Opis studiów podyplomowych - Program
Program studiów podyplomowych na rok akademicki 2024/2025
Kierunek studiów: Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną edycja 18
Link do programu studiów z pełnym opisem i kwalifikacjami po ukończeniu Studiów Podyplomowych
https://www.umw.edu.pl/pl/zarzadzenia/uchwaly-senatu/2024/nr-2634-zmian…
Semestr I
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Liczba grup | Forma zajęć | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | 
| 1. | Zaburzenia wyższych czynności nerwowych | 16 | 1 | wykład | z/o | 2 | 
| 2. | Zaburzenia wyższych czynności nerwowych- | 5 | 2 | wykład z warsztatem | zal. | 1 | 
| 3. | Fizjologia i patologia noworodka | 20 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 4. | Podstawy psychiatrii, specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych i otępiennych | 16 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 5. | Wpływ wad genetycznych na rozwój mowy | 8 | 1 | wykład | zal. | 2 | 
| 6. | Podstawy diagnostyki neurologicznej mowy dzieci cz.1 | 8 
 | 1 | wykład | zal. | 2 | 
| 8. | Podstawy diagnostyki neurologicznej mowy dzieci cz.2 | 8 
 | 2 | wykład z warsztatem 
 | z/o 
 | 2 | 
| 9. | Psychologia kliniczna – wybrane zaburzenia | 8 | 1 | wykład | zal. | 2 | 
| 10. | Orofacjologopedia | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 11. | Diagnoza i terapia dzieci z rozszczepem podniebienia | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 12. | Ocena zaburzeń mowy u pacjentów po udarach mózgu. Terapia neurologopedyczna w ramach wczesnej interwencji. | 20 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 13. | Wczesna Interwencja Logopedyczna | 16 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 14. | Badanie neurologopedyczne pacjenta z zaburzeniami psychicznymi – wymiar praktyczny. | 10 | 7 | praktyki max.6 osob | zal. | 2 | 
| 15. | Terapia neurologopedyczna pacjenta z uszkodzeniem OUN | 8 | 7 | praktyki max.6 osob | zal. | 2 | 
Semestr II
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Liczba grup | Forma zajęć | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | 
| 1. | Diagnoza neurologopedyczna niemowląt od 0-do12 m-ca | 20 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 2. | Rehabilitacja małego dziecka na oddziale neonatologicznym i rehabilitacji ogólnoustrojowej | 20 | 1 | wykład | z/o | 3 | 
| 3. | Diagnoza i terapia zaburzeń mowy w przebiegu chorób OUN i neurodegeneracyjnych- afazje | 20 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 4. | Karmienie terapeutyczne | 16 | 2 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 5. | Pozycjonowanie dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego w terapii neurologopedycznej | 10 | 2 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 6. | Rehabilitacja neurologopedyczna dzieci z rozszczepem podniebienia | 8 | 2 | wykład z warsztatem 
 | zal. | 2 | 
| 7. | Terapia logopedyczna osób z zespołami wad genetycznych | 20 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 8. | Wyzwania żywieniowe w rzadkich chorobach metabolicznych | 10 | 1 | wykład | zal | 1 | 
| 9. | Terapia ustno-twarzowa i stymulacja sensomotoryczna | 20 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 10. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 11. | Ocena zaburzeń mowy i terapii neurologopedycznej u pacjentów po udarach mózgu | 8 | 11 | praktyki max. 4 osoby | z/o | 2 | 
| 12. | Terapia osób z zespołami wad genetycznych | 10 | 21 | praktyki max. 2 osoby | z/o | 2 | 
| 13. | Terapia neurologopedyczna małego dziecka | 6 | 7 | praktyki ( max. 6 osób) | zal. | 1 | 
| 14. | Patofizjologia dziecka | 5 | 14 | praktyki ( max. 3 osób) | zal. | 1 | 
Semestr III
| Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Liczba grup | Forma zajęć | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
| 1. | Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 1. | Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z autyzmem | 8 | 2 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 2. | Terapia logopedyczna dziecka z rzadkimi wadami genetycznymi | 16 | 1 | wykład z warsztatem | zal. | 1 | 
| 3. | Wyzwania żywieniowe w rzadkich chorobach metabolicznych | 10 | 1 | wykład | zal. | 1 | 
| 4. | Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym | 10 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 5. | Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną | 10 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 6. | Specyfika zaburzeń mowy w chorobach psychicznych dzieci i młodzieży | 16 | 1 | wykład | zal. | 1 | 
| 7. | Wybrane techniki fizjoterapeutyczne w terapii neurologopedycznej dziecka | 5 | 1 | wykład | zal. | 1 | 
| 8. | Mowa osób po operacji całkowitego usunięcia krtani. Diagnoza i terapia zaburzeń połykania na skutek chorób i uszkodzeń neurologicznych | 16 | 1 | wykład z warsztatem | egz. | 4 | 
| 9. | Diagnoza i terapia osób jąkających się i z innymi zaburzeniami i płynności mówienia, jąkanie neurologiczne | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 10. | Gerontologopedia | 20 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 11. | Terapia neurologopedyczna chorych laryngektomowanych | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 12. | Rehabilitacja logopedyczna na oddziale otolaryngologicznym | 4 | 11 | praktyki max.4 osoby | zal. | 1 | 
| 13. | Wybrane techniki fizjoterapeutyczne w terapii neurologopedycznej dziecka | 6 | 7 | praktyki max.6 osob | zal. | 1 | 
Semestr IV
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Liczba grup | Forma zajęć | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | 
| 1. | Mioterapia pacjenta ortodontycznego – teoria i praktyka. | 10 | 2 | wykład z warsztatem | z/o | 2 | 
| 2. | Pierwsza pomoc przedmedyczna | 5 | 2 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 3. | Techniki powięziowe | 5 | 2 | wykład z warsztatem | zal. | 2 | 
| 4. | Metody neurofunkcjonalne w terapii neurologopedycznej | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 5. | Interdyscyplinarność w diagnostyce i terapii – współpraca fizjoterapeuty i neurologopedy. | 8 | 2 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 6. | Wykorzystanie różnorodnych technik pedagogicznych do konstruowania programów we wczesnym wspomaganiu rozwoju małego dziecka | 16 | 1 | wykład z warsztatem | zal. | 2 | 
| 7. | Terapia zajęciowa w komunikacji z chorym z demencją | 16 | 1 | wykład | z/o 
 | 3 | 
| 8. | Terapia bazowych umiejętności komunikacyjnych | 16 | 1 | wykład z warsztatem | z/o | 3 | 
| 9. | Terapia dzieci z uszkodzonym słuchem metodą werbalno-tonalną | 16 | 2 | wykład z warsztatem | egz. | 3 | 
| 10. | Współpraca logopedy z innymi specjalistami. | 8 | 1 | wykład | zal. | 1 | 
| 11. | Seminarium – studium przypadku | 10 | 42 | 
 | zal. | 5 | 
 
  