Centrum Kultury Jakości Kształcenia

tel.: 71 784 19 96
e-mail: RD-K@umw.edu.pl

wyb. Ludwika Pasteura 1
50-367 Wrocław
Budynek rektoratu
Pokój numer 20

Kierownik jednostki

mgr Iwona Janus

Email: iwona.janus@umw.edu.pl

      

Specjalista ds. jakości kształcenia

dr Justyna Jeżewska

Email: justyna.jezewska@umw.edu.pl

Samodzielny referent ds. jakości kształcenia

mgr Katarzyna Czerniawska

Email: katarzyna.czerniawska@umw.edu.pl

Starszy Specjalista ds. jakości kształcenia

mgr Marzena Patyna-Sieniuta

Email: marzena.patyna-sieniuta@umw.edu.pl

Zapraszamy na stronę Zarządzanie jakością w obszarze kształcenia. Znajdą tam Państwo wszelkie informacje dotyczące funkcjonującego na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu Uczelnianego Modelu Zarządzania Jakością Kształcenia. 

Rozwijanie kultury jakości w obszarze dydaktycznym poprzez identyfikowanie i promowanie dobrych praktyk na terenie Uczelni oraz wymianę doświadczeń pomiędzy jednostkami prowadzącymi działalność w obszarze jakości kształcenia w kraju i poza jego granicami.

Koordynowanie działań zapewniających wysoką jakość i innowacyjność procesu kształcenia na wszystkich poziomach,  kierunkach i formach prowadzonych na Uczelni.

Prowadzenie analiz jakości kształcenia i wskazywanie kierunków poprawy w oparciu o opracowane wskaźniki ilościowe i jakościowe.

  1. Udział w opracowywaniu i wdrażaniu ram instytucjonalnych, w tym wewnętrznych aktów prawnych, związanych z funkcjonowaniem i rozwojem uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia.
  2. Opracowywanie rekomendacji i wsparcie we wdrażaniu na Uczelni konkretnych rozwiązań
    w zakresie nowoczesnych metod kształcenia w oparciu o najlepsze praktyki krajowe
    i międzynarodowe w szczególności w obszarze:
  • zapewnienia wszechstronnych możliwości zdobywania wiedzy w ramach samokształcenia za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych, zapewniających dostęp do baz medycznych, czasopism i skryptów oraz do materiałów e-learningowych,
  • prowadzenia interaktywnych zajęć teoretycznych w nowoczesnych salach wykładowo-ćwiczeniowych wyposażonych w sprzęt najnowszej generacji umożliwiający prowadzenie zajęć z wykorzystaniem multimedialnych pomocy dydaktycznych oraz teletransmisji zabiegów i procedur medycznych z bazy klinicznej, 
  • szkolenie umiejętności praktycznych, zwłaszcza w zakresie działania w stanach nagłych
    i zagrożenia życia na nowoczesnych symulatorach pacjenta, fantomach, modelach szkoleniowych.
  1. Standaryzacja systemu organizacji i tworzenia dokumentacji toku kształcenia, w szczególności procesu opracowania i modyfikacji programów studiów, matryc efektów uczenia, sylabusów, regulaminów przedmiotów.
  2. Monitorowanie zapotrzebowania liczbowego kadry dydaktycznej oraz wymaganych kompetencji, a także pozostałych zasobów służących realizacji procesu kształcenia, w tym infrastruktury lokalowej, informatycznej, sprzętowej i bibliotecznej w zakresie ich dostosowania do potrzeb procesu kształcenia z uwzględnieniem  liczby studentów, doktorantów i słuchaczy oraz specyfiki danego kierunku.
  3. Wsparcie i upowszechnianie form kształcenia on-line poprzez:
  • opracowywanie uczelnianych regulacji i standardów w zakresie e-kształcenia oraz promowanie i monitorowanie ich stosowania,
  • administrowanie uczelnianą Platformą e-learningową,
  • prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla członków społeczności akademickiej w zakresie obsługi systemów zdalnego nauczania oraz technik zdalnego nauczania,
  • optymalizacja procesów zdalnego nauczania we współpracy z jednostkami naukowo-dydaktycznymi wraz z dopasowaniem do indywidualnych potrzeb jednostek,
  • monitoring i ewaluacja procesów zdalnego nauczania.
  1. Wdrażanie i rozwój systemu doskonalenia metod weryfikacji efektów uczenia poprzez:
  • administrowanie ogólnouczelnianym bankiem pytań testowych,
  • obsługa egzaminów testowych przeprowadzanych w formie elektronicznej i papierowej,
  • koordynacja procesu standaryzacji egzaminów praktycznych w tym wdrażania na Uczelni egzaminów OSCE,
  • gromadzenie i analiza danych związanych z weryfikacją efektów uczenia się studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych na poszczególnych kierunkach studiów,
    w szczególności wskaźników zaliczeń i zdawalności egzaminów, wskaźników powtarzalności semestrów/lat studiów oraz wskaźników zdawalności egzaminów końcowych i dyplomowych.
  1. Gromadzenie, przetwarzanie (w tym analiza statystyczna) i udostępnianie uprawnionym podmiotom danych dotyczących oceny jakości kształcenia w Uczelni, w szczególności studenckich i doktoranckich ankiet oceny zajęć i osób prowadzących zajęcia, praktyk zawodowych oraz warunków studiowania.
  2. Przygotowywanie danych na potrzeby oceny instytucjonalnej i programowej Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz innych krajowych i zagranicznych instytucji akredytacyjnych, a także analiza wyników przeprowadzonych ocen. Przygotowywanie raportów na potrzeby systemu POLON, MEiN, MZ i innych jednostek.
  3. Ewaluacja procesu kształcenia prowadzonego w Uczelni na wszystkich poziomach i kierunkach.
  4. Dostarczanie danych dla innych podmiotów organizacyjnych w UMW dla promowania kierunków, opracowywania strategii rekrutacyjnych oraz przygotowywania danych dla rankingów uczelni akademickich (polskich i światowych).
  5. Prowadzenie działalności popularyzatorskiej dotyczącej jakości kształcenia poprzez m.in. prowadzenie strony internetowej, organizację szkoleń, seminariów i konferencji dotyczących jakości kształcenia.
  6. Wsparcie administracyjne uczelnianych struktur Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia.