Ocena Zajęć i Kadry Akademickiej OZiKA

 

Zapraszamy do zapoznania się z treścią Zarządzania Rektora nr 13/XVIR/2023 r. z dnia 30.01.2023 r. z późniejszymi zmianami, które reguluje sposób przeprowadzania oceny zajęć i kadry akademickiej. Link do Zarządzenia .

Podstawowe zmiany w procesie oceny to:

Rozszerzony zakres oceny

Ocenie podlegają:

  • osoby prowadzące zajęcia tj. nauczyciele akademiccy UMW, doktoranci oraz inne osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne,
  • organizacja zajęć dydaktycznych.

Nowe narzędzie - badanie pilotażowe

Kwestionariusz oceny składa się z trzech sekcji:  
Sekcja 1 – Metryczka; 
Sekcja 2 – Ocena osoby prowadzącej zajęcia dydaktyczne;
Sekcja 3 - Ocena organizacji zajęć dydaktycznych (przedmiotu).

W celu usprawnienia przeprowadzenia procesu oceny oraz opracowywania pozyskanych wyników, dotychczasowy „Generator ankiet SONA” zastąpiony został dedykowaną dla naszej Uczelni aplikacją: „Power Apps – OZiKA”. Badanie za semestr zimowy i letni zostaje przeprowadzane pilotażowo. Po przeprowadzeniu ewaluacji procesu oceny, wprowadzone zostaną korekty i usprawnienia.

KORZYŚCI Z WDROŻENIA NOWEGO NARZĘDZIA

DLA KADRY AKADEMICKIEJ:

  1. oszczędność czasu – brak konieczności generowania linków do ankiet, brak konieczności rozsyłania linków do ankiet do studentów i doktorantów
  2. umożliwienie oceny – wszystkie osoby prowadzące zajęcia mogą zostać ocenione
  3. dbałość o środowisko – nowa formuła raportowania wyników pozwala na automatyczne przesyłanie ich drogą elektroniczną na indywidualne adresy mailowe w domenie Uczelni
  4. łatwiejszy dostęp do wyników swojej oceny – dzięki w pełni zinformatyzowanemu procesowi opracowywania wyników ocen, nauczyciel akademicki będzie miał dostęp do wyników swojej oceny na potrzeby oceny okresowej czy postępowania awansowego.
  5. możliwość zdobycia nagrody w konkursie „Liderzy dydaktyki”

DLA STUDENTÓW I DOKTORANTÓW:

  1. oszczędność czasu brak konieczności przeszukiwania poczty uczelnianej w  celu odnalezienia linków do ankiet
  2. wygodne narzędzie – aplikację można obsługiwać przy użyciu komputera, smartfona, tableta, możliwość oceny wszystkich zajęć i prowadzących podczas jednego logowania
  3. anonimowość
  4. szansa wzięcia udziału w losowaniu nagród
  5. możliwość zgłoszenia swojego kandydata do nagrody w konkursie „Liderzy dydaktyki”

DLA KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ORAZ UCZELNIANYCH STRUKTUR JAKOŚCI KSZTAŁCENIA:

  1. oszczędność czasu ułatwienie dla Kierowników jednostek, zniesienie obowiązku przygotowania sprawozdania z wyników ocen
  2. przejrzyste raporty – zautomatyzowany proces opracowania i graficznego przedstawiania wyników 
  3. szybsza reakcja – podejmowanie decyzji na podstawie wyników ocen i zdiagnozowanych potrzeb
  4. dbałość o środowisko – nowa formuła raportowania wyników pozwala na automatyczne przesyłanie ich drogą elektroniczną
  5. przyszłość rozwiązania to usprawnienie obiegu dokumentacji dot. prezentacji wyników oceny studentów i doktorantów na potrzeby ocen okresowych i awansów
KORZYŚCI

 

Informacje dla Kadry Akademickiej

Q&A - cz.1

Q&A - cz.2

Informacje dla Studentów i Doktorantów

Information for Students

PL

ENG
Jak należy wypełnić ankietę ENG
PL Grafika 2 ENG