projekty finansowane z EU

projekty finansowane z EU

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

kpo

Tytuł przedsięwzięcia: „Opracowanie modelu ryzyka zapadalności na raka jelita grubego pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit - na podstawie profilu omicznego surowicy oraz tkanek” 

Nazwa programu i działania: Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”

Inwestycja D3.1.1 „Kompleksowy rozwój badań w zakresie nauk medycznych i nauk o zdrowiu”

Całkowity koszt kwalifikowalny przedsięwzięcia: 14 973 449,99 zł.
Wartość dofinansowania: 14 973 449,99 zł.
Jednostka Wspierająca (JW): Agencja Badań Medycznych
Okres realizacji przedsięwzięcia: 01.10.2024 r. – 31.03. 2026 r.
Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem nr 2024/ABM/03/KPO/KPOD.07.07-IW.07-0073/24-00 z dnia 13.03.2026 r.

Kierownik projektu: dr Mariusz Fleszar prof. UMW

Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego modelu ryzyka zapadalności na raka jelita grubego pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit. Model diagnostyczny, prognostyczny i predykcyjny zostanie oparty o dane uzyskane z celowanych oraz niecelowanych analiz obejmujących 5 dziedzin badań: metabolomicznych, lipidomicznych, proteomicznych, glikoproteomicznych i transkryptomicznych, z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Umożliwi on różnicowanie pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit o wysokim ryzyku zachorowania na raka jelita grubego, z uwzględnieniem czynników ryzyka raka jelita grubego, poza nieswoistymi zapaleniami jelit tj. obejmujących płeć męską, zaawansowany wiek, palenie tytoniu, spożycie czerwonego lub przetworzonego mięsa, spożywanie alkoholu, niskie spożycie warzyw i owoców, otyłość, cukrzycę typu 2, genetyczne zespoły związane z rakiem jelita grubego. Opracowany multiomiczny algorytm przyczyni się do dokładnego określenia ryzyka zapadalności na raka jelita grubego pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit oraz szacowania rokowań pacjentów z rakiem, a co za tym idzie - skutecznego, spersonalizowanego monitorowania raka, poprzez rozróżnienie osób o wysokim ryzyku od tych o niskim.

Grupy docelowe i spodziewane korzyści:

1) Pacjenci z nieswoistymi zapaleniami jelit: w tym osoby cierpiące na chorobę Leśniowskiego-Crohna i wrzodziejące zapalenie jelita grubego, którzy są szczególnie narażeni na ryzyko rozwoju raka jelita grubego, co uzasadnia potrzebę stworzenia modelu prognostycznego.

2) Osoby o wysokim ryzyku zachorowania na raka jelita grubego: w ramach grupy pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit, projekt koncentruje się na identyfikacji tych, którzy mają szczególnie wysokie ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Dzięki opracowanemu modelowi diagnostycznemu i predykcyjnemu możliwe będzie dokładniejsze różnicowanie tych pacjentów, co pozwoli na bardziej spersonalizowane podejście do monitorowania i leczenia.

3) Pośrednio: lekarze i pracownicy służby zdrowia: specjaliści medyczni, w tym gastroenterolodzy, onkolodzy oraz inni lekarze zaangażowani w leczenie i opiekę nad pacjentami z nieswoistymi zapaleniami jelit. Dzięki wynikom projektu, będą oni mogli korzystać z zaawansowanych narzędzi diagnostycznych, co pozwoli na skuteczniejsze monitorowanie stanu zdrowia pacjentów oraz lepsze prognozowanie ryzyka rozwoju raka jelita grubego.

4) Jednostki naukowe i badawcze: wyniki projektu mogą stanowić podstawę do dalszych badań naukowych oraz rozwoju nowych metod diagnostycznych i terapeutycznych

 

abm

 

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

kpo

 Tytuł przedsięwzięcia: „Ocena zmian profilu ekspresji genów zależnych od PIP (prolactin-induced protein) w zależności od podtypu molekularnego raka gruczołu piersiowego w aspekcie odpowiedzi na chemioterapię

Nazwa programu i działania: Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”

Inwestycja D3.1.1 „Kompleksowy rozwój badań w zakresie nauk medycznych i nauk o zdrowiu”

Całkowity koszt kwalifikowalny przedsięwzięcia: 4 539 575,00 zł.
Wartość dofinansowania: 4 539 575,00 zł.
Jednostka Wspierająca (JW): Agencja Badań Medycznych
Okres realizacji przedsięwzięcia: 01.10.2024 r. – 31.03.2026 r.
Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem nr 2024/ABM/03/KPO/KPOD.07.07-IW.07-0071/24-00 z dnia 11.03.2025 r.

Kierownik projektu: dr Karolina Jabłońska

Cel projektu:

Celem projektu jest identyfikacja nowych markerów chorób onkologicznych, pozwalających w przyszłości stosować terapię celowaną. Grupą docelową są pacjentki z rakiem gruczołu piersiowego, szczególnie z rakiem inwazyjnym przewodowym raka gruczołu piersiowego, które kwalifikują się do chemioterapii. Przedmiotem zainteresowania jest Białko Indukowane Prolaktyną (ang. Prolactin-Induced Protein – PIP), które jak wykazano w dotychczasowych badaniach, istotnie koreluje ze zwiększoną wrażliwością na leki cytostatyczne. Jednocześnie ustalono, że gen PIP jest jedynym genem o wyraźnie wyższej ekspresji u chorych z inwazyjnym rakiem gruczołu piersiowego, które odpowiadały na standardową chemioterapię, w porównaniu z tymi, u których leczenie nie przynosiło rezultatów. Uzyskane dotychczas wyniki zachęcają do potwierdzenia rezultatów na materiale klinicznym. Z wykorzystaniem transkryptomiki przestrzennej Xenium analizie poddane zostaną reprezentatywne fragmenty guzów raka gruczołu piersiowego wybranych podtypów molekularnych, zróżnicowane pod kątem ekspresji PIP oraz odpowiedzi na chemioterapię. Technika Xenium pozwala na uzyskanie szczegółowych map transkryptomu z subkomórkową rozdzielczością, co umożliwia dokładne określenie ekspresji genów w poszczególnych komórkach oraz ich przestrzenne rozmieszczenie w tkance. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne zidentyfikowanie komórek nowotworowych oraz ocena ich podatności na konkretne schematy leczenia.

Grupy docelowe oraz efekty/korzyści projektu:

Wdrożenie  innowacyjnej technologii, takiej jak Xenium przyniesie wymierne korzyści zdrowotne i ekonomiczne. Osiągnięte rezultaty projektu, pozwolą ustalić znaczenie prognostyczne i predykcyjne genu PIP oraz genów PIP-zależnych w decyzji o doborze sposobu leczenia raka gruczołu piersiowego w oparciu o terapię spersonalizowaną. Metodologia zaproponowana w projekcie umożliwi w przyszłości stworzenie testu pozwalającego na dobór najbardziej efektywnego schematu terapeutycznego, a także może przyczynić się do opracowania nowej ścieżki diagnostycznej służącej wykrywaniu zmniejszonej podatności na chemioterapię uzupełniającą u pacjentek z rakiem gruczołu piersiowego. W dłuższej perspektywie pozwoliłoby to na redukcję kosztów leczenia pacjentów onkologicznych, u których terapia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

 

abm

 

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności.

ue

Uczelnia Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu realizuje projekt pn. Zastosowanie protez typu dual- mobility jako nowoczesnej metody w leczeniu rizartrozy, która otrzymała środki finansowe w kwocie 167 465,50 zł w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Tytuł Projektu:

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności.

Choroba zwyrodnieniowa stawu śródręczno-nadgarstkowego kciuka, znana jako rizartroza, jest częstą dolegliwością, zwłaszcza u osób starszych. Dotyka około 10% dorosłych, a u osób powyżej 60. roku życia jej częstość może sięgać 30%. Rizartroza, prowadząc do ograniczenia ruchomości i siły kciuka, utrudnia codzienne funkcjonowanie i wiąże się z przewlekłym bólem wymagającym farmakoterapii.

Leczenie rizartrozy jest kosztowne i obejmuje metody zachowawcze oraz operacyjne. Wybór właściwej metody leczenia jest kluczowy, ponieważ nie ma uniwersalnego rozwiązania odpowiedniego dla wszystkich pacjentów. Trapeziektomia, polegająca na wycięciu kości czworobocznej większej, jest najczęściej stosowaną operacją w razie nieskuteczności leczenia zachowawczego. Jednak ma ona istotne ograniczenia, takie jak długi okres rekonwalescencji, utrata siły chwytu oraz deformacja kciuka. W ostatnich latach pojawiła się nowa innowacyjna metoda leczenia - tj. zastosowanie protezy dual-mobility. Protezy dual-mobility charakteryzują się podwójnym mechanizmem ruchu, który zapewnia większą stabilność i naturalność ruchu stawu. W porównaniu do tradycyjnych protez, protezy dual-mobility mają kilka kluczowych zalet, przyczyniających się do poprawy wyników leczenia.

Zadania, działania, które będą realizowane w ramach Projektu:

Projekt zakłada wsparcie uczelni (podmiotów korzystających bezpośrednio ze wsparcia) poprzez umożliwienie studentkom i studentom uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Grupy docelowe Projektu:

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczelnie oraz studenci. Projekt ukierunkowany jest na studentki i studentów lub ich zespoły, których potencjał rozwojowy i dotychczasowe doświadczenie dają podstawy sądzić, iż mogą wygrywać konkursy i zawody międzynarodowe o najwyższej randze.

Cel Projektu:

Celem Projektu jest wsparcie studentek i studentów w rozwoju ich:

  • kompetencji i umiejętności,
  • aktywności naukowej,
  • innowacyjności,
  • kreatywności,

poprzez umożliwienie im uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach, konferencjach.

Rezultaty Projektu:

Rezultatem Projektu będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji lub umiejętności przez osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym oraz zwiększenie ogólnej liczby osób studiujących, które w ramach systemu szkolnictwa wyższego wezmą udział w różnych formach międzynarodowego współzawodnictwa

Wartość Projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):

27 500 000,00 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich (wysokość wkładu Funduszy Europejskich):

22 693 000,00 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacja:

Informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności. 

k

Uczelnia Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu realizuje projekt pn.
Obciążenie psychospołeczne chorych na hidradenitis suppurativa”, która otrzymała środki finansowe w kwocie 22 820 zł (w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Tytuł Projektu:

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności

Zadania, działania, które będą realizowane w ramach Projektu:

Projekt zakłada wsparcie uczelni (podmiotów korzystających bezpośrednio ze wsparcia) poprzez umożliwienie studentkom i studentom uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Grupy docelowe Projektu:

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczelnie oraz studenci. Projekt ukierunkowany jest na studentki i studentów lub ich zespoły, których potencjał rozwojowy i dotychczasowe doświadczenie dają podstawy sądzić, iż mogą wygrywać konkursy i zawody międzynarodowe o najwyższej randze.

Cel Projektu:

Celem Projektu jest wsparcie studentek i studentów w rozwoju ich:

  • kompetencji i umiejętności,
  • aktywności naukowej,
  • innowacyjności,
  • kreatywności,

poprzez umożliwienie im uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach, konferencjach.

Rezultaty Projektu:

Rezultatem Projektu będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji lub umiejętności przez osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym oraz zwiększenie ogólnej liczby osób studiujących, które w ramach systemu szkolnictwa wyższego wezmą udział w różnych formach międzynarodowego współzawodnictwa

 

Wartość Projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):

27 500 000,00 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich (wysokość wkładu Funduszy Europejskich):

22 693 000,00 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacja

informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób  niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy
i PolitykiRegionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności. 

ll

Uczelnia Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu realizuje projekt pn. „Badanie potencjału regeneracyjnego i antyoksydacyjnego mykoterapeutyków - badania in vitro”, która otrzymała środki finansowe w kwocie 49 065,34 zł. w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji
i umiejętności” realizowanego przez
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Tytuł Projektu:

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności

Zadania, działania, które będą realizowane w ramach Projektu:

Projekt zakłada wsparcie uczelni (podmiotów korzystających bezpośrednio ze wsparcia) poprzez umożliwienie studentkom i studentom uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Grupy docelowe Projektu:

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczelnie oraz studenci. Projekt ukierunkowany jest na studentki i studentów lub ich zespoły, których potencjał rozwojowy i dotychczasowe doświadczenie dają podstawy sądzić, iż mogą wygrywać konkursy i zawody międzynarodowe o najwyższej randze.

Cel Projektu:

Celem Projektu jest wsparcie studentek i studentów w rozwoju ich:

  • kompetencji i umiejętności,
  • aktywności naukowej,
  • innowacyjności,
  • kreatywności,

poprzez umożliwienie im uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach, konferencjach.

Rezultaty Projektu:

Rezultatem Projektu będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji lub umiejętności przez osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym oraz zwiększenie ogólnej liczby osób studiujących, które w ramach systemu szkolnictwa wyższego wezmą udział w różnych formach międzynarodowego współzawodnictwa

Wartość Projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):

27 500 000,00 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich (wysokość wkładu Funduszy Europejskich):

22 693 000,00 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacja:

Informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi  dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za  pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

 

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności.

ue

Uczelnia Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu realizuje projekt pn. „Zogniskowane Ultradźwięki o Wysokiej Intensywności (HIFU) jako Nowoczesna Technika Immunomodulacyjna w Leczeniu Nowotworów Skóry”, która otrzymała środki finansowe w kwocie 192 482,00 zł w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Tytuł Projektu:

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności

Zadania, działania, które będą realizowane w ramach Projektu:

Projekt zakłada wsparcie uczelni (podmiotów korzystających bezpośrednio ze wsparcia) poprzez umożliwienie studentkom i studentom uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Grupy docelowe Projektu:

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczelnie oraz studenci. Projekt ukierunkowany jest na studentki i studentów lub ich zespoły, których potencjał rozwojowy i dotychczasowe doświadczenie dają podstawy sądzić, iż mogą wygrywać konkursy i zawody międzynarodowe o najwyższej randze.

Cel Projektu:

Celem Projektu jest wsparcie studentek i studentów w rozwoju ich:

  • kompetencji i umiejętności,
  • aktywności naukowej,
  • innowacyjności,
  • kreatywności,

poprzez umożliwienie im uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach, konferencjach.

Rezultaty Projektu:

Rezultatem Projektu będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji lub umiejętności przez osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym oraz zwiększenie ogólnej liczby osób studiujących, które w ramach systemu szkolnictwa wyższego wezmą udział w różnych formach międzynarodowego współzawodnictwa

Wartość Projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):

27 500 000,00 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich (wysokość wkładu Funduszy Europejskich):

22 693 000,00 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacja:

Informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi  dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za  pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

 

Termomodernizacja budynków dydaktycznych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

logo

Tytuł projektu: „Termomodernizacja budynków dydaktycznych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu”

Kierownik projektu: Andrzej Kochan

Nazwa programu: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
Priorytet: I. Zmniejszenie emisyjności gospodarki.
Działanie 1.3 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach.
Poddziałanie 1.3.1 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach publicznych.

Całkowita wartość projektu: 8 922 597,86 zł.
Wartość dofinansowania: 6 452 644,23 zł.
Okres realizacji projektu: 02.01.2017 r. – 31.03.2019 r.
Umowa o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0167/16-00.

Nadrzędnym celem projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej 4 budynków naukowo-dydaktycznych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu: przy ul. Mikulicza Radeckiego 9, ul. Kochanowskiego 10, 12 i 14. Realizacja projektu obejmuje termomodernizację ww. obiektów, w tym wymianę źródeł ciepła na bardziej efektywne energetycznie i ekologiczne wraz z montażem kolektorów solarnych do produkcji ciepłej wody użytkowej, wymianę oświetlenia na energooszczędne oraz montaż paneli fotowoltaicznych.

Osoba do kontaktu z ramienia CZP: Ewa Szczepańczyk

Zgłaszanie nieprawidłowości: https://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/

Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu - likwidujemy bariery
w umysłach, sercach i architekturze

logo

Nazwa programu i działania:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Numer i nazwa Osi priorytetowej - III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie:
3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych

Instytucja Pośrednicząca - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

- Lider Projektu: Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
- Partner projektu: Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe - możliwości"  
- Okres realizacji projektu: 1.10.2021 r. – 31.12.2023 r.
- Całkowita wartość projektu:
3 805 551,25 zł.

- Dofinansowanie projektu z UE: 3 691 004,16 zł.
- Dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 483 685,57 zł.

- Wkład własny: 114 547,09 zł.

W ramach projektu realizowanych jest 5 zadań mających na celu wzrost dostępności  Uczelni (tzw. ścieżka MIDI).

ZADANIE 1 - Wzrost efektywności wsparcia dla OzN poprzez utworzenie Biura ds. Osób z Niepełnosprawnością (BON) wspierającego działalność Pełnomocnika Rektora ds. osób z niepełnosprawnością.
Zadanie realizowane poprzez następujące działania:
-utworzenie Biura ds. Osób z Niepełnosprawnością (BON),
-konsultacje psychologiczne dla studentów OzN.

Więcej o działalności BON oraz konsultacjach z psychologiem: https://www.umw.edu.pl/pl/informacje-ogolne-dla-studentow/biuro-ds-osob-z-niepelnosprawnosciami

ZADANIE 2 - Wzrost efektywności wsparcia dla OzN poprzez wprowadzenie nowych usług wspierających OzN oraz zakup sprzętu specjalistycznego, wyposażenia wspierającego proces edukacji.
Zadanie realizowane poprzez następujące działania:
-zakup pętli indukcyjnych i instalacja w kluczowych salach wykładowych,
-doposażenie wypożyczalni sprzętu dla OzN - zakup skanerów biurowych stacjonarnych, laptopów z oprogramowaniem office, programów powiększających do laptopa, klawiatury dla osób piszących jedną ręką, przenośnych skanerów ręcznych, lup elektronicznych, przenośnych ramp podjazdowych, drukarki 3D z oprogramowaniem, rzutników do wyświetlania tekstu wykładowego, czytników e-booków, kalkulatorów specjalistycznych,

-wdrożenie ujednoliconego systemu oznakowania kampusu Uczelni wraz z aplikacją do audiodeskrypcji.

Więcej o wypożyczalni technologii wspomagających doposażonej ze środków projektu: https://www.umw.edu.pl/pl/kierunek-lekarski/oferta-niepelnosprawne

ZADANIE 3 (realizowane we współpracy z Partnerem) - Poprawa dostępności dla OzN do UMW poprzez weryfikacje, aktualizacje i standaryzacje procedur/dobrych praktyk obowiązujących w UMW.
Zadanie realizowane poprzez następujące działania:
-horyzontalny przegląd obowiązujących w UMW dokumentów w tym: statutu, regulaminu studiów, zarządzeń wewnętrznych wraz z analizą ich spójności pod względem praw OzN oraz przygotowanie i wdrożenie aktualizacji dokumentów,
-monitoring dostępności architektonicznej budynków UMW,
-monitoring dostępności cyfrowej stron www Uczelni.

ZADANIE 4 (realizowane we współpracy z Partnerem) - Podniesienie kompetencji pracowników UMW w zakresie pracy z OzN.
Zadanie realizowane poprzez następujące działania:
-przeprowadzenie szkoleń świadomościowych i warsztatów specjalistycznych z zakresu dostępności architektonicznej dla kadry dydaktycznej, administracyjnej, pomocniczej i kierowniczej,
-przygotowanie wideokursów w zakresie pracy z OzN dla dydaktyków, pracowników dziekanatów i punktów obsługi studenta, kadry administracyjnej i technicznej.

HARMONOGRAM WSPARCIA:
Szkolenia i warsztaty dla pracowników UMW zostały zakończone.

ZADANIE 5 - Dostosowanie infrastruktury architektonicznej UMW do potrzeb OzN.
Zadanie realizowane poprzez następujące działania:
-dostosowanie budynku przy ul. Chałubińskiego 7 do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - montaż windy zewnętrznej,
-dostosowanie budynku CNIM przy ul. Marcinkowskiego 2-6 do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących - umieszczenie oznakowania kontrastowego i dotykowego na zewnątrz i wewnątrz budynku tj. ścieżki dotykowe, oznakowanie stopni, balustrad, elementów wyposażenia i wind, montaż tablic informacyjnych.

Bezpośrednią grupę docelową w projekcie stanowią:
1) Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu - jako instytucja,
2) Pracownicy Uczelni objęci wsparciem szkoleniowym.
Pośredni odbiorcy pomocy to studenci i doktoranci korzystający z pomocy psychologicznej oraz użytkownicy budynków, w których zniwelowano bariery dostępności architektonicznej.

Celem głównym projektu jest wzrost dostępności UMW dla OzN poprzez zniwelowanie barier dostępności dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnościami w 6 obszarach działalności Uczelni tj. struktury organizacyjnej, architektury, technologii wspierających, procedur, wsparcia edukacyjnego i szkoleń podnoszących świadomość niepełnosprawności.

Na realizację celu głównego składają się następujące cele szczegółowe projektu:
a) poprawa obowiązujących na Uczelni procedur związanych z kształceniem OzN,

b) zwiększenie poziomu usług administracyjnych i wsparcia edukacyjnego dostępnych dla OzN,
c) rozszerzenie stosowanych technologii wspierających OzN,
d) podniesienie kompetencji pracowników UMW w zakresie z OzN,
e) poprawa dostępności architektonicznej budynków UMW.

Link do strony Partnera: http://www.tnm.org.pl/projekty/uniwersytet-medyczny-we-wroclawiu-likwid…

Kierownik projektu: dr Krzysztof Aleksandrowicz

Kontakt: https://www.umw.edu.pl/pl/informacje-ogolne-dla-studentow/pelnomocnik-rektora

Rozwój dydaktyki w Centrum Symulacji Medycznej
we Wrocławiu

Logo

Nazwa programu i działania:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój,
Oś priorytetowa V. Wsparcie dla obszaru zdrowia,
Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych

Całkowita wartość projektu: 17 857 272,16 zł
Wartość dofinansowania: 17 857 272,16 zł
Instytucja Pośrednicząca: Ministerstwo Zdrowia
Okres realizacji projektu: 01.02.2016 r. – 28.02.2023 r.
Umowa o dofinansowanie nr POWR.05.03.00-00-0002/15-00
z dnia 31.03.2016 r.


Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programu
rozwojowego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu,
w tym utworzenie w strukturach Uczelni wieloprofilowego
Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku lekarskiego,
lekarsko-dentystycznego, położniczego i pielęgniarskiego
oraz wyszkolenie kadry naukowo-dydaktycznej
i pracowników technicznych (146 os.) na potrzeby
jego funkcjonowania.

Projekt obejmie wsparciem następującą grupę osób:
edukatorzy, nauczyciele symulacji medycznej wysokiej
wierności i nauczyciele akademiccy symulacji medycznej
niskiej wierności, technicy, studenci.

Główne zadania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu:

  1. Działania edukacyjno - naukowe:
    • organizacja/udział kadry tworzonego CSM
      w szkoleniach metodycznych symulacji medycznej,
      medycznych szkoleniach specjalistycznych,
      szkoleniach dla serwisantów, stażach w centrach
      symulacji medycznych, konferencjach naukowych;
    • działania naukowe: udział i organizacja zawodów
      symulacji medycznej dla studentów, tworzenie filmów
      instruktażowych na potrzeby doskonalenia umiejętności praktycznych;
    • działania międzyuczelniane: spotkania, stworzenie scenariuszy klinicznych;
  2. Zakup wyposażenia niezbędnego do funkcjonowania
    Centrum Symulacji Medycznej;
  3. Wdrożenie programu rozwojowego.

Więcej informacji: http://csm.umw.edu.pl

 

Rozwój praktycznego kształcenia podyplomowego lekarzy
w Centrum Symulacji Medycznej we Wrocławiu

Logo

 

Nazwa programu i działania:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój,
Oś priorytetowa: V. Wsparcie dla obszaru zdrowia,
Działanie 5.4 Kompetencje zawodowe i kwalifikacje kadr medycznych

Całkowita wartość projektu: 5 231 029,15 zł
Wartość dofinansowania: 5 074 098,27 zł
Instytucja Pośrednicząca: Ministerstwo Zdrowia
Okres realizacji projektu: 01.01.2019 – 31.12.2023
Umowa o dofinansowanie nr POWR.05.04.00-00-0166/18-00
z dnia 09.10.2018 r.

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych i kwalifikacji u 432 lekarzy, zgodnie z potrzebami epidemiologiczno - demograficznymi kraju. Nastąpi to poprzez realizację wysokospecjalistycznych kursów podyplomowych dla lekarzy, wykraczających poza program specjalizacji, a których zakres tematyczny dotyczy zagadnień medycznych opartych o Evidence Based Medicine związanych z rozwojem umiejętności medycznych w zakresie chirurgii (chirurgii ogólnej, chirurgii dziecięcej, chirurgii klatki piersiowej, chirurgii naczyniowej, neurochirurgii, ortopedii
i traumatologii narządu ruchu, urologii i urologii dziecięcej).

Więcej informacji o szkoleniach oraz dokumenty rekrutacyjne:
http://csm.umw.edu.pl/wydarzenia/

Harmonogram udzielania wsparcia:

Kształceniem podyplomowym, w ramach proponowanych
w projekcie kursów zostanie objętych 480 lekarzy.

Projekt zakłada realizację dwóch kursów:
- zadanie nr 1 - Kurs "European Trauma Course"
(10 trzydniowych edycji)
- zadanie nr 2 - Intensywny Praktyczny Kurs Chirurgii Endoskopowej u Dzieci (12 trzydniowych edycji)

W 2023 roku planowane są następujące kursy:

Kurs European Trauma Course (ETC)
9-11.09.2023
7-9.10.2023

Praktyczny Kurs Chirurgii Endoskopowej u Dzieci (ENDO)
08-10.09.2023
17-19.11.2023
19-21.10.2023
1-3.12.2023 lub 15-17.12.2023

Nabór na kursy realizowane w ramach Projektu prowadzony jest w trybie ciągłym. 

Dokumenty rekrutacyjne dostępne są na stronie CSM: 

http://csm.umw.edu.pl/2023/06/12/rozwoj-praktycznego-ksztalcenia-podypl…

Dokumenty w wersji papierowej można składać osobiście
w siedzibie Centrum Symulacji Medycznej w pokoju 317,
I piętro w godzinach 8:00 -14:30
lub przesłać pocztą na adres:

Centrum Symulacji Medycznej
ul. Tytusa Chałubińskiego 7a
50-368 Wrocław

Dokumenty w wersji elektronicznej prosimy przesłać
na adres: angelika.maciejewska@umw.edu.pl

Rekrutacja oraz kursy prowadzone są w miejscach dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami.

Regulamin rekrutacji: http://csm.umw.edu.pl/wp-content/uploads/2023/05/Regulamin-2023-2.pdf

W przypadku szczególnych potrzeb prosimy o kontakt:

Mariusz Koral p.o. kierownik Centrum Symulacji Medycznej
tel. 71 784 19 51 mariusz.koral@umw.edu.pl

Angelika Maciejewska tel. 71 784 19 54 angelika.maciejewska@umw.edu.pl

ProHum - Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska - planowanie badań eksperymentalnych, tworzenie i optymalizacja zwierzęcych modeli doświadczalnych z umiejętnościami transferowania ich do badań klinicznych w medycynie człowieka

Logo

Nazwa programu i działania:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.2 Studia doktoranckie

Instytucja Organizująca Konkurs: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Lider projektu: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Partner projektu: Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu

Okres realizacji projektu: 01.01.2019 r. – 31.12.2023 r.
Całkowita wartość projektu: 1 464 088, 80 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 1 233 934,04 zł
Dofinansowanie ze środków dotacji celowej w kwocie 186 232,10 zł

Zadaniem nadrzędnym obu uczelni w obszarze dydaktycznym jest prowadzenie kształcenia i doskonalenie jego jakości, nie tylko w zakresie pozyskiwania najnowszej wiedzy i umiejętności zawodowych, ale także kształtowania postaw etycznych i społecznych.

Głównym celem projektu jest zwiększenie do 2023 roku jakości i efektywności kształcenia w szkole doktorskiej realizowanej z zakresu nauk medycznych (UM) oraz medycyny weterynaryjnej (UPWr) poprzez utworzenie i realizację Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej – ProHum, skierowanej do 11 doktorantów (5 doktorantów UM, 6 doktorantów UPWr).

W ramach projektu doktoranci otrzymają dodatkowe finansowanie, m.in.:

  • stypendia motywujące,
  • zakup odczynników i materiałów zużywalnych do prowadzenia nowych zajęć i realizacji pracy doktorskiej,
  • staże zagraniczne w renomowanych jednostkach badawczych,
  • udział w konferencjach międzynarodowych.

Projektem zostało objętych 11 doktorantów, którzy odbywają pełny, 4-letni cykl kształcenia na stacjonarnych środowiskowych studiach doktoranckich z dyscyplin: nauki medyczne i weterynaria.

Link do strony Lidera:

https://phd.upwr.edu.pl/o-nas/projekty/prohum

 

Opracowanie i walidacja panelowego testu diagnostycznego do oceny ryzyka zapadnięcia na chorobę otępienną i wdrożenie spersonalizowanej metody terapii farmakologicznej oraz algorytmu do interpretacji wyników

logotyp



Nazwa programu i działania:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020,
Oś priorytetowa 1, Działanie 1.2 „Innowacyjne Przedsiębiorstwa”,
Poddziałanie 1.2.1 „Innowacyjne przedsiębiorstwa - konkurs horyzontalny”,
Schemat 1.2 A „Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R”;
Wspólne Przedsięwzięcie z Narodowym Centrum  Badań i Rozwoju „Dolnośląska Strefa Technologii Biomedycznych"

Budżet ogółem projektu: 893 012 PLN

Budżet projektu UMW: 367 112 PLN
Dofinansowanie projektu dla UMW: 100%
Dofinansowanie projektu z UE: 682 652,00 PLN

Celem projektu jest stworzenie i potwierdzenie skuteczności diagnostycznej testu genetycznego wspomagającego diagnostykę i leczenie chorób otępiennych.

Grupą docelową projektu są osoby cierpiące na chorobę otępienną.


Założeniem projektu jest stworzenie i potwierdzenie skuteczności klinicznej testu genetycznego obejmującego analizę 42 polimorfizmów zlokalizowanych w ludzkim genomie.

W ramach projektu po stronie Konsorcjanta planuje się:
ustalenie profili genetycznych preparatów DNA uzyskanych od grupy osób z rozpoznaną chorobą otępienną i grupy kontrolnej oraz przygotowanie na ich podstawie kontroli pozytywnych oraz wyznaczenie czułości i specyficzności diagnostycznej panelowego zestawu diagnostycznego na podstawie analizy zgodności wyników testu diagnostycznego z profilami genetycznymi uzyskanymi
w etapie 1.