Dział Budżetowania i Kosztów
ul. K. Marcinkowskiego 2-6 (3 piętro)
50-368 Wrocław
pok. 3A 104.1-2, 3A 105.1-2
p.o. Kierownik Działu
mgr Monika Jagiełło
tel.: 71 784 17 59
e-mail: monika.jagiello@umw.edu.pl
mgr Urszula Trynda
tel: 71 784 15 72
e-mail: urszula.trynda@umw.edu.pl
mgr Agnieszka Herman
tel. 71 784 00 10
e-mail: agnieszka.herman@umw.edu.pl
Wioletta Gołdyka
tel. 71 784 15 71
e-mail: wioletta.goldyka@umw.edu.pl
mgr Alicja Mądry
tel: 71 784 10 28
e-mail: alicja.madry@umw.edu.pl
mgr Magdalena Hatamnejad
tel: 71 784 15 73
e-mail: magdalena.hatamnejad@umw.edu.pl
lic. Dominika Rosiak
tel: 71 784 10 28
e-mail: dominika.rosiak@umw.edu.pl
mgr inż. Katarzyna Kołodziej
tel: 71 784 10 27
e-mail: katarzyna.kolodziej@umw.edu.pl
Specjalista ds. budżetowania
mgr Renata Tumulec
tel.: 71 784 15 70
e-mail: renata.tumulec@umw.edu.pl
Cel działalności:
Prowadzenie prawidłowej ewidencji rachunkowej oraz rozliczanie kosztów
Kluczowe zadania:
1. Prowadzenie ewidencji księgowości w ujęciu analitycznym i syntetycznym wynikającym
z zakładowego planu kont.
2. Prowadzenie szczegółowej ewidencji prac naukowo-badawczych, w szczególności: sprawdzanie, rozliczanie, rezerwowanie środków.
3. Opracowywanie okresowych analiz kształtowania się kosztów prac naukowo-badawczych.
4. Sporządzanie sprawozdawczości z działalności naukowo-badawczej i umownej.
5. Prowadzenie i rozliczanie w ewidencji finansowo-księgowej programów Unii Europejskiej.
6. Prowadzenie i rozliczanie w ewidencji finansowo-księgowej umów Ministerstwa Zdrowia dotyczących współpracy naukowej i naukowo-technicznej z zagranicą.
7. Prowadzenie szczegółowej ewidencji remontów budynków i budowli w ujęciu obiektowym
i poszczególnych wykonawców.
8. Dekretowanie dowodów księgowych.
9. Rozliczanie działalności usługowej.
10. Rozliczanie kosztów transportu.
11. Prowadzenie ewidencji kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym
12. Prowadzenie rozliczeń finansowych:
13. lekarzy stażystów i studentów obcokrajowców,
14. stypendiów studenckich,
15. wynagrodzeń pracowników Uniwersytetu na podstawie dokumentów przekazanych przez Dział Spraw Pracowniczych,
16. studiów niestacjonarnych,
17. studiów podyplomowych
18. tworzenie i wdrażanie systemów, narzędzi i instrumentów kontrolingowych, w tym zasad gospodarki finansowej;
19. sterowanie procesami kontrolingowymi w celu ich optymalizacji;
20. koordynowanie działań i procesów kontrolingowych w obszarze finansowo-ekonomicznym na wszystkich poziomach zarządzania;
21. weryfikowanie, monitorowanie i kontrola realizacji budżetów wszystkich jednostek objętych planem rzeczowo-finansowym;
22. weryfikowanie, monitorowanie i kontrola realizacji wyznaczonych celów i założeń w relacji do wykonywanych procesów i projektów, w ramach działu na każdym etapie ich trwania;
23. cykliczne monitorowanie, kontrola i ocena zgodności wykonania realizowanych procesów i projektów z budżetem oraz analiza odchyleń;
24. wykonywanie analiz finansowych nowo otwieranych lub realizowanych projektów i działań;
25. wspieranie oraz udzielanie informacji zainteresowanym jednostkom organizacyjnym lub komórkom administracyjnym związanych z budżetowaniem i kontrolingiem tych jednostek;
26. uczestniczenie w tworzeniu oraz weryfikowaniu wewnętrznych aktów normatywnych mających wpływ na procesy budżetowania i systemy kontrolingowe;
27. monitorowanie efektów finansowych wdrażanych rozwiązań i standardów;
28. inicjowanie działań innowacyjnych oraz korygujących systemy i struktury w obszarze finansowo-ekonomicznym, wspomagających podejmowanie decyzji w procesie zarządzania.
29. współpraca z Kwestorem w dostosowywaniu polityki rachunkowości do potrzeb informacji wewnętrznej i sprawozdawczości zewnętrznej (w tym: aktualizacja i weryfikacja uczelnianego planu kont, przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń, metod wyceny aktywów i pasywów);
30. aktualizacja parametrów systemu SIMPLE FK;
31. nadzór nad prawidłowym i terminowym przygotowywaniem deklaracji podatkowych;
32. okresowa kontrola i analiza sald poszczególnych kont księgowych;
33. współudział w opracowywaniu i aktualizowaniu wewnętrznych aktów normatywnych związanych m.in. z ustalaniem i usprawnianiem obiegu dokumentacji finansowo-księgowej, zasad kontroli wewnętrznej i gospodarki finansowej Uczelni;
34. nadzór nad prawidłową organizacją rachunkowości, zgodną z przepisami ustawy o rachunkowości, ustawy o szkolnictwie wyższym i przepisów wykonawczych do nich, polityką rachunkowości Uczelni, a także z wewnętrznymi aktami normatywnymi Uczelni;
35. bieżąca kontrola prawidłowości obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
36. nadzór nad zgodnością realizacji wydatków z planem rzeczowo-finansowym, z ewidencją księgową oraz akceptowanie pod względem finansowym zapotrzebowania na dostawy, usługi i roboty budowlane zamawiane przez Uczelnię;
37. nadzór nad prawidłowym przechowywaniem ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi zasadami ustawowymi oraz nadzór nad zapewnieniem ochrony danych zawartych w księgach rachunkowych prowadzonych przy użyciu systemu komputerowego;
38. kontrola wykorzystania funduszy: stypendialnego, socjalnego, zasadniczego i innych;
39. sporządzanie do MNiSW sprawozdań Rb-N, Rb-Z i RB-UN o stanie należności i zobowiązań; zapewnienie terminowości, poprawności i kompletności danych;
40. analiza wyników finansowych Uczelni i zgłaszanie Kwestorowi wszelkich zagrożeń w gospodarce Uczelni.