Nr 743 - ustalenie terminarza rozliczania pensum


Uchwała Nr 743
Senatu Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 25 maja 2009 roku

w sprawie ustalenia terminarza rozliczania pensum

Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.), Senat Akademii Medycznej we Wrocławiu uchwala, co następuje:

§ 1
Plan obciążenia dydaktycznego w formie wydruku odpowiedniego formularza z funkcjonującego w Uczelni – systemu e-ORDO, zatwierdzonego przez właściwego adiunkta dydaktycznego, kierownika jednostki organizacyjnej oraz dziekana, należy dostarczyć Prorektorowi ds. Dydaktyki, w nieprzekraczalnym terminie do 10 listopada.

Terminarz wprowadzania danych do systemu e-ORDO

§ 2
Nauczyciele i pensum:
1. przeniesienie z systemu kadrowego do systemu e-ORDO, bazy nauczycieli i automatyczne przypisanie pensum w podstawowej wysokości – wykonanie: Ośrodek Sieciowo-Komputerowy w terminie do 2 października,
2. zniżki z tytułu pełnienia funkcji na podstawie wniosków przekazanych w terminie do 1 października do Działu Spraw Studenckich, który wprowadza dane po uzyskaniu decyzji Prorektora ds. Dydaktyki w terminie do 31 października.

§ 3
Podział studentów na grupy:
1. tworzenie grup studenckich – wprowadza do systemu e-ORDO: właściwy dziekanat przy zapisie studentów na rok (z uwzględnieniem zadeklarowanego przez studenta języka obcego), a w przypadku Medycyny Rodzinnej wyznaczona osoba z Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej – w terminie do 15 października,
2. grupy ćwiczeniowe i plan zajęć na cały rok akademicki (semestr zimowy i letni) – wykonanie w systemie e-ORDO: opiekun roku w terminie umożliwiającym dopełnienie obowiązku określonego w § 1.

§ 4
Inne zajęcia – wprowadzanie danych do systemu e-ORDO: wskazane jednostki w terminie do 30 listopada:
1. egzaminy studentów – wprowadza adiunkt dydaktyczny. Kierownik jednostki przekazuje do właściwego dziekanatu wykaz nauczycieli z przypisanymi godzinami za egzamin. Dziekanat sprawdza i zatwierdza liczbę przeegzaminowanych studentów, a następnie odsyła zatwierdzone zestawienie do jednostki, a kopię do Działu Spraw Studenckich. Na podstawie zatwierdzonego przez dziekanat zestawienia, adiunkt dydaktyczny wprowadza dane do systemu e-ORDO,
2. prowadzenie uczestników studiów III stopnia (doktoranckich) – do systemu e-ORDO dane wprowadza dziekanat Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
3. prowadzenie magistranta – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat: Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu,
4. prowadzenie magistranta Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunku Fizyka Medyczna – do systemu e-ORDO dane wprowadza Dział Spraw Studenckich,
5. prowadzenie pracy licencjackiej – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu,
6. zajęcia na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych z listy CMKP – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwe studium kształcenia podyplomowego,
7. zajęcia w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division – do systemu e-ORDO dane wprowadza ED,
8. zajęcia realizowane przez Studium Wychowania Fizycznego i Sportu prowadzone w ramach sekcji sportowych – do systemu e-ORDO dane wprowadza Studium Wychowania Fizycznego i Sportu,
9. zajęcia fakultatywne – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat.

§ 5
Przypisywanie osoby prowadzącej do poszczególnych zajęć (plan):
1. zajęcia dydaktyczne – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 31 października
2. inne zajęcia, o których mowa w zarządzeniu JM Rektora Akademii ,Medycznej – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 15 grudnia.

§ 6
Właściwe jednostki wprowadzają korekty do systemu e-ORDO na bieżąco, jednak nie później niż:
1. dane dotyczące nauczycieli (Dział Spraw Pracowniczych) – co miesiąc,
2. dane dotyczące grup studenckich (Dziekanat) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 30 listopada, aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 marca,
3. dane dotyczące grup ćwiczeniowych (opiekun roku) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 15 grudnia, aktualizacja semestru letniego w terminie do 30 marca,
4. dane dotyczące osób prowadzących poszczególne zajęcia (adiunkt dydaktyczny) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 5 stycznia, aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 kwietnia.

§ 7
Semestralne rozliczenia godzin dydaktycznych Dziekanat przekazuje do Działu Spraw Studenckich, w terminie do 15 lutego, na podstawie wydruku danych z systemu e-ORDO. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy Dziekanat.

§ 8
Rozliczenia godzin dydaktycznych Dziekanat przekazuje do Działu Spraw Studenckich, w terminie do 15 lipca, na podstawie wydruku danych z systemu e-ORDO. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy Dziekanat.

§ 9
Szczegółowe zasady rozliczania godzin dydaktycznych oraz wymogi, jakie powinno spełniać poprawne rozliczenie zostaną ustalone w Zarządzeniu JM Rektora Akademii Medycznej.

§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Za Senat

Rektor
Akademii Medycznej

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak

Autor: Administrator Administrator
Data utworzenia: 25.05.2009
Autor edycji: Administrator Administrator
Data edycji: 05.07.2016