Wróć do strony głównej
Aktualności | 10.05.2017

Elektroniczny indeks coraz bliżej

Wydział Lekarski jest pierwszym, który przetestuje działanie elektronicznego indeksu. Podczas spotkania w CNIM zebrani mogli zadawać pytania dotyczące sytemu, który od przyszłego roku akademickiego upowszechni się na naszej uczelni. 


- Wprowadzenie elektronicznego indeksu to ważny moment w dziejach Wydziału Lekarskiego, na który czekaliśmy wszyscy – mówił prowadzący spotkanie prorektor Piotr Dzięgiel. Po jego wprowadzeniu mikrofon przejęła kierownik dziekantu Wydziału Lekarskiego Joanna Kwaśniak, która zaprezentowała zebranym podstawowe funkcjonalności systemu. 
Wydział Lekarski będzie pierwszym, którzy przetestuje system już w tym semestrze, jednak ze względu na jego pilotażowy charakter dotychczasowa papierowa dokumentacja wciąż będzie obowiązywać. Zgodnie z planem szeroko zakrojone zmiany w tym zakresie nastąpią w przyszłym roku akademickim, gdy elektroniczny indeks i dziekanat mają całkowicie zastąpić papierowy obieg dokumentów na całej uczelni. 

Prorektor Dzięgiel podczas spotkania w CNIM
Joanna Kwaśnicka

Na rozwiązaniu skorzystają nie tylko pracownicy dziekanatów oraz wykładowcy, ale też studenci, którzy po zalogowaniu na swoje konto w systemie będą mieli wgląd we wszystkie informacje dotyczące ich przedmiotów i zaliczeń. System logowania dla wszystkich użytkowników jest identyczny jak w przypadku uniwersyteckiej poczty – do obu trzeba będzie się logować takim samym hasłem i loginem. 

Spotkanie w CNIM dotyczące elektronicznych indeksów

Wszystkie protokoły z ocenami będą przypisane do osób odpowiedzialnych za przedmiot, a więc w praktyce zazwyczaj do kierowników katedr i klinik. Nie ma możliwości przypisania protokołu komuś innemu, ale kierownik może pobrać go ze strony i przesłać prowadzącemu przedmiot w celu uzupełnienia ocen, a uzupełniony wyeksportować z powrotem na serwer. 
Podczas dyskusji towarzyszącej przedstawianiu założeń systemu podnoszonych było wiele kwestii, dotyczących między innymi protokołów zaliczeń warunkowych czy powtarzania przedmiotów, ale także celowości składania podpisów przy każdej ocenie, co obecnie jest standardem. Prorektor Dzięgiel zapewniał, że wątpliwości zostaną rozwiane, a intencją wprowadzenia elektronicznego indeksu jest, by docelowo maksymalnie zredukować liczbę koniecznych podpisów. Obecne przepisy dotyczące elektronicznej dokumentacji przewidują wręcz, że generowane cyfrowo protokoły w ogóle nie muszą być podpisywane. Prorektor zapewnił, że po udanym pilotażu zostaną wprowadzone stosowne rozporządzenia regulujące te kwestie. 

Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za pilotaż systemu na Wydziale Lekarskim jest Joanna Kwaśniak, która odpowiadała na pytania zebranych podczas spotkania. Równocześnie zachęcała do kontaktu w razie problemów – w dziekanacie WL czekają stanowiska dla chętnych do samodzielnego przetestowania systemu w warunkach pilotażowych. 

Autor: Administrator Administrator Data utworzenia: 10.05.2017 Autor edycji: Administrator Administrator Data edycji: 10.05.2017