Interdyscyplinarne zespoły studenckie – humanizacja medycyny
Nazwa Zadania: Uruchomienie pilotażowych zajęć dydaktycznych dla studentów kierunków medycznych
o tematyce dotyczącej humanizacji medycyny w zespołach interdyscyplinarnych, przy zaangażowaniu pracowników
i studentów z kierunków studiów: lekarski, farmacja, analityka medyczna, pielęgniarstwo, dietetyka, zdrowie publiczne, ratownictwo medyczne, położnictwo, fizjoterapia.
Celem zadania jest promowanie holistycznego podejścia do opieki zdrowotnej poprzez integrowanie różnych dziedzin medycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych i interdyscyplinarnych
u przyszłych pracowników ochrony zdrowia.
Realizacja zadania obejmować będzie organizację kursu dla studentów w zespołach interdyscyplinarnych umożliwiających naukę komunikacji klinicznej i współpracy w ramach różnych profesji medycznych.
Umożliwienie studentom z różnych kierunków medycznych, nauki w zespołach interdyscyplinarnych przygotuje ich do efektywnej pracy w środowisku rzeczywistym (szpital), a także pozwoli zrozumieć etapy pracy poszczególnych zawodów i wynikające z tego zależności i relacje. Przyczyni się także do humanizacji medycyny jako empatycznego podejścia do pacjentów i pracowników systemu ochrony zdrowia, które poprawia jakość opieki zdrowotnej i wyniki leczenia pacjentów.