Centrum Informatyczne

wyb. L. Pasteura 1
50-367 Wrocław

Wsparcie informatyczne / Helpdesk
email: helpdesk@umw.edu.pl
tel:  71 784 11 02
kom. 697 110 431

KOMUNIKAT CI - Planowane prace serwisowe w usłudze CLOUD
08.04.2025

Szanowni Państwo,

W związku z planowanymi pracami serwisowymi prowadzonymi przez Centrum Informatyczne, w okresie od piątku (godz. 16:00) do niedzieli (godz. 20:00) nastąpi przerwa w dostępie do uczelnianej chmury CLOUD.

W tym czasie niedostępne będą usługi powiązane z chmurą, takie jak:

    Centralne Repozytorium Materiałów Dydaktycznych,

    Elektroniczna Baza Sylabusów,

    Centralny Rejestr Umów.

Celem prowadzonych działań jest poprawa wydajności oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Dokładamy wszelkich starań, aby środowisko CLOUD i zintegrowane z nim systemy spełniały najwyższe standardy niezawodności i ochrony informacji.

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za wyrozumiałość.


KOMUNIKAT CI - Przedłużenie wsparcia antywirusowego ESET – ważne informacje
28.03.2025

Szanowni Państwo,

Informujemy, że przedłużyliśmy wsparcie dla systemu antywirusowego ESET na kolejne 3 lata oraz rozszerzyliśmy jego wersję do wersji Endpoint Security.

Dzięki skutecznemu działaniu systemu, tylko w ostatnim miesiącu:

  •     Powstrzymaliśmy ponad 150 groźnych infekcji na komputerach pracowników UMW,
  •     Zneutralizowaliśmy blisko 100 zagrożeń krytycznych,
  •     Wykryliśmy i poddaliśmy kwarantannie ponad 700 podejrzanych obiektów.

Aby zapewnić bezpieczeństwo sieci i danych, prosimy każdego użytkownika o:

   1.  Sprawdzenie, czy system antywirusowy jest zainstalowany na komputerze.

metoda 1: poszukaj ikony ESET na dolnym pasku zadań, w prawej części, obok zegara:

Pulpit z ukrytymi ikonami

metoda 2 : wpisz na pasku w oknie „Wyszukaj” frazę ESET. Jeśli system antywirusowy jest zainstalowany, w rozwiniętym menu pojawi się aplikacja ESET Endpoint Security.

   2. Uruchomienie go i sprawdzenie wersji (poprawna wersja Eset Endpoint Security)

Panel programu Eset

   3. Jeśli system antywirusowy nie jest zainstalowany lub jest w innej wersji, prosimy o skorzystanie z instrukcji dostępnej w POMOC: https://pomoc.umw.edu.pl/, w sekcji PRACOWNIK -> Ochrona Antywirusowa

Masz problem z instalacją?

Bardzo prosimy o zgłoszenie sprawy w systemie e-potrzeb w sekcji Helpdesk. Pracownicy Centrum Informatycznego skontaktują się z Państwem i pomogą w poprawnej instalacji.

 

Uwaga!: Od 1 maja komputery, na których nie będzie zainstalowanego systemu antywirusowego ESET Endpoint Security, będą miały ograniczony dostęp do infrastruktury oraz wybranych usług sieciowych. Zainstalowanie tego systemu jest niezbędne, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony, zgodny z wymogami dyrektywy unijnej NIS2 (dyrektywa UE 2022/2555). Posiadana przez nas licencja umożliwia scentralizowane zarządzanie bezpieczeństwem Państwa stacji roboczych, co pozwala na zapewnienie integralności, autentyczności i poufności danych w sposób zgodny z obowiązującymi normami.

 

Prosimy o niezwłoczne sprawdzenie swoich urządzeń.


KOMUNIKAT CI - Wyłączenie przekierowania poczty ze starej domeny umed.wroc.pl
18.03.2025

Szanowni Państwo,

Informujemy, że z dniem 1 lipca 2025 r. wyłączone zostanie przekierowanie poczty ze starej domeny @umed.wroc.pl na aktualnie używaną domenę @umw.edu.pl.

Od momentu zmiany domeny w 2021 roku, wszystkie wiadomości kierowane na adresy w starej domenie były automatycznie przekierowywane na nowe adresy o tym samym identyfikatorze. Po 1 lipca 2025 r. mechanizm ten przestanie działać, co oznacza, że e-maile wysyłane na adresy @umed.wroc.pl nie będą już do Państwa trafiać a nadawca otrzyma informację o braku doręczenia jego korespondencji.

Aby uniknąć problemów z korespondencją, prosimy o:
- Sprawdzenie swoich książek adresowych i aktualizację starych adresów w domenie @umed.wroc.pl.
- Poinformowanie współpracowników, partnerów zewnętrznych i instytucji, z którymi Państwo współpracują, aby od teraz używali wyłącznie adresów @umw.edu.pl.
- Upewnienie się, że systemy automatyczne, newslettery czy subskrypcje są skonfigurowane na właściwy adres.

Dysponujemy wystarczającym czasem na wprowadzenie zmian, aby proces przebiegł bez zakłóceń. Dodatkowe przypomnienie w tej sprawie zostanie wysłane na miesiąc przed planowanym wyłączeniem przekierowania.

W razie pytań prosimy o kontakt z pomocą techniczną.


KOMUNIKAT CI - Uruchamiamy nowy kanał komunikacji 
10.03.2025

Szanowni Państwo,

w trosce o bezpieczeństwo naszych systemów i Państwa danych, Centrum Informatyczne uruchamia dedykowany kanał komunikacyjny. Od teraz wszystkie ważne informacje techniczne oraz ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa będą przekazywane wyłącznie w wiadomościach o jednolitym formacie, identycznym jak ta wiadomość:

- Pole „Od” (Nazwa nadawcy): Zawsze będzie to „Centrum Informatyczne UMW
- Nadawca: Wszystkie wiadomości będą wysyłane wyłącznie z adresu no-reply@umw.edu.pl
- Temat: Każda oficjalna wiadomość rozpocznie się od „KOMUNIKAT CI
- Treść: Jasno sformułowana informacja dotycząca naszych działań lub zagrożeń
- Stopka: Każdy e-mail będzie zawierał stopkę z podpisem pracownika Centrum Informatycznego

Prosimy zwracać uwagę na powyższe elementy. Każda inna wiadomość, szczególnie zachęcająca do klikania w linki, podawania loginów lub pobierania załączników, może być próbą oszustwa i wyłudzenia danych!

W razie jakichkolwiek wątpliwości zalecamy skontaktowanie się z nami w celu potwierdzenia autentyczności wiadomości.
 


 

Kierownik Centrum
mgr Wojciech Mech
tel. 71 784 11 00

Od dnia 1.01.2021 r. zakupy sprzętu komputerowego i peryferyjnego, oprogramowania, akcesoriów komputerowych i materiałów eksploatacyjnych realizuje Dział Zakupów. W związku z powyższym wnioski o zakup ww. asortymentu proszę adresować na Dział Zakupów.

Telefon kontaktowy: 71 784 11 11


 

 
Kierownik Sekcji

Piotr Tomaszewski
e-mail: piotr.tomaszewski@umw.edu.pl

Główny specjalista - Administrator sieci

mgr inż. Krzysztof Hebzda
e-mail: krzysztof.hebzda@umw.edu.pl

Starszy Specjalista - Administrator Sieci

inż. Tomasz Sołtysiński
e-mail:  tomasz.soltysinski@umw.edu.pl

Administrator EZD, ESET, BAZUS, IRK

Paweł Gadaliński
e-mail: pawel.gadalinski@umw.edu.pl

Administrator Sieci

Krzysztof Wójcicki
e-mail: krzysztof.wojcicki@umw.edu.pl

Administrator Sieci

Konrad Zieliński
e-mail: konrad.zielinski@umw.edu.pl

Administrator systemów BAZUS, IRK

Michał Kuźniar
e-mail: michal.kuzniar@umw.edu.pl

Administrator systemów BAZUS, IRK

Wojciech Grzyb
e-mail: wojciech.grzyb@umw.edu.pl

Administrator systemu ERP

Sławomir Siudakiewicz
e-mail: slawomir.siudakiewicz@umw.edu.pl

Administrator systemu ERP

Dariusz Urbaniak
e-mail: dariusz.urbaniak@umw.edu.pl

Administrator systemu USOS

Piotr Wasilewski
e-mail: piotr.wasilewski@umw.edu.pl

Kierownik Sekcji

Bartosz Bielak
tel.: 71 784 11 01

Wsparcie informatyczne/Help desk

email.: helpdesk@umw.edu.pl
tel.: 71 784 11 02
Ignacy Wiącek
Piotr Sobczuk

Obsługa Wydziału Farmaceutycznego i Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego

Specjalista ds. informatyki
mgr inż. Tomasz Machynia
tel. 71 784 05 35

Obsługa Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego

Specjalista ds. informatyki
mgr inż. Przemysław Kałusiewicz
tel. 71 784 04 33

Obsługa Wydziału Nauk o Zdrowiu

Maciej Michalak
tel. 71 784 18 64

Serwis komputerowy

Jarosław Bartusiak
tel.: 71 784 11 06

Serwis komputerowy

Piotr Surma
tel.: 71 784 11 05

Serwis komputerowy

Jakub Plesiński
tel.: 71 784 11 21

Serwis Komputerowy

Marcin Machynia
tel.: 71 784 11 06

Webmaster

Piotr Gil
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Wiktor Palus
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Maciej Hałoń
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Webmaster

Marcin Wróblewski
tel.: 71 784 12 06
e-mail: www@umw.edu.pl

Minimalne wymagania sprzętowe :

  • komputer przenośny z zainstalowanym systemem Windows 10 lub nowszy w wersji PRO

Wewnętrzna procedura Centrum Informatycznego przygotowania komputera do pracy zdalnej :

  1. Utworzenie zgłoszenia w systemie e-potrzeby (zakładka Praca Zdalna) przez Użytkownika,
    • Załączenie przez Użytkownika do zgłoszenia decyzji o pracy zdalnej oraz zgody na wyniesienie komputera poza teren UMW,
    • Wypełnienie wymaganych pól przez Użytkownika w zgłoszeniu dotyczące trybu pracy zdalnej oraz ewentualnego dostępu do systemów Bazus/Simple.
  2. Ze względów bezpieczeństwa na komputerze przeznaczonym do pracy zdalnej zostaną utworzone dwa konta : administratora (admin CI) i domenowe konto użytkownika. Pozostałe konta zostaną usunięte. Użytkownik zabezpiecza dane z komputera przeznaczonego do pracy zdalnej.
  3. Dostarczenie komputera do Centrum Informatycznego (Sekcja Serwisu Sprzętu i Wsparcia Użytkowników) po wcześniejszym ustaleniu terminu,
  4. Centrum Informatyczne przygotowuje komputer : 
    • Podłączenie do domeny, utworzenie konta domenowego i instalacja oprogramowania zgodnego z zaznaczonymi preferencjami w systemie e-potrzeb    
  5. Pierwsze logowanie przez Użytkownika na konto domenowe - odbywać się będzie w Centrum Informatycznym,
  6. Przekazanie użytkownikowi komputera przygotowanego do pracy zdalnej.

 

Wypełnione formularze należy dostarczyć do Centrum Informatycznego; wyb. L. Pasteura 1, 50-367 Wrocław