Opis studiów podyplomowych - Program
Program studiów podyplomowych na rok akademicki 2023/2024
Kierunek studiów: Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną,
edycja – 17 (semestry 4)
Link do programu studiów z pełnym opisem i kwalifikacjami po ukończeniu Studiów Podyplomowych
Przedmiot |
Wykład z warsztatem |
ECTS |
Zajęcia praktyczne |
Zaburzenia wyższych czynności nerwowych |
16 |
2 |
|
Zaburzenia wyższych czynności nerwowych- - zajęcia w muzeum Anatomii |
5 |
1 |
|
Ocena zaburzeń mowy i terapii neurologopedycznej u pacjentów po udarach mózgu |
16 |
2 |
30 10 |
Fizjologia i patologia noworodka |
16 |
2 |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
5 |
1 |
|
Podstawy psychiatrii, specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych i otępiennych |
16 |
2 |
10 |
Mowa osób po operacji całkowitego usunięcia krtani. Diagnoza i terapia zaburzeń połykania na skutek chorób i uszkodzeń neurologicznych |
16 8 |
1 2 |
|
Wpływ wad genetycznych na rozwój mowy |
8 |
1 |
|
Terapia osób z zespołami wad genetycznych |
16 |
2 |
10 |
Gerontologopedia |
16 |
2 |
|
Podstawy diagnostyki neurologicznej mowy dzieci |
8
|
2 |
8 (ćwiczenia) |
Rehabilitacja małego dziecka na oddziale neonatologicznym i rehabilitacji ogólnoustrojowej |
16 |
2 |
16 |
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy w przebiegu chorób OUN i neurodegeneracyjnych- afazje |
16 |
2 |
|
Terapia neurologopedyczna chorych laryngektomowanych |
16 |
1 |
|
Diagnoza i terapia osób jąkających się i z innymi zaburzeniami i płynności mówienia, jąkanie neurologiczne |
16 |
1 |
|
Terapia logopedyczna dziecka z rzadkimi wadami genetycznymi |
16 |
1 |
|
Psychologia rozwojowa i kliniczna |
9 |
1 |
|
Terapia ustno-twarzowa i stymulacja sensomotoryczna |
16 |
2 |
|
Diagnoza neurologopedyczna niemowląt od 0-do12 m-ca |
16 |
2 |
|
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie |
16 |
2 |
|
Alternatywne i /lub wspomagające metody komunikacji |
16 |
1 |
|
Metody neurofunkcjonalne wspomagające terapię zaburzeń mowy i głosu |
16 |
1 |
|
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z autyzmem |
16 |
1 |
|
Specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych dzieci i młodzieży |
16 |
1 |
|
Diagnoza i terapia dzieci z rozszczepem podniebienia |
32 |
4 |
|
Rehabilitacja neurologopedyczna dzieci z rozszczepem podniebienia |
10 |
1 |
8 |
Wczesna Interwencja Logopedyczna |
16 |
2 |
|
Masaż leczniczy i stymulujący rozwój w pediatrii |
16 |
1 |
|
Wykorzystanie różnorodnych technik pedagogicznych do konstruowania programów we wczesnym wspomaganiu rozwoju małego dziecka |
16 |
1 |
|
Terapia zajęciowa w komunikacji z chorym z demencją |
16 |
2 |
|
Terapia bazowych umiejętności komunikacyjnych |
16 |
2 |
|
Ergoterapia w pediatrii. Terapia ręki |
16 |
2 |
|
Karmienie terapeutyczne |
16 |
2 |
|
Terapia dzieci z uszkodzonym słuchem metodą werbalno-tonalną |
16 |
2 |
|
Pozycjonowanie dziecka z zaburzeniami napięciem mięśniowego w terapii neurologopedycznej |
10 |
1 |
|
Współpraca logopedy z innymi specjalistami, podstawy prawne. |
8 |
1 |
|
Seminarium – studium przypadku |
|
5 |
10 |