Wróć do strony głównej
Aktualności | 24.04.2015

Aktualny plan wykładów w Uniwersytecie Wrocławskim

Wykłady odbywają się we wtorki w godzinach 17.15-19.15
w sali im. J. Czekanowskiego
Katedra Antropologii Uniwersytetu Wrocławskiego, ul. Kuźnicza 35

 

28 kwietnia 2015

prof. dr hab. Grażyna Kontrym-Sznajd
OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE I TECHNICZNE PODSTAWĄ ROZWOJU METOD TERAPII NOWOTWORÓW
1. Metoda fotodynamiczna
2. Wpływ badań prowadzonych w CERN na rozwój medycyny
3. Terapia hadronowa i perspektywy jej rozwoju
prof. dr hab. Halina Podbielska – wprowadzenie do dyskusji

 

5 maja 2015

prof. dr hab. Krzysztof Meissner
CYKLICZNY WSZECHŚWIAT
1. Konforemna kosmologia cykliczna – model Penrose’a
2. Struktury promieniowania tła
3. Wyzwanie dla standardowej kosmologii
prof. dr hab. Jan Sobczyk – wprowadzenie do dyskusji

 

12 maja 2015

prof. dr hab. Przemysław Tylżanowski
STĄD DO NIEŚMIERTELNOŚCI
1. Co to jest technologia nieśmiertelności i jakimi dysponuje instrumentami?
2. Czy osiągnięcia medycyny sprawią, że nie będzie na co umierać?
3. Czy komórki macierzyste pomagają nam urodzić się po raz drugi?
prof. dr hab. Piotr Dzięgiel – wprowadzenie do dyskusji

 

19 maja 2015

prof. dr hab. Andrzej Legocki, członek Polskiej Akademii Nauk
NOWE KIERUNKI NAUK O ŻYCIU U PODSTAW MEDYCYNY PRZYSZŁOŚCI
1. Czy wiek XXI będzie wiekiem biologii?
2. Przykłady wyzwań aplikacyjnych biologii syntetycznej
3. Zdobycze współczesnej genomiki i dziedzin zintegrowanych otwierają nowe horyzonty medycyny przyszłości
prof. dr hab. Andrzej Dżugaj – wprowadzenie do dyskusji

 

26 maja 2015

prof. dr hab. Milica Semków
BAŁKAŃSKI TYGIEL KULTUR I KONFESJI Z POLSKIEJ PERSPEKTYWY WIDZIANY (XIX–XXI WIEK)
1. Historyczny kontekst stereotypu
2. Mozaika wielokulturowa w relacjach polskich podróżników w XIX i pierwszej połowie XX wieku
3. Współczesne echa w literaturze polskiej
prof. dr hab. Jan Sokołowski – wprowadzenie do dyskusji

 

2 czerwca 2015

Marek Dyżewski
BYĆ KOMUŚ MISTRZEM W SZTUCE
1. Kształcenie artysty jako szczególny rodzaj twórczości
2. Docendo discimus – czyli dialogiczny charakter relacji mistrz–uczeń
3. Pedagogika artystyczna w perspektywie filozofii spotkania
Autor: Administrator Administrator Data utworzenia: 24.04.2015 Autor edycji: Administrator Administrator Data edycji: 27.04.2015