Centrum Informatyczne
wyb. L. Pasteura 1
50-367 Wrocław
Wsparcie informatyczne / Helpdesk
email: helpdesk@umw.edu.pl
tel: 71 784 11 02
kom. 697 110 431
KOMUNIKAT CI - Wyłączenie przekierowania poczty ze starej domeny umed.wroc.pl
18.03.2025
Szanowni Państwo,
Informujemy, że z dniem 1 lipca 2025 r. wyłączone zostanie przekierowanie poczty ze starej domeny @umed.wroc.pl na aktualnie używaną domenę @umw.edu.pl.
Od momentu zmiany domeny w 2021 roku, wszystkie wiadomości kierowane na adresy w starej domenie były automatycznie przekierowywane na nowe adresy o tym samym identyfikatorze. Po 1 lipca 2025 r. mechanizm ten przestanie działać, co oznacza, że e-maile wysyłane na adresy @umed.wroc.pl nie będą już do Państwa trafiać a nadawca otrzyma informację o braku doręczenia jego korespondencji.
Aby uniknąć problemów z korespondencją, prosimy o:
- Sprawdzenie swoich książek adresowych i aktualizację starych adresów w domenie @umed.wroc.pl.
- Poinformowanie współpracowników, partnerów zewnętrznych i instytucji, z którymi Państwo współpracują, aby od teraz używali wyłącznie adresów @umw.edu.pl.
- Upewnienie się, że systemy automatyczne, newslettery czy subskrypcje są skonfigurowane na właściwy adres.
Dysponujemy wystarczającym czasem na wprowadzenie zmian, aby proces przebiegł bez zakłóceń. Dodatkowe przypomnienie w tej sprawie zostanie wysłane na miesiąc przed planowanym wyłączeniem przekierowania.
W razie pytań prosimy o kontakt z pomocą techniczną.
KOMUNIKAT CI - Uruchamiamy nowy kanał komunikacji
10.03.2025
Szanowni Państwo,
w trosce o bezpieczeństwo naszych systemów i Państwa danych, Centrum Informatyczne uruchamia dedykowany kanał komunikacyjny. Od teraz wszystkie ważne informacje techniczne oraz ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa będą przekazywane wyłącznie w wiadomościach o jednolitym formacie, identycznym jak ta wiadomość:
- Pole „Od” (Nazwa nadawcy): Zawsze będzie to „Centrum Informatyczne UMW”
- Nadawca: Wszystkie wiadomości będą wysyłane wyłącznie z adresu no-reply@umw.edu.pl
- Temat: Każda oficjalna wiadomość rozpocznie się od „KOMUNIKAT CI”
- Treść: Jasno sformułowana informacja dotycząca naszych działań lub zagrożeń
- Stopka: Każdy e-mail będzie zawierał stopkę z podpisem pracownika Centrum Informatycznego
Prosimy zwracać uwagę na powyższe elementy. Każda inna wiadomość, szczególnie zachęcająca do klikania w linki, podawania loginów lub pobierania załączników, może być próbą oszustwa i wyłudzenia danych!
W razie jakichkolwiek wątpliwości zalecamy skontaktowanie się z nami w celu potwierdzenia autentyczności wiadomości.
Kierownik Centrum
mgr Wojciech Mech
tel. 71 784 11 00
Od dnia 1.01.2021 r. zakupy sprzętu komputerowego i peryferyjnego, oprogramowania, akcesoriów komputerowych i materiałów eksploatacyjnych realizuje Dział Zakupów. W związku z powyższym wnioski o zakup ww. asortymentu proszę adresować na Dział Zakupów.
- Identyfikacja użytkownika – Centralny System Autoryzacji CSA
- Poczta elektroniczna
- Eduroam – bezprzewodowy dostęp do Internetu
- Przewodowy dostęp do zasobów informatycznych UMW
- Elektroniczna Legitymacja Studencka / Pracownicza
- System Centralnego Wydruku
- Wirtualny Dziekanat (Wirtualna Uczelnia)
- System wideokonferencyjny
- Rejestr wydarzeń
- Statistica
- chmura pracownicza CLOUD + kalendarz - instrukcja TUTAJ
- chmura studencka CLOUD + kalendarz - instrukcja TUTAJ
- ASAP + system antyplagiatowy - wsparcie: 71 784 15 59
- portal do przeprowadzania testów testportal.pl :
- wideoporadnik - odzyskiwanie hasła - podręcznik użytkownika -
wsparcie producenta: kontakt@testportal.pl
wsparcie CI: testy@umw.edu.pl - Instrukcja logowania do MS Teams i Office365 (pracownik)
- Instrukcja logowania do MS Teams i Office365 (student)
- Instrukcja dodawania pracy dyplomowej słuchacza do systemu ASAP
- Oprogramowanie antywirusowe Eset
- Sekcja Serwisu Sprzętu i Wsparcia Użytkowników zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z działaniem sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Kontakt: tel. 71 784 11 02 lub adres mailowy helpdesk@umw.edu.pl
Telefon kontaktowy: 71 784 11 11
Piotr Tomaszewski
e-mail: piotr.tomaszewski@umw.edu.pl
mgr inż. Krzysztof Hebzda
e-mail: krzysztof.hebzda@umw.edu.pl
inż. Tomasz Sołtysiński
e-mail: tomasz.soltysinski@umw.edu.pl
Paweł Gadaliński
e-mail: pawel.gadalinski@umw.edu.pl
Krzysztof Wójcicki
e-mail: krzysztof.wojcicki@umw.edu.pl
Konrad Zieliński
e-mail: konrad.zielinski@umw.edu.pl
Michał Kuźniar
e-mail: michal.kuzniar@umw.edu.pl
Wojciech Grzyb
e-mail: wojciech.grzyb@umw.edu.pl
Sławomir Siudakiewicz
e-mail: slawomir.siudakiewicz@umw.edu.pl
Dariusz Urbaniak
e-mail: dariusz.urbaniak@umw.edu.pl
Piotr Wasilewski
e-mail: piotr.wasilewski@umw.edu.pl
Bartosz Bielak
tel.: 71 784 11 01
email.: helpdesk@umw.edu.pl
tel.: 71 784 11 02
Ignacy Wiącek
Piotr Sobczuk
Specjalista ds. informatyki
mgr inż. Tomasz Machynia
tel. 71 784 05 35
Specjalista ds. informatyki
mgr inż. Przemysław Kałusiewicz
tel. 71 784 04 33
Maciej Michalak
tel. 71 784 18 64
Jarosław Bartusiak
tel.: 71 784 11 06
Piotr Surma
tel.: 71 784 11 05
Jakub Plesiński
tel.: 71 784 11 21
Marcin Machynia
tel.: 71 784 11 06
Piotr Gil
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl
Wiktor Palus
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl
Maciej Hałoń
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl
Marcin Wróblewski
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl
Minimalne wymagania sprzętowe :
- komputer przenośny z zainstalowanym systemem Windows 10 lub nowszy w wersji PRO
Wewnętrzna procedura Centrum Informatycznego przygotowania komputera do pracy zdalnej :
- Utworzenie zgłoszenia w systemie e-potrzeby (zakładka Praca Zdalna) przez Użytkownika,
- Załączenie przez Użytkownika do zgłoszenia decyzji o pracy zdalnej oraz zgody na wyniesienie komputera poza teren UMW,
- Wypełnienie wymaganych pól przez Użytkownika w zgłoszeniu dotyczące trybu pracy zdalnej oraz ewentualnego dostępu do systemów Bazus/Simple.
- Ze względów bezpieczeństwa na komputerze przeznaczonym do pracy zdalnej zostaną utworzone dwa konta : administratora (admin CI) i domenowe konto użytkownika. Pozostałe konta zostaną usunięte. Użytkownik zabezpiecza dane z komputera przeznaczonego do pracy zdalnej.
- Dostarczenie komputera do Centrum Informatycznego (Sekcja Serwisu Sprzętu i Wsparcia Użytkowników) po wcześniejszym ustaleniu terminu,
- Centrum Informatyczne przygotowuje komputer :
- Podłączenie do domeny, utworzenie konta domenowego i instalacja oprogramowania zgodnego z zaznaczonymi preferencjami w systemie e-potrzeb
- Pierwsze logowanie przez Użytkownika na konto domenowe - odbywać się będzie w Centrum Informatycznym,
- Przekazanie użytkownikowi komputera przygotowanego do pracy zdalnej.
Wypełnione formularze należy dostarczyć do Centrum Informatycznego; wyb. L. Pasteura 1, 50-367 Wrocław
- Podłączenie do sieci (wniosek elektroniczny)
- Rozbudowa sieci
- Generator wniosków o Certyfikat Kwalifikowany (dostępny z komputerów w dziekanatach wydziałów farmaceutycznego i stomatologicznego oraz Campusu UMW)
- Formularz depozytora kluczy w CNIM
- Wniosek o przyznanie zdalnego dostępu (§14 ust.1 Instrukcji zarządzania siecią i systemami informatycznymi w Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu (zał. nr 2 do Zarządzenia nr 93/XV R/2018 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 1 sierpnia 2018 r.).
- Formularz zakładania konta pocztowego dla pracowników tymczasowych w domenie @umw.edu.pl