Wykładowcy - Logopedia kliniczna

Wykładowcy

Kierownik studiów podyplomowych

dr Luba Ślósarz


dr n. hum. Magdalena Czajkowska

Czajkowska

Fizjoterapeuta dziecięcy i neurologopeda. Wykładowca akademicki i praktyk. Na co dzień pracuje z pacjentami pediatrycznymi z różnego rodzaju potrzebami neurorozwojowymi. Autorka i współautorka książek o tematyce logopedycznej. Prowadzi liczne szkolenia łącząc świat logopedii, fizjoterapii i osteopatii. Zafascynowana anatomią oraz fizjologią ludzkiego ciała. Oddech do dalszej pracy zawodowej i naukowej łapie na łonie natury.


dr Małgorzata Król-Sozańska

M.Król-Sozańska
 

Absolwentka Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. St. Wyspiańskiego w Krakowie oraz studiów podyplomowych na: Wydziale Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, Wydziale Emisji Głosu Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wydziale Zdrowia Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w zakresie neurologopedii klinicznej.
Certyfikowana terapeutka Leczenia Zaburzeń Motorycznych Jamy Ustnej Systemem MFS i GOPex oraz instruktor metody Butejki. Jej aktorski warsztat pracy, to doświadczenia zbierane w czasie realizacji spektakli od teatru w Zielonej Górze, przez Charleville-Mezieres we Francji, Genewę w Szwajcarii, wreszcie Supraśl i Bielsko-Białą. Współpracowała z wybitnymi reżyserami sceny formy: Anną Proszkowską, Jerzym Bielunasem, Bogusławem Kiercem, Petrem Nosalkiem, Marianem Pecko, Ommarem Porras Speck czy Piotrem Tomaszukiem.

Ma na koncie także wieloletnią pracę jako logopeda w placówkach NFZ i własnym gabinecie logopedycznym ,w zakresie której wykorzystuje narzędzia terapii manualnej, elementy yogi twarzy wg koncepcji Olgi Szemley oraz elektrostymulację. Tematyką techniki i wyrazistości mowy zajmuje się jako wykładowca akademicki stale zgłębiając wiedzę w obszarze wspierania wyczynowości mowy scenicznej i idei „Primal Sound”.

Uczestniczyła w międzynarodowych warsztatach wspierania nauki emisji głosu: w technice „straw vocal” - Doctor Vox Therapy Technique DVT, treningu głosowego Estill Voice, uwalniania głosu w metodzie K. Linklater.

Za podstawę swojego warsztatu pracy uważa jednak doświadczenie uwalniania głosu podczas zajęć z Marią Kwiatkowską i Zygmuntem Molikiem we wrocławskiej PWST. Obecnie pogłębia swoją wiedzę podczas wykładów Master Class prowadzonych m.in.przez prof. Janice Chapman, Jamesa Briana Platta i Michaela Pugh organizowanych przez Stowarzyszenie Pedagogów Wokalnych – Natural Voice Perfection NVP. Na Wydziale Logopedii Klinicznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu prowadzi zajęcia w zakresie logopedii artystycznej. Na Wydziale Lalkarskim Akademii Sztuk Teatralnych Filii we Wrocławiu – techniki wyrazistości mowy


mgr Beata Szydłowska

Beata Szydłowska

Oligofrenopedagog, logopeda kliniczny, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej , terapeuta NDT Bobath,  RCM, diagnosta MFDR , PRECHTLA, HEINE, KOLD, KORP , provider Johansena i Neuroflow .

Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w oddziałach specjalnych. Twórczyni Logo-Sensi Centrum Terapii Neurorozwojowych w Wieruszowie, gdzie pracuje z dziećmi  w różnym wieku i z różnymi trudnościami rozwojowymi.


mgr Jakub Łucki

Jakub Łucki

Urodził się 29 lipca 1981 roku we Wrocławiu. W 2006 roku ukończył Akademię Medyczną im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu na Kierunku Zdrowie Publiczne ze specjalnością Ratownik Medyczny.

W 2010 roku ukończył Uniwersytet Medyczny w Łodzi na Kierunku Zdrowie Publiczne ze specjalnością Medycyna ratunkowa. W latach 2003 – 2017 pracował w Pogotowiu Ratunkowym we Wrocławiu.

Od 2017 roku pracuje jako asystent oraz technik symulacji w Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Od 2018 roku pracuje jako nauczyciel w Liceum Służb Mundurowych we Wrocławiu.

W 2019 roku ukończył studia podyplomowe na Kierunku Logopedia kliniczna.Pracuje jako logopeda w liceum.

Prywatnie lubi: chodzić po górach, jazdę na rowerze i czytanie książek. Żonaty, dwoje dzieci.


dr Rafał Młyński

Rarał Młyński

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa na podstawie rozprawy doktorskiej „Język polski dzieci dyslektycznych w sytuacji ich bilingwizmu. Analiza przypadków” (Wydział Polonistyki UJ). Ukończył studia magisterskie z filologii polskiej o specjalności logopedycznej (Wydział Humanistyczny UP w Krakowie) oraz studia podyplomowe z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego (Wydział Polonistyki UJ). Odbył staże naukowe i dydaktyczne w College of Education i School of Allied Health and Communicative Disorders w Northern Illinois University (DeKalb, USA), Uniwersytecie Wrocławskim i Łódzkim. Kierownik studiów II stopnia "Logopedia". Wykładowca na studiach magisterskich - "Logopedia", "Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego" oraz studiach podyplomowych w Instytucie Glottodydaktyki Polonistycznej. Uzyskiwał granty Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej oraz Inicjatywy Doskonałości UJ. Promotor prac licencjackich oraz magisterskich. Opiekun merytoryczny studenckiego Koła Naukowego Logopedii UJ. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia takie jak diagnoza i terapia logopedyczna dzieci jedno- i dwujęzycznych, nauczanie języka polskiego jako obcego/drugiego/odziedziczonego, rozwój dwujęzyczności dziecięcej oraz metodologia badań logopedycznych.


dr Katarzyna Szkudlarek

Katarzyna Szkudlarek

Doktor nauk o kulturze fizycznej

Absolwentka wydziału fizjoterapii oraz studiów doktoranckich Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Od 2008 roku związana z Centrum Diagnostyczno-Rehabilitacyjnym „Promyk Słońca” we Wrocławiu. W latach 2010-2012 prowadząca zajęcia z przedmiotu Pediatria na wydziale fizjoterapii Wyższej Szkoły Humanistycznej we Wrocławiu oraz w latach 2012-2018 wykładowca fizjoterapii w pediatrii na wydziale fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Terapeuta koncepcji NDT-Bobath i NDT-Bobath Baby, integracji sensorycznej, PNF, integracji bilateralnej, trójpłaszczyznowej terapii stóp, terapii powięziowej, kinesiology tapingu.

Ekspert Krajowej Izby Fizjoterapeutów do prowadzenia szkoleń „Ocena funkcjonalna i prowadzenie dokumentacji medycznej dla pacjentów wieku rozwojowego”.

Uczestnik wielu szkoleń, warsztatów i konferencji poświęconych tematyce fizjoterapii w pediatrii.