Opis studiów podyplomowych - Program
Program studiów podyplomowych na rok akademicki 2024/2025
Kierunek studiów: Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną edycja 18
Link do programu studiów z pełnym opisem i kwalifikacjami po ukończeniu Studiów Podyplomowych
https://www.umw.edu.pl/pl/zarzadzenia/uchwaly-senatu/2024/nr-2634-zmian…
Semestr I
L.P. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
1. |
Zaburzenia wyższych czynności nerwowych |
16 |
1 |
wykład |
z/o |
2 |
2. |
Zaburzenia wyższych czynności nerwowych- |
5 |
2 |
wykład z warsztatem |
zal. |
1 |
3. |
Fizjologia i patologia noworodka |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
4. |
Podstawy psychiatrii, specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych i otępiennych |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
5. |
Wpływ wad genetycznych na rozwój mowy |
8 |
1 |
wykład |
zal. |
2 |
6. |
Podstawy diagnostyki neurologicznej mowy dzieci cz.1 |
8
|
1 |
wykład |
zal. |
2 |
8. |
Podstawy diagnostyki neurologicznej mowy dzieci cz.2 |
8
|
2 |
wykład z warsztatem
|
z/o
|
2 |
9. |
Psychologia kliniczna – wybrane zaburzenia |
8 |
1 |
wykład |
zal. |
2 |
10. |
Orofacjologopedia |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
11. |
Diagnoza i terapia dzieci z rozszczepem podniebienia |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
12. |
Ocena zaburzeń mowy u pacjentów po udarach mózgu. Terapia neurologopedyczna w ramach wczesnej interwencji. |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
13. |
Wczesna Interwencja Logopedyczna |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
14. |
Badanie neurologopedyczne pacjenta z zaburzeniami psychicznymi – wymiar praktyczny. |
10 |
7 |
praktyki max.6 osob |
zal. |
2 |
15. |
Terapia neurologopedyczna pacjenta z uszkodzeniem OUN |
8 |
7 |
praktyki max.6 osob |
zal. |
2 |
Semestr II
L.P. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
1. |
Diagnoza neurologopedyczna niemowląt od 0-do12 m-ca |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
2. |
Rehabilitacja małego dziecka na oddziale neonatologicznym i rehabilitacji ogólnoustrojowej |
20 |
1 |
wykład |
z/o |
3 |
3. |
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy w przebiegu chorób OUN i neurodegeneracyjnych- afazje |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
4. |
Karmienie terapeutyczne |
16 |
2 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
5. |
Pozycjonowanie dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego w terapii neurologopedycznej |
10 |
2 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
6. |
Rehabilitacja neurologopedyczna dzieci z rozszczepem podniebienia |
8 |
2 |
wykład z warsztatem
|
zal. |
2 |
7. |
Terapia logopedyczna osób z zespołami wad genetycznych |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
8. |
Wyzwania żywieniowe w rzadkich chorobach metabolicznych |
10 |
1 |
wykład |
zal |
1 |
9. |
Terapia ustno-twarzowa i stymulacja sensomotoryczna |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
10. |
|
|
|
|
|
|
11. |
Ocena zaburzeń mowy i terapii neurologopedycznej u pacjentów po udarach mózgu |
8 |
11 |
praktyki max. 4 osoby |
z/o |
2 |
12. |
Terapia osób z zespołami wad genetycznych |
10 |
21 |
praktyki max. 2 osoby |
z/o |
2 |
13. |
Terapia neurologopedyczna małego dziecka |
6 |
7 |
praktyki ( max. 6 osób) |
zal. |
1 |
14. |
Patofizjologia dziecka |
5 |
14 |
praktyki ( max. 3 osób) |
zal. |
1 |
Semestr III
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
|
1. |
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
1. |
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z autyzmem |
8 |
2 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
2. |
Terapia logopedyczna dziecka z rzadkimi wadami genetycznymi |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
zal. |
1 |
3. |
Wyzwania żywieniowe w rzadkich chorobach metabolicznych |
10 |
1 |
wykład |
zal. |
1 |
4. |
Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym |
10 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
5. |
Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną |
10 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
6. |
Specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych dzieci i młodzieży |
16 |
1 |
wykład |
zal. |
1 |
7. |
Wybrane techniki fizjoterapeutyczne w terapii neurologopedycznej dziecka |
5 |
1 |
wykład |
zal. |
1 |
8. |
Mowa osób po operacji całkowitego usunięcia krtani. Diagnoza i terapia zaburzeń połykania na skutek chorób i uszkodzeń neurologicznych |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
egz. |
4 |
9. |
Diagnoza i terapia osób jąkających się i z innymi zaburzeniami i płynności mówienia, jąkanie neurologiczne |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
10. |
Gerontologopedia |
20 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
11. |
Terapia neurologopedyczna chorych laryngektomowanych |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
12. |
Rehabilitacja logopedyczna na oddziale otolaryngologicznym |
4 |
11 |
praktyki max.4 osoby |
zal. |
1 |
13. |
Wybrane techniki fizjoterapeutyczne w terapii neurologopedycznej dziecka |
6 |
7 |
praktyki max.6 osob |
zal. |
1 |
Semestr IV
L.P. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
1. |
Mioterapia pacjenta ortodontycznego – teoria i praktyka. |
10 |
2 |
wykład z warsztatem |
z/o |
2 |
2. |
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
5 |
2 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
3. |
Techniki powięziowe |
5 |
2 |
wykład z warsztatem |
zal. |
2 |
4. |
Metody neurofunkcjonalne w terapii neurologopedycznej |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
5. |
Interdyscyplinarność w diagnostyce i terapii – współpraca fizjoterapeuty i neurologopedy. |
8 |
2 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
6. |
Wykorzystanie różnorodnych technik pedagogicznych do konstruowania programów we wczesnym wspomaganiu rozwoju małego dziecka |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
zal. |
2 |
7. |
Terapia zajęciowa w komunikacji z chorym z demencją |
16 |
1 |
wykład |
z/o
|
3 |
8. |
Terapia bazowych umiejętności komunikacyjnych |
16 |
1 |
wykład z warsztatem |
z/o |
3 |
9. |
Terapia dzieci z uszkodzonym słuchem metodą werbalno-tonalną |
16 |
2 |
wykład z warsztatem |
egz. |
3 |
10. |
Współpraca logopedy z innymi specjalistami. |
8 |
1 |
wykład |
zal. |
1 |
11. |
Seminarium – studium przypadku |
10 |
42 |
|
zal. |
5 |