IT Centre

wyb. L. Pasteura 1
50-367 Wrocław

IT support / Helpdesk
e-mail: helpdesk@umw.edu.pl
tel: 71 784 11 02
mobile 697 110 431

KOMUNIKAT CI - Planowane prace serwisowe w usłudze CLOUD
08.04.2025

Szanowni Państwo,

W związku z planowanymi pracami serwisowymi prowadzonymi przez Centrum Informatyczne, w okresie od piątku (godz. 16:00) do niedzieli (godz. 20:00) nastąpi przerwa w dostępie do uczelnianej chmury CLOUD.

W tym czasie niedostępne będą usługi powiązane z chmurą, takie jak:

    Centralne Repozytorium Materiałów Dydaktycznych,

    Elektroniczna Baza Sylabusów,

    Centralny Rejestr Umów.

Celem prowadzonych działań jest poprawa wydajności oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Dokładamy wszelkich starań, aby środowisko CLOUD i zintegrowane z nim systemy spełniały najwyższe standardy niezawodności i ochrony informacji.

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za wyrozumiałość.


KOMUNIKAT CI - Przedłużenie wsparcia antywirusowego ESET – ważne informacje
28.03.2025

Szanowni Państwo,

Informujemy, że przedłużyliśmy wsparcie dla systemu antywirusowego ESET na kolejne 3 lata oraz rozszerzyliśmy jego wersję do wersji Endpoint Security.

Dzięki skutecznemu działaniu systemu, tylko w ostatnim miesiącu:

  •     Powstrzymaliśmy ponad 150 groźnych infekcji na komputerach pracowników UMW,
  •     Zneutralizowaliśmy blisko 100 zagrożeń krytycznych,
  •     Wykryliśmy i poddaliśmy kwarantannie ponad 700 podejrzanych obiektów.

Aby zapewnić bezpieczeństwo sieci i danych, prosimy każdego użytkownika o:

   1.  Sprawdzenie, czy system antywirusowy jest zainstalowany na komputerze.

metoda 1: poszukaj ikony ESET na dolnym pasku zadań, w prawej części, obok zegara:

Pulpit z ukrytymi ikonami

metoda 2 : wpisz na pasku w oknie „Wyszukaj” frazę ESET. Jeśli system antywirusowy jest zainstalowany, w rozwiniętym menu pojawi się aplikacja ESET Endpoint Security.

   2. Uruchomienie go i sprawdzenie wersji (poprawna wersja Eset Endpoint Security)

Panel programu Eset

   3. Jeśli system antywirusowy nie jest zainstalowany lub jest w innej wersji, prosimy o skorzystanie z instrukcji dostępnej w POMOC: https://pomoc.umw.edu.pl/, w sekcji PRACOWNIK -> Ochrona Antywirusowa

Masz problem z instalacją?

Bardzo prosimy o zgłoszenie sprawy w systemie e-potrzeb w sekcji Helpdesk. Pracownicy Centrum Informatycznego skontaktują się z Państwem i pomogą w poprawnej instalacji.

 

Uwaga!: Od 1 maja komputery, na których nie będzie zainstalowanego systemu antywirusowego ESET Endpoint Security, będą miały ograniczony dostęp do infrastruktury oraz wybranych usług sieciowych. Zainstalowanie tego systemu jest niezbędne, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony, zgodny z wymogami dyrektywy unijnej NIS2 (dyrektywa UE 2022/2555). Posiadana przez nas licencja umożliwia scentralizowane zarządzanie bezpieczeństwem Państwa stacji roboczych, co pozwala na zapewnienie integralności, autentyczności i poufności danych w sposób zgodny z obowiązującymi normami.

 

Prosimy o niezwłoczne sprawdzenie swoich urządzeń.


KOMUNIKAT CI - Wyłączenie przekierowania poczty ze starej domeny umed.wroc.pl
18.03.2025

Szanowni Państwo,

Informujemy, że z dniem 1 lipca 2025 r. wyłączone zostanie przekierowanie poczty ze starej domeny @umed.wroc.pl na aktualnie używaną domenę @umw.edu.pl.

Od momentu zmiany domeny w 2021 roku, wszystkie wiadomości kierowane na adresy w starej domenie były automatycznie przekierowywane na nowe adresy o tym samym identyfikatorze. Po 1 lipca 2025 r. mechanizm ten przestanie działać, co oznacza, że e-maile wysyłane na adresy @umed.wroc.pl nie będą już do Państwa trafiać a nadawca otrzyma informację o braku doręczenia jego korespondencji.

Aby uniknąć problemów z korespondencją, prosimy o:
- Sprawdzenie swoich książek adresowych i aktualizację starych adresów w domenie @umed.wroc.pl.
- Poinformowanie współpracowników, partnerów zewnętrznych i instytucji, z którymi Państwo współpracują, aby od teraz używali wyłącznie adresów @umw.edu.pl.
- Upewnienie się, że systemy automatyczne, newslettery czy subskrypcje są skonfigurowane na właściwy adres.

Dysponujemy wystarczającym czasem na wprowadzenie zmian, aby proces przebiegł bez zakłóceń. Dodatkowe przypomnienie w tej sprawie zostanie wysłane na miesiąc przed planowanym wyłączeniem przekierowania.

W razie pytań prosimy o kontakt z pomocą techniczną.


KOMUNIKAT CI - Uruchamiamy nowy kanał komunikacji 
10.03.2025

Szanowni Państwo,

w trosce o bezpieczeństwo naszych systemów i Państwa danych, Centrum Informatyczne uruchamia dedykowany kanał komunikacyjny. Od teraz wszystkie ważne informacje techniczne oraz ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa będą przekazywane wyłącznie w wiadomościach o jednolitym formacie, identycznym jak ta wiadomość:

- Pole „Od” (Nazwa nadawcy): Zawsze będzie to „Centrum Informatyczne UMW
- Nadawca: Wszystkie wiadomości będą wysyłane wyłącznie z adresu no-reply@umw.edu.pl
- Temat: Każda oficjalna wiadomość rozpocznie się od „KOMUNIKAT CI
- Treść: Jasno sformułowana informacja dotycząca naszych działań lub zagrożeń
- Stopka: Każdy e-mail będzie zawierał stopkę z podpisem pracownika Centrum Informatycznego

Prosimy zwracać uwagę na powyższe elementy. Każda inna wiadomość, szczególnie zachęcająca do klikania w linki, podawania loginów lub pobierania załączników, może być próbą oszustwa i wyłudzenia danych!

W razie jakichkolwiek wątpliwości zalecamy skontaktowanie się z nami w celu potwierdzenia autentyczności wiadomości.
 


 

Head of the Centre
Wojciech Mech, MSc
tel. 71 784 11 00

From 1.01.2021, purchases of computer and peripheral equipment, software, computer accessories and consumables are carried out by the Purchase Department. Accordingly, please address requests for the purchase of the above-mentioned items to the Purchase Department.

Telefon kontaktowy: 71 784 11 11


 

 
Head of the Section

Piotr Tomaszewski
tel.: 71 784 11 11

Head Specialist – Network Administrator

Krzysztof Hebzda, MSc

Senior Specialist – Network Administrator

Tomasz Sołtysiński, BSc
tel.: 71 784 11 11

EZD, ESET, BAZUS, IRK Administrator

Paweł Gadaliński
tel.: 71 784 15 59

Network Administrator

Krzysztof Wójcicki
tel.: 71 784 11 11

Administrator Sieci

Konrad Zieliński
e-mail: konrad.zielinski@umw.edu.pl

BAZUS, IRK Administrator

Michał Kuźniar
tel.: 71 784 15 59

BAZUS, IRK Administrator

Wojciech Grzyb
tel.: 71 784 15 59

ERP Administrator

Sławomir Siudakiewicz
tel.: 71 784 17 03

ERP Administrator

Dariusz Urbaniak
tel.: 71 784 19 87

Administrator systemu USOS

Piotr Wasilewski
e-mail: piotr.wasilewski@umw.edu.pl

Head of the Section

Bartosz Bielak
tel.: 71 784 11 01

IT support/Helpdesk

e-mail.: helpdesk@umw.edu.pl
tel.: 71 784 11 02
Ignacy Wiącek
Piotr Sobczuk

Support of the Faculty of Pharmacy and the University Clinical Hospital

Specialist for IT
Tomasz Machynia, MSc
tel. 71 784 05 35

Support of the Faculty of Dentistry

Specialist for IT
Przemysław Kałusiewicz, MSc
tel. 71 784 04 33

Support of the Faculty of Health Sciences

Maciej Michalak
tel. 71 784 18 64

Computer service

Jarosław Bartusiak
tel.: 71 784 11 06

Computer service

Piotr Surma
tel.: 71 784 11 05

Serwis komputerowy

Jakub Plesiński
tel.: 71 784 11 21

Serwis Komputerowy

Marcin Machynia
tel.: 71 784 11 06

Webmaster

Piotr Gil
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Wiktor Palus
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Maciej Hałoń
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Marcin Wróblewski
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Minimum hardware requirements:

  • a portable computer with Windows 10 or later PRO version installed

Internal procedure of the IT Centre for preparing a computer for remote work:

  1. Creating a ticket in the e-potrzeby (e-needs) system (Remote Work tab) by the User,

  • Attaching to the ticket the decision on remote work and consent to take the computer outside the Wroclaw Medical University by the User,

  • Filling in the required boxes by the User in the ticket regarding the remote work and possible access to the Bazus/Simple systems.

  1. For security reasons, two accounts will be created on the computer intended for remote work: an administrator (admin CI) and a domain user account. Other accounts will be deleted. The user secures data from a computer intended for remote work.

  2. Delivering the computer to the IT Centre ( Hardware Service and User Support Section) upon prior appointment,

  3. The IT Centre prepares the computer:

  • Connecting to a domain, creating a domain account and installing software compatible with the selected preferences in the e-potrzeby (e-needs) system

  1. The first login by the User to the domain account – will take place in the IT Centre,

  2. Providing the user with a computer prepared for remote work.

 

The completed forms must be delivered to the IT Centre; wyb. L. Pasteura 1, 50-367 Wrocław