Dział Nadzoru Inwestycji i Remontów
ul. K. Marcinkowskiego 2-6
50-368 Wrocław
e-mail: IR@umw.edu.pl
Kierownik Działu
mgr Czesław Olczyk
tel.: 71 784 19 36
e-mail: czeslaw.olczyk@umw.edu.pl
Zastępca Kierownika Działu
mgr inż. Anna Polarczyk
tel.: 71 784 12 35
e-mail: anna.polarczyk@umw.edu.pl
Starszy specjalista ds. Obsługi Administracyjnej
mgr inż. Joanna Magnes
tel.: 71 784 12 35
e-mail: joanna.magnes@umw.edu.pl
NADZÓR INWESTORSKI:
Starszy Inspektor Nadzoru ds. budowlanych
mgr inż. Maciej Łęcki
tel.: 71 784 12 36
e-mail: maciej.lecki@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. budowlanych
mgr inż. Jacek Skarul
tel.: 71 784 17 73
e-mail: jacek.skarul@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. budowlanych
dr Michał Polak
tel.: 71 784 12 36
e-mail: michal.polak@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. budowlanych
mgr inż. Paweł Wałęsa
tel.: 71 784 17 73
e-mail: pawel.walesa@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. sanitarnych
mgr inż. Grzegorz Misa
tel.: 71 784 12 36
e-mail: grzegorz.misa@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. sanitarnych
mgr inż. Andrzej Mueller
tel.: 71 784 12 36
e-mail: andrzej.mueller@umw.edu.pl
Starszy Inspektor Nadzoru ds. elektrycznych
mgr inż. Artur Jurneczko
tel.: 71 784 11 79
e-mail: artur.jurneczko@umw.edu.pl
Cel działalności
Planowanie, organizowanie, nadzorowanie i rozliczanie wszystkich inwestycji i remontów prowadzonych w Uczelni.
Kluczowe zadania
1. Opracowywanie koncepcji, rekomendowanie oraz realizacja długo i krótkoterminowych planów zarządzania nieruchomościami.
2. Planowanie inwestycji i prac budowlanych, w zakresie obiektów budowlanych, pod względem rzeczowym i kosztowym, na podstawie zaleceń wynikających z przeglądów obiektów budowlanych, przepisów prawa oraz zgłaszanych przez użytkowników potrzeb.
3. Opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie gospodarki inwestycyjnej
i remontowej na podstawie strategii rozwoju Uczelni, przeprowadzonych przeglądów okresowych obiektów, przepisów prawa, otrzymanych do realizacji wniosków, rekomendacji Dyrektora Generalnego i jego Zastępców. Przedkładanie propozycji planu Radzie Uczelni po jego zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego.
4. Przeprowadzanie analiz w zakresie potrzeb inwestycyjnych i remontowych wg otrzymanych wniosków i wytycznych oraz proponowanie optymalnych rozwiązań technicznych w tym zakresie.
5. Zlecanie wykonania dokumentacji technicznej, przygotowywanie umów oraz bieżąca współpraca z jednostkami projektowymi w zakresie:
1) kontroli zgodności opracowania ze zleceniem,
2) koordynacji poszczególnych branż projektów,
3) przeprowadzeniem niezbędnych udogodnień.
4) odbioru dokumentacji technicznej, sprawdzanie jej kompletności i zgodności
z wytycznymi Zamawiającego.
6. Nadzór nad wykonywanymi robotami budowlanymi:
1) uczestnictwo w naradach koordynacyjnych,
2) sprawdzanie zgodności wykonania elementów robót z dokumentacją
3) odbiór robót częściowych i końcowych
4) zatwierdzanie materiałów budowlanych do wbudowania
5) zatwierdzanie zmian projektowych
6) sprawdzanie kosztorysów robót zamiennych lub dodatkowych
7) szacowanie i potwierdzanie finansowego wykonanych zadań.
7. Nadzorowanie całokształtu spraw związanych z realizacją strategicznych inwestycji Uczelni, w tym w szczególności nadzór nad:
1) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia realizacji inwestycji,
2) procesem udzielania zamówienia publicznego,
3) procesem nadzoru nad wykonaniem robót i usług przez wykonawców i podwykonawców, w tym w szczególności w zakresie zgodności z dokumentacją techniczną oraz prawidłowością zastosowanych rozwiązań technicznych,
4) przygotowaniem dokumentacji i sprawozdawczości procesu inwestycyjnego,
5) rozliczeniami finansowymi inwestycji, w tym rozliczeniami z wykonawcami
i podwykonawcami, jeśli umowa zawarta z Generalnym Wykonawcą przewiduje taką możliwość,
6) odbiorami robót i zgłaszaniem wad,
7) przekazywania obiektów użytkownikom.
8. Zapewnienie realizacji strategicznych inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami
w szczególności w zakresie:
1) prawa zamówień publicznych,
2) prawem budowlanym, ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym i pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa,
3) zgodności z wymaganiami technicznymi,
4) prawidłowości zastosowanych rozwiązań technicznych i technologicznych
5) przepisów BHP i PPOŻ, prawem budowlanym, ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym i pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa, zgodności z wymaganiami technicznymi.
9. Nadzór nad dokonywaniem przeglądów gwarancyjnych i przeglądów technicznych budynków.
10. Sporządzanie protokołów typowania w przypadkach, kiedy dokumentacja techniczna nie jest wymagana.
11. Załatwianie spraw dotyczących przygotowania obiektów do wykonywania robót budowlanych (zabezpieczenie dokumentacji technicznej, uzyskanie stosownych pozwoleń itp.).
12. Sporządzanie OPZ i udział w przetargach na roboty remontowo-budowlane.
13. Zlecanie wykonania robót budowlano-remontowych, przygotowywanie danych kalkulacyjnych (przedmiarów) i protokolarne przekazywanie obiektów Wykonawcom.
14. Nadzorowanie przebiegu realizacji Umów na roboty budowlane w zakresie zgodności z dokumentacją techniczną, prawidłowości zastosowanych rozwiązań technicznych oraz dokonywanie odbiorów częściowych, końcowych i ostatecznych po wykonaniu przedmiotu Umowy i przekazywanie użytkownikom, sprawdzanie zgodności wykonania elementów robót z dokumentacją, zatwierdzanie materiałów budowlanych do wybudowania.
15. Udział w przygotowywaniu i rejestracja umów dotyczących zadań realizowanych przez Dział.
16. Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń finansowych i materiałowych zlecanych robót oraz prowadzenie dokumentacji i ewidencji w tym zakresie, uzgadnianie stanu wydatków
z odpowiednimi jednostkami.
17. Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie inwestycji i remontów.
18. Współpraca z Działem Serwisu Technicznego w zakresie dokonywania przeglądów gwarancyjnych oraz okresowych.