Wróć do strony głównej
Aktualności | 14.11.2025

Czwarta edycja konkursu „Liderzy dydaktyki”

Rozpoczynamy czwartą edycję konkursu „Liderzy dydaktyki”. Jego celem jest wyłonienie i nagrodzenie nauczycieli akademickich, którzy zdaniem studentów i doktorantów UMW – w sposób wyróżniający wykonywali obowiązki dydaktyczne w roku akademickim 2024/2025.

Organizatorem konkursu jest prorektor ds. studentów i dydaktyki prof. Agnieszka Piwowar we współpracy z Samorządem Studentów i Radą Doktorantów. Regulamin konkursu oraz zarządzenie rektora wprowadzające regulamin znajdują się na stronie >>

Lider przekazywania wiedzy akademickiej – nagroda przyznawana nauczycielom akademickim, którzy wykazują się ekspercką znajomością nauczanego obszaru oraz wyjątkowym zaangażowaniem w przekazywanie wiedzy. Laureaci tej kategorii łączą głęboką kompetencję merytoryczną z pasją dydaktyczną, skutecznie angażując studentów i doktorantów w proces uczenia się. Potrafią dostosować metody dydaktyczne do zakładanych efektów uczenia się, a sposób nauczania do indywidualnych potrzeb studentów. W swojej pracy dydaktycznej wskazują praktyczne zastosowania wiedzy teoretycznej, udostępniają materiały pogłębiające tematykę zajęć i inspirują studentów i doktorantów do samodzielnego zgłębiania zagadnień. Ich działalność przyczynia się do podnoszenia jakości kształcenia oraz budowania środowiska akademickiego opartego na rzetelności, ciekawości poznawczej i odpowiedzialności.

Lider nauczania umiejętności praktycznych – nagroda przyznawana nauczycielom akademickim, którzy w sposób wyróżniający wspierają studentów w rozwijaniu umiejętności praktycznych, niezbędnych w zawodach medycznych. Laureaci tej kategorii łączą ekspercką wiedzę z doskonałym warsztatem dydaktycznym, tworząc środowisko sprzyjające aktywnemu uczeniu się poprzez doświadczenie. Zachęcają studentów i doktorantów do samodzielnego działania, refleksji nad własnymi postępami oraz doskonalenia kompetencji klinicznych, technicznych, sprawnościowych lub badawczych. Wyróżniają się umiejętnością tworzenia bezpiecznej przestrzeni edukacyjnej, w której popełnianie błędów jest traktowane jako naturalny element procesu uczenia się. Dzięki konstruktywnej informacji zwrotnej oraz indywidualnemu podejściu umożliwiają studentom i doktorantom rozwój pewności siebie, odpowiedzialności zawodowej i profesjonalizmu. Ich działalność dydaktyczna znacząco wpływa na jakość kształcenia praktycznego oraz przygotowanie studentów do realiów pracy w systemie ochrony zdrowia a doktorantów do efektywnego prowadzenia działalności badawczej.

Lider kształcenia kompetencji społecznych – nagroda przyznawana nauczycielom akademickim, którzy w relacjach ze studentami i doktorantami, pacjentami oraz zespołem dydaktycznym prezentują najwyższy poziom kompetencji społecznych. Laureaci tej kategorii wyróżniają się otwartością, empatią, kulturą osobistą i szacunkiem, tworząc atmosferę sprzyjającą współpracy, dialogowi i wzajemnemu zaufaniu. W swojej pracy dydaktycznej potrafią udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, wspierają rozwój osobisty studentów i doktorantów oraz modelują postawy zgodne z etyką zawodów medycznych. Zachęcają do autorefleksji, pomagają studentom i doktorantom rozpoznawać własne ograniczenia, potrzeby edukacyjne i obszary wymagające rozwoju. Uczą odpowiedzialności za podejmowane decyzje zawodowe wspierając kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej przyszłych profesjonalistów. Ich działalność dydaktyczna przyczynia się do kształcenia kadr medycznych kierujących się w działalności zawodowej wartościami humanistycznymi, odpowiedzialnością i profesjonalizmem.

Nazwiska nauczycieli akademickich nominowanych w I etapie konkursu poznamy 20 listopada, a II etap – czyli głosowanie – potrwa od 20 listopada do 27 listopada. W tym czasie studenci i doktoranci UMW będą mogli oddawać głosy na swoich faworytów.

W tym roku głosowanie odbędzie poprzez formularz zamieszczony na platformie e-learningowej PLUM, do którego link prześlemy drogą e-mailową na uczelniane adresy poczty elektronicznej.

Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 8 grudnia podczas Święta Uczelni.

Studentów i doktorantów UMW zachęcamy do sprawdzenia skrzynek mailowych w czwartek, 20 listopada oraz do udziału w głosowaniu. Pamiętajcie, że to od Waszych głosów zależy, kto otrzyma tytuł „Lidera dydaktyki” za rok akademicki 2024/2025 oraz nagrodę.

Fot.: Tomasz Walów

Tagi #umw
Autor: Karina Hadyś Data utworzenia: 14.11.2025 Autor edycji: Karina Hadyś Data edycji: 14.11.2025