Program
Program studiów podyplomowych na rok akademicki 2024/2025
Kierunek studiów: Startupy w obszarze medycznym-koncepcje i możliwości.
Link do programu studiów z pełnym opisem i kwalifikacjami po ukończeniu Studiów Podyplomowych
https://www.umw.edu.pl/pl/zarzadzenia/uchwaly-senatu/2024/nr-2633-zmian…
Semestr I
L.P. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
1. |
Zajęcia wprowadzające |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
2. |
Zarys potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie poszczególnych dyscyplin w naukach medycznych |
1 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
3. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie kardiologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
4. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie endokrynologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
5. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie medycyny regeneracyjnej |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
6. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie chorób rzadkich |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
7. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie gastrologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
8. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie pediatrii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
9. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie robotyki |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
10. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie diabetologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
11. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie epidemiologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
12. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie stomatologii |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
13. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie telemedycyny |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
14. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie medycyny cyfrowej |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
15. |
Przegląd potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie nauk farmaceutycznych i analityki medycznej |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
16. |
Przegląd potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie zdrowia publicznego |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
17. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie fizjoterapii i rehabilitacji |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
18. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie dietetyki i nauk o żywieniu |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
19. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie fizjologii i badań naukowych |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
20. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie biobankowania |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
21. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie projektów interdyscyplinarnych (z przykładami) |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
22. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie dydaktyki na uczelni medycznej |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
23. |
Prezentacja potrzeb w zakresie innowacyjnych rozwiązań w obrębie zarządzania w ochronie zdrowia |
3 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
24. |
Strategia rozwoju produktu MedTech – perspektywa eksperta (Consonance.tech) |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
25. |
Jak szukać form wsparcia finansowego dla biznesu (wykład eksperta z WPT) |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1 |
26. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: wyzwania w zakładaniu startupu medycznego |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
27 |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
28. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
29. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
30. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
31. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
32. |
Strategie budowania startupów medycznych okiem praktyka: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
0,5 |
33. |
Nowe technologie w leczeniu cukrzycy |
5 |
1 |
wykłady |
zaliczenie
|
1,5 |
|
Łącznie |
75 |
|
|
|
30 |
Semestr II
L.P. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba grup |
Forma zajęć |
Forma zaliczenia |
Punkty ECTS |
1. |
Warsztaty praktyczne – dane medyczne: źródła, cechy, zagrożenia i ograniczenia |
2 |
1 |
warsztaty |
zaliczenie |
1 |
2. |
"Historie startupów - Case study i dobre praktyki wrocławskich startupów okiem WPT |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
3. |
Definicja, rola i cele Pitch Decku w procesie pozyskiwania inwestorów (doświadczenie WPT) |
2 |
|
Wykłady |
zaliczenie |
1 |
4. |
Podstawy przygotowania skutecznego Pitch Decku |
2 |
1 |
Wykłady |
zaliczenie |
1 |
5. |
Interaktywne warsztaty z przygotowania |
4 |
1 |
Warsztaty |
zaliczenie |
2 |
6. |
Modalności zmiennych w naukach przyrodniczych |
2 |
1 |
warsztaty |
zaliczenie |
1 |
7. |
Wprowadzenie do leków cyfrowych |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
8. |
Wprowadzenie do Software as a Medical Device |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
9. |
AI w oprogramowaniu medycznym: |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
10. |
Warsztaty – regulacje i certyfikacje w innowacyjnej medycynie z perspektywy jednostki notyfikowanej. |
6 |
1 |
warsztaty |
zaliczenie |
2 |
11. |
MVP (Minimum Viable Product): Jak stworzyć i przetestować produkt z minimalnym nakładem zasobów |
2 |
1 |
wykłady |
zaliczenie |
1 |
12. |
MVP (Minimum Viable Product): Jak stworzyć i przetestować produkt z minimalnym nakładem zasobów |
2 |
1 |
warsztaty |
zaliczenie |
1 |
13. |
Seminarium komisyjne* (praca nad projektem z ekspertami) |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
14. |
Seminarium komisyjne II |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
15. |
Seminarium komisyjne III |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
16. |
Seminarium komisyjne IV |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
17. |
Seminarium komisyjne V |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
18. |
Seminarium komisyjne VI |
5 |
4 |
seminarium |
zaliczenie |
1 |
19. |
Seminaria dyplomowe |
25 |
20 |
seminarium |
obrona |
10 |
|
Łącznie |
85 |
|
|
|
30 |
*Seminaria komisyjne polegają na przedstawianiu opracowywanego projektu dyplomowego przed panelem ekspertów celem zainicjowania wspólnej dyskusji, serii pytań i odpowiedzi, uzyskania feedbacku i ewaluacji pomysłu w kontekście jego uzasadnienia merytorycznego, rentowności, perspektywy rozwoju itp. Ekspertami będą pracownicy instytucji tj. Wrocławski Park Technologiczny, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Medical Innovation Institute, Consosnance oraz przedstawiciele instytucji i podmiotów finansujących startupy. |