NR 44/XIV R/2009 - powoływanie komisji rekrutacyjnych, określenie obowiązków i wynagradzania

Zarz.: 44/XIV R/2009
zm.: 33/XV R/2014

ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 44/XIV R/2009
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 17 czerwca 2009 r.


w sprawie powoływania komisji rekrutacyjnych, określenia obowiązków i wynagradzania za udział w pracach komisji

Na podstawie art. 66, w związku z art. 169 ust. 7, ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.) zarządzam co następuje:

 

§ 1

W celu przeprowadzenia rekrutacji na studia pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz jednolite magisterskie, w tym studia prowadzone w języku angielskim, powołuje się:
1) Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną,
2) Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne na poszczególnych wydziałach Uczelni.

§ 2

Cudzoziemcy, przyjmowani poza limitem miejsc wyznaczonych przez Ministra Zdrowia (według odrębnych zasad), składają wnioski o przyjęcie na studia do Rektora za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich.

§ 3

1. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Senat Uczelni na rok kalendarzowy.
2. [1] Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne na wydziałach powoływane są przez odpowiednią Radę Wydziału, w listopadzie roku poprzedzającego rok rekrutacji. W uzasadnionych wypadkach dopuszcza się późniejsze powołanie komisji.
3. Jeżeli na wydziale prowadzi się kształcenie na więcej niż jednym kierunku studiów, to do rekrutacji na każdy z nich powołuje się osobną komisję rekrutacyjną – Wydziałową Komisję Rekrutacyjną dla danego Kierunku oraz Wydziałową Komisję Rekrutacyjną dla studiów prowadzonych w języku angielskim.
4. Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna dla kierunku może powołać Komisje Egzaminacyjne (w składzie do 3 osób) do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej/egzaminu z kandydatami, na kierunkach, na który przewidziano taki sposób rekrutacji.
5. Komisje Rekrutacyjne na studia trzeciego stopnia powoływane są przez dziekana Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego.

§ 4

1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej powołuje się nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uczelni, po jednym z wydziałów: Lekarskiego, Lekarsko-Stomatologicznego, Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej i Wydziału Nauk o Zdrowiu.
2. W skład Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej powołuje się pracowników Uczelni spośród nauczycieli akademickich danego wydziału.
3. W skład Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dla Kierunku oraz Komisji Rekrutacyjnej dla studiów prowadzonych w języku angielskim powołuje się pracowników Uczelni spośród nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia dydaktyczne na tym kierunku.
4. W skład Komisji Egzaminacyjnej powołuje się pracowników Uczelni spośród nauczycieli akademickich danego kierunku studiów.

§ 5 [2]

1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej wchodzi:
a) Prorektor ds. Dydaktyki jako Przewodniczący,
b) Pełnomocnik Rektora ds. Rekrutacji jako Sekretarz,
c) członkowie – reprezentanci z każdego wydziału, o którym mowa w § 4 pkt 1.
2. W pracach Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z głosem doradczym uczestniczy również radca prawny Uczelni.
3. Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna i Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna dla danego kierunku oraz dla studiów prowadzonych w języku angielskim składa się z maksymalnie 11 osób, w tym: przewodniczącego (obligatoryjnie), wiceprzewodniczącego, sekretarza.

§ 6

1. W skład Komisji Rekrutacyjnych na studia trzeciego stopnia wchodzą:
1) z przedmiotów kierunkowych:
a) kierownik studiów doktoranckich,
b) dziekan lub pełnomocnik dziekana odpowiedniego wydziału (w zależności od przynależności jednostki, do której prowadzony jest nabór),
c) kierownik właściwej jednostki organizacyjnej lub jego pełnomocnik.
2) w przypadku egzaminów z języka obcego:
a) kierownik studiów doktoranckich,
b) dziekan lub pełnomocnik dziekana odpowiedniego wydziału (w zależności od przynależności jednostki, do której prowadzony jest nabór),
c) lektor.

§ 7

Składy komisji rekrutacyjnych należy niezwłocznie, po zatwierdzeniu przez rady wydziałów, przesłać do Działu Spraw Studenckich.

§ 8

Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy:
a) koordynacja prac Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych,
b) ustalanie na posiedzeniach Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej wraz z Przewodniczącymi i Sekretarzami Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych jednolitych procedur w sytuacjach wyjątkowych,
c) rozpatrywanie odwołań od decyzji Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych.

§ 9

Do zadań Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej należy:
1) jeżeli na dany kierunek studiów nie obowiązuje egzamin wstępny/rozmowa kwalifikacyjna:
a) koordynacja prac rekrutacyjnych,
b) prowadzenie i aktualizowanie spisów (list) kandydatów (także zakwalifikowanych do egzaminów wstępnych),
c) nadzorowanie pracownika obsługi administracyjnej rekrutacji w zakresie przyjmowania od kandydatów dokumentacji, w szczególności pod względem:
- zgodności z wymogami zawartymi w warunkach rekrutacji,
- kompletności dokumentacji,
- złożenia przez kandydata oryginału świadectwa dojrzałości,
- podpisywanie dokumentów rekrutacyjnych (tj. list kandydatów zakwalifikowanych, decyzji o przyjęciu na studia, zaświadczeń, o liczbie uzyskanych punktów itp.),
- przyjmowanie i opiniowanie, skierowanych do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, odwołań od decyzji Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej o nieprzyjęciu na studia,
2) jeżeli na dany kierunek studiów obowiązuje egzamin wstępny/rozmowa kwalifikacyjna, także w przypadku niepowołania Komisji Egzaminacyjnych:
a) przygotowanie egzaminu wstępnego/rozmowy kwalifikacyjnej (chyba że warunki rekrutacji wskazują innego organizatora egzaminu),
b) przeprowadzenie egzaminu wstępnego/rozmowy kwalifikacyjnej,
c) sprawdzenie wyników egzaminu wstępnego/rozmowy kwalifikacyjnej.

§ 10

1. Do obsługi administracyjnej Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna może zatrudnić na umowę cywilno-prawną – przy każdej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej – pracownika(ów) administracyjnych.
2. Od pracowników administracyjnych zatrudnionych do obsługi rekrutacji wymagana jest umiejętność obsługi komputera, szczególnie w zakresie:
a) pracy w Excelu,
b) obsługi systemu eORDO w zakresie rekrutacji,
c) obsługi poczty elektronicznej.
3. Każdy pracownik obsługi administracyjnej jest zatrudniany do obsługi jednego kierunku studiów z uwzględnieniem wszystkich form i stopni studiów (studia stacjonarne i niestacjonarne, studia I, II stopnia i studia jednolite na poziomie magisterskim), na który przypada co najmniej 800 kandydatów.
Jeżeli liczba kandydatów przekracza 800, wówczas można zatrudnić drugiego pracownika obsługi administracyjnej.
4. Do obsługi administracyjnej rekrutacji na studia trzeciego stopnia zatrudnia się pracowników administracyjnych.
5. Jeden pracownik obsługi administracyjnej rekrutacji na studia trzeciego stopnia jest zatrudniany do obsługi kierunków co najmniej dwóch wydziałów.
6. Zakres obowiązków pracowników ds. obsługi administracyjnej ustala Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.

§ 11

Z przebiegu rekrutacji Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne sporządzają sprawozdanie:
1) według wzoru nr 1 – Komisje na studiach doktoranckich oraz na kierunkach:
a) lekarskim,
b) lekarsko-dentystycznym,
c) farmacji,
d) analityki medycznej,
2) według wzoru nr 2 – Komisje na kierunkach:
a) pielęgniarstwo,
b) położnictwo,
c) fizjoterapia,
d) ratownictwo medyczne,
e) zdrowie publiczne,
f) dietetyka.

§ 12

1. Za udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym członkowie Komisji Rekrutacyjnych otrzymują dodatkowe wynagrodzenie.
2. Tabele wynagrodzeń stanowią załącznik do zarządzenia w sprawie wynagradzania pracowników Uczelni.

§ 13

Przewodniczący Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych oraz Komisji Rekrutacyjnych na studia trzeciego stopnia (doktoranckich), w ciągu dwóch tygodni od zakończenia rekrutacji, przekazują do Działu Spraw Studenckich rozliczenie z prac komisji rekrutacyjnych (załącznik nr 3), na podstawie którego zostanie wypłacone wynagrodzenie za udział w pracach komisji rekrutacyjnych.

§ 14

Traci moc zarządzenie nr 12 rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 19 sierpnia 1982 r.

§ 15

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


załącznik nr 1
załącznik nr 2
załącznik nr 3

 

Rektor
Akademii Medycznej

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak


Otrzymują:
Według rozdzielnika
MK


[1] Zmieniony zarządzeniem nr 33/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 28 maja 2014 r.
[2] Zmieniony zarządzeniem nr 33/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 28 maja 2014 r.

 

Autor: Administrator Administrator
Data utworzenia: 17.06.2009
Autor edycji: Administrator Administrator
Data edycji: 13.01.2017