Przejdź do treści Wróć do strony głównej
  • PL
  • EN
AED.svg

AED

mail.svg

Poczta

Poczta dla pracowników
Poczta dla studentów
library_0.svg

Książka adresowa

library_0.svg

Biblioteka

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Wirtualna uczelnia

kontakt.svg

Kontakt

Logo strony
Uczelnia
Kandydat
Student
Informacje dla nowo przyjętych
Informacje ogólne dla studentów
Wydział Lekarski
Lekarski
English Division
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Wydział Farmaceutyczny
Farmacja
Analityka Medyczna
Dietetyka
Wydział Nauk o Zdrowiu
Zdrowie publiczne
Ratownictwo medyczne
Fizjoterapia
Pielęgniarstwo
Położnictwo
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Studia podyplomowe
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nostryfikacje
Szkolenia specjalizacyjne
Szkolenia dla lekarzy
Szkolenia diagnostów
Szkolenia farmaceutów
Doktorant
Szkoła Doktorska
Studia doktoranckie
Pracownik
Pracownik NNA
Nauczyciel akademicki (NA)
Nauka
Kształcenie
Szukaj Szukaj Szukaj Szukaj
Logo strony
Open menu
Close menu
Szukaj
Uczelnia
Kandydat
Student
Informacje dla nowo przyjętych
Informacje ogólne dla studentów
Wydział Lekarski
Lekarski
English Division
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Wydział Farmaceutyczny
Farmacja
Analityka Medyczna
Dietetyka
Wydział Nauk o Zdrowiu
Zdrowie publiczne
Ratownictwo medyczne
Fizjoterapia
Pielęgniarstwo
Położnictwo
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Studia podyplomowe
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nostryfikacje
Szkolenia specjalizacyjne
Szkolenia dla lekarzy
Szkolenia diagnostów
Szkolenia farmaceutów
Doktorant
Szkoła Doktorska
Studia doktoranckie
Pracownik
Pracownik NNA
Nauczyciel akademicki (NA)
Nauka
Kształcenie
AED.svg

AED

mail.svg

Poczta

Poczta dla pracowników
Poczta dla studentów
library_0.svg

Książka adresowa

library_0.svg

Biblioteka

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Wirtualna uczelnia

kontakt.svg

Kontakt

Logo strony
Dla mediów
Gazeta Uczelniana
Wydawnictwo UMW
logo_umed_mobile.svg
Uczelnia
Władze
Struktura
Zarządzenia
Placówki lecznicze
Fundacja
Galeria
Informacje dot. Przetwarzania Danych Osobowych
Polityka prywatności
Kandydat
News
Oferta
Warunki
Rejestracja
FAQ
Student
Domy studenckie
Kredyty studenckie
Stypendia
Wsparcie dla studentów
Studenci z niepełnosprawnością
Pracownik
Instrukcja obsługi strony
Konkursy
Oferty pracy
Klauzula informacyjna HR
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Nauka
Konferencje
Centrum Zarządzania Projektami
Granty i konkursy
Uniwersyteckie Centrum Wspierania Badań Klinicznych
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg
  • PL
  • EN
  • Strona domowa/
  • Pracownik naukowy/
  • Pracownicze Plany Kapitałowe
nauczyciel_akademicki_NA_baner.jpg _DSC1670.png
Nauczyciel akademicki
poczta.svg
Poczta pracownicza
ksiazka_adresowa.svg
Książka adresowa
etalent.svg
E-talent
epotrzeby.svg
E-potrzeby
EZD.svg
EZD
CRU.svg
CRU
  • Strona domowa/
  • Pracownik naukowy/
  • Pracownicze Plany Kapitałowe

Aktualności
Sprawy kadrowe
Zatrudnianie
Zakres obowiązków
Emerytury i renty
Legitymacja
Wzory druków
Refundacja szkieł korekcyjnych
Regulaminy
Przeciwdziałanie mobbingowi
Sprawy płacowe
Informacje podatkowe
Ubezpieczenie grupowe
Umowy cywilnoprawne
Dydaktyka przeddyplomowa
Dydaktyka podyplomowa
Inne
Rozwój
Awanse
Awanse naukowe
Dofinansowanie do nauki
Oceny
Szkolenia
Sprawy socjalne
Karta Multisport
Pożyczki
Sprawy socjalne - kontakt
Wypoczynek wakacyjny
Zapomogi
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
Konkursy
Kontakt
Dział Spraw Pracowniczych
Dział Organizacji Dydaktyki
Medycyna Pracy
Odznaczenia
Odznaczenia
Państwowe
Resortowe
Uczelniane
Pracownicze Plany Kapitałowe
Klauzula informacyjna HR
Instrukcja obsługi strony
Wizytówka pracownicza
Strona jednostki
Aktualności
Menu boczne
Pensum
Pensum
Planowanie
Rozliczanie
Obniżenie
Adiunkci dydaktyczni
Opiekunowie lat
Doktoranci
Liczebność grup ćwiczeniowych
Plan studiów i sylabus
Podział Roku Akademickiego
Stypendia
Stypendium Przyszłość Medycyny
Fundusz im. E. Niedźwirskiego
Zewnętrzne programy
Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Rezerwacja sal
Struktura organizacyjna
Wyszukaj jednostkę
Struktura organizacyjna uczelni
Biuletyn Informacji Publicznej
Usługi informatyczne
Związki zawodowe
Wyjazdy zagraniczne
Aktualności
Regulacje prawne
Procedura – przed wyjazdem
Procedura – po powrocie
Formularze
FAQ
Przyjmowanie gości zagranicznych
Informacje ogólne
Regulacje prawne
Formularze
FAQ
Erasmus+
Wyjazdy pracowników
Wyjazdy dydaktyczne
Wyjazdy szkoleniowe
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Informacje ogólne
Otwarte nabory
Regulacje prawne
Formularze
Umowy międzynarodowe
Uczelnie partnerskie
Praktyki w ramach umów bilateralnych
Regulacje prawne
Formularze
Staże krajowe
Nagrody JM Rektora
Ochrona danych osobowych
Akty Prawne
Do pobrania
Najważniejsze informacje
Pracownicze Plany Kapitałowe

UWAGA - ważna informacja dot. tzw. autozapisu do PPK w 2023 r.

Dotychczasowo złożone deklaracje o rezygnacji z Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) są ważne do 28.02.2023 r.

Oznacza to, że Uczelnia ma obowiązek naliczyć i pobrać wpłaty do PPK (w ramach tzw. autozapisu)  od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego w marcu 2023 r.

Deklarację o ponownej rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK będzie można złożyć  najwcześniej 01.03.2023 r.

Szczegółowe informację zostaną podane wkrótce.


Czym są Pracownicze Plany Kapitałowe (zwane dalej PPK)?
PPK są dobrowolnym programem długotrwałego oszczędzania. Głównym celem PPK jest zapewnienie dodatkowych do emerytury pieniędzy, z których można będzie skorzystać po 60 roku życia (a w wyjątkowych sytuacjach także wcześniej).

Dlaczego wprowadzamy PPK?
Utworzenie PPK w jednostkach sektora finansów publicznych jest obowiązkowe i wynika z Ustawy o pracowniczych planach kapitałowych z dnia 4 października 2018 r. 

JAK PRZYSTĄPIĆ DO PPK?
Nie musicie nic robić, aby przystąpić do programu - zgłosimy wszystkich pracowników, którzy ukończyli 18  i nie ukończyli  55 lat.
Osoby w wieku 55-70 lat też mogą przystąpić do PPK. Wystarczy wydrukować i wypełnić „Deklarację dokonywania wpłat do PPK", a następnie złożyć podpisany dokument w Kancelarii Ogólnej.

JAK ZGŁOSIĆ CHĘĆ DOKONYWANIA WPŁAT DODATKOWYCH?
Oszczędzając w PPK, w każdym momencie możecie zadeklarować wpłacanie środków dodatkowych, poza wpłatą podstawową. To może znacząco zmienić wysokość środków zgromadzonych na PPK, zwłaszcza w długim okresie. Możecie to szybko sprawdzić używając kalkulatora AXA.

Możecie wpłacać dodatkowo od 0,01% do 2% wynagrodzenia brutto.
Chęć dokonywania wpłat dodatkowych możecie zadeklarować online logując się do swojego konta online (dotyczy uczestników PPK); możecie też wydrukować, wypełnić i złożyć „Deklarację dotyczącą wpłaty dodatkowej".
Zmiany w zakresie wpłaty dodatkowej obowiązywać będą od następnego miesiąca po złożeniu deklaracji.
Będziemy naliczać i odprowadzać za Was wpłaty dodatkowe - nie musisz o tym pamiętać.
W każdym momencie możecie zmienić (zwiększyć lub zmniejszyć) wysokość wpłaty dodatkowej; w każdym momencie możecie też zrezygnować z jej wpłacania.
To proste i elastyczne rozwiązania - możecie zwiększać lub zmniejszać wysokość środków wpłacanych na rachunek PPK w zależności od Waszej sytuacji finansowej i potrzeb.

MOŻLIWOŚĆ OBNIŻENIA WPŁATY PODSTAWOWEJ PRACOWNIKA
Jeśli Wasze wynagrodzenie (z różnych źródeł) nie przekracza kwoty odpowiadającej 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia ustawodawca przewidział możliwość obniżenia obowiązkowych wpłat podstawowych pracownika z 2% do nie mniej niż 0,5%.
Aby obniżyć wysokość wpłat podstawowych, należy złożyć „Deklarację zmiany wysokości wpłaty podstawowej".
Deklaracja powinna być złożona w miesiącu, w którym wynagrodzenie nie przekroczyło 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia. Obniżona wysokość wpłaty zostanie przez nas uwzględniona już od kolejnego miesiąca. Jeżeli okaże się że w kolejnych miesiącach wynagrodzenie przekroczy 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia, wówczas automatycznie pobierzemy wpłatę podstawową wysokości 2%  Kolejna obniżka wpłaty podstawowej poniżej 2% możliwa będzie dopiero od miesiąca, w którym ponownie wynagrodzenie nie przekroczy 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia i wymagać będzie ponownego złożenia deklaracji.
 Pamiętajcie jednak, że obniżenie wpłat podstawowych przy niższych zarobkach nie jest obligatoryjne i nie musicie podejmować w takiej sytuacji żadnych działań – wówczas wpłata pozostanie na standardowym poziomie 2%.

CO ZROBIĆ, JEŻELI NIE CHCECIE PRZYSTĄPIĆ DO PPK?
W dowolnym momencie możecie zrezygnować z uczestnictwa w PPK.
W przypadku decyzji o rezygnacji z PPK należy wydrukować, wypełnić i złożyć  we wskazanych lokalizacjach „Deklarację rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK":
- rezygnacja z wpłat (wersja polska) 
- rezygnacja z wpłat (wersja angielska)
Nie będziemy w takiej sytuacji dokonywać wpłat od miesiąca, w którym deklaracja została złożona.
Co 4 lata (począwszy od 1 kwietnia 2023 r.), w terminie do ostatniego dnia lutego danego roku, poinformujemy tych z Was, którzy złożyli deklarację rezygnacji o planowanym wznowieniu wpłat na PPK od 1 kwietnia. Jeśli nadal będziecie chcieli zrezygnować z dokonywania wpłat do PPK, konieczne będzie ponowne złożenie w formie pisemnej „Deklaracji rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK".
Pamiętajcie, że w dowolnym momencie możecie wznowić dokonywanie wpłat do PPK. W tym celu wystarczy złożyć w formie pisemnej „Deklarację dokonywania wpłat do PPK" do Kancelarii Ogólnej.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami umieszczonymi na stronie: www.mojeppk.pl 

  • https://www.mojeppk.pl/dla-pracownika/kalkulator.html
  • poradnik dla pracownika - to warto wiedzieć

oraz z materiałami przygotowanymi przez AXA:

  • https://www.uniqa.pl/twojeppk/
  • e-book Maciej Samcik

Dodatkowo Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o. przygotowała dla pracowników Uczelni prezentację o Pracowniczych Planach Kapitałowych, dostępną pod linkiem:

http://vaave.pl/prezentacja/ppk/pracownicze-plany-kapitalowe-ppk-uniwers...

Logo strony
Dla mediów
Gazeta Uczelniana
Wydawnictwo UMW
logo_umed_mobile.svg
Uczelnia
Władze
Struktura
Zarządzenia
Placówki lecznicze
Fundacja
Galeria
Informacje dot. Przetwarzania Danych Osobowych
Polityka prywatności
Kandydat
News
Oferta
Warunki
Rejestracja
FAQ
Student
Domy studenckie
Kredyty studenckie
Stypendia
Wsparcie dla studentów
Studenci z niepełnosprawnością
Pracownik
Instrukcja obsługi strony
Konkursy
Oferty pracy
Klauzula informacyjna HR
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Nauka
Konferencje
Centrum Zarządzania Projektami
Granty i konkursy
Uniwersyteckie Centrum Wspierania Badań Klinicznych
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg