Tutoring - nowe możliwości rozwoju
Dwie grupy już zakończyły szkolenia, do 31 stycznia trwa rekrutacja kolejnych chętnych. W ramach projektu POWER "Dolnośląscy liderzy medycyny" osoby pracujące ze studentami mogą zdobyć umiejętności tutora.
Wprowadzenie Tutoringu jako nowego sposobu nauczania dzięki szkoleniom kadry dydaktycznej pracującej indywidualnie ze studentem - to zadanie nr 7 w ramach projektu POWER "Dolnośląscy liderzy medycyny". Oferta skierowana jest do osób pracujących na co dzień ze studentami - mogą to być wykładowcy, opiekunowie kół naukowych, ITS-u czy poszczególnych lat i kierunków studiów.
Do tej pory szkolenie ukończyły dwie grupy. Wszystkie osoby biorące w nim udział uzyskały tytuł Tutor i otrzymały certyfikat Collegium Wratislaviense.
Fot. Grażyna Bodalska
Fot. Bartosz Fingas
Do 31 stycznia 2020 roku trwa rekrutacja do kolejnych edycji - podania należy składać w Biurze Projektu POWER ul. Marcinkowskiego 2-6. Szczegółowe informacje są zawarte w regulaminie projektu, który dostępny jest na stronie.
Ogólne formalne kryteria rekrutacyjne:
1.1. Spełnienie kryteriów grupy docelowej, zweryfikowanych przez komisję konkursową na podstawie prawidłowo uzupełnionych i złożonych przez Kandydata w terminie dokumentów:
1.1.1. Deklaracji uczestnictwa.
1.1.2. Formularza zgłoszeniowego.
1.1.3. Zgody na przetwarzanie danych osobowych.
1.2. Wzory formularzy stanowią odpowiednie załączniki do niniejszego Regulaminu.
1.3. Niezłożenie w terminie lub złożenie nieprawidłowo wypełnionego dokumentu skutkuje brakiem możliwości dalszego udziału w rekrutacji.
Szczegółowe kryteria dla zadania 7. „Wprowadzenie Tutoringu jako nowego sposobu nauczania dzięki szkoleniom kadry dydaktycznej pracującej indywidualnie ze studentem”:
1.1. Status pracownika UMW zatrudnionego na umowę o pracę w całym okresie otrzymywania planowanego wsparcia finansowego/szkoleniowego w ramach projektu oraz okresie obowiązkowej realizacji zadań z wykorzystaniem nabytej w ramach projektu wiedzy – potwierdzone zaświadczeniem z Działu Spraw Pracowniczych UMW.
1.2. Motywacja do podniesienia kompetencji - zweryfikowana podczas rozmowy rekrutacyjnej oraz ankiety (maksymalnie 2 pkt.).
1.3. Zgodność proponowanego programu szkolenia z działalnością dydaktyczną
i zawodową pracownika - potwierdzona przez Kierownika jednostki, w której proces dydaktyczny jest realizowany.
1.4. Pozytywna ocena w ocenie nauczyciela akademickiego potwierdzona w Dziale Spraw Pracowniczych.
1.5. Indywidualna propozycja wykorzystania umiejętności nabytych w szkoleniach w prowadzonym procesie dydaktycznym w okresie co najmniej jednego semestru po otrzymaniu wsparcia w projekcie - w formie pisemnej, zaakceptowana przez Kierownika jednostki, w której proces dydaktyczny jest realizowany.
1.6. Udokumentowane doświadczenie w indywidualnej pracy ze studentem (opieka nad ITS, opiekun STN, opiekun roku studiów itp.).
1.7. W przypadku większej liczby chętnych niż przewidzianych miejsc pod uwagę zostaną wzięte dodatkowe kryteria:
1.7.1. Udział w szkoleniach, w tym współfinansowanych ze środków UE (preferowane będą osoby nie objęte wcześniej wsparciem i mające większą potrzebę podniesienia kompetencji - dodatkowy 1 pkt przy braku wcześniejszego uczestnictwa w projekcie lub podobnych działaniach).
1.7.2. Kolejność zgłoszeń.
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorem zadania 7 - dr n.med. Dagmarą Gaweł-Dąbrowską mail: dagmara.gawel-dabrowska@umed.wroc.pl