Skip to main content Back to homepage
  • PL
  • EN
Flag_of_Europe_0.svg

European Union

ikonka_umiedzynarodowienie.svg

Umiędzynarodowienie

intranet ikona (1).svg

Intranet

Ikonka_absolwenci.svg

Absolwenci

mail.svg

Email

Staff
Students
ksiazka_adresowa_telefon.svg

Address book

library_0.svg

Library

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Virtual University

kontakt.svg

Contact

Site logo
University
Candidate
Student
Information for newly admitted
General information for students
Faculty of Medicine
Lekarski
English Division
Faculty of Dentistry
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Faculty of Pharmacy
Pharmacy
Medical Analytics
Dietetics
Faculty of Health Sciences
Public health
Elektroradiologia
Wydział Pielęgniarstwa i Położnictwa
Emergency Medical Services
Nursing
Obstetrics
Wydział Fizjoterapii
Physiotherapy
Branch in Wałbrzych (Medical Department)
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Postgraduate Studies
Faculty of Medicine
Faculty of Dentistry
Faculty of Pharmacy
Faculty of Health Sciences
Postgraduate Education Centre
Nostrifications
Faculty of Medicine
Faculty of Dentistry
Faculty of Pharmacy
Faculty of Health Sciences
Wydział Fizjoterapii
Wydział Pielęgniarstwa i Położnictwa
Specialized training
Training for doctors
Diagnostician training
Pharmacist training
Calendar of exams
PhD student
Doctoral School
Staff
Science
Contact us
Search Search Search Search
Site logo
Open menu
Close menu
Search
University
Candidate
Student
Information for newly admitted
General information for students
Faculty of Medicine
Lekarski
English Division
Faculty of Dentistry
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Faculty of Pharmacy
Pharmacy
Medical Analytics
Dietetics
Faculty of Health Sciences
Public health
Elektroradiologia
Wydział Pielęgniarstwa i Położnictwa
Emergency Medical Services
Nursing
Obstetrics
Wydział Fizjoterapii
Physiotherapy
Branch in Wałbrzych (Medical Department)
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Postgraduate Studies
Faculty of Medicine
Faculty of Dentistry
Faculty of Pharmacy
Faculty of Health Sciences
Postgraduate Education Centre
Nostrifications
Faculty of Medicine
Faculty of Dentistry
Faculty of Pharmacy
Faculty of Health Sciences
Wydział Fizjoterapii
Wydział Pielęgniarstwa i Położnictwa
Specialized training
Training for doctors
Diagnostician training
Pharmacist training
Calendar of exams
PhD student
Doctoral School
Staff
Science
Contact us
Flag_of_Europe_0.svg

European Union

ikonka_umiedzynarodowienie.svg

Umiędzynarodowienie

intranet ikona (1).svg

Intranet

Ikonka_absolwenci.svg

Absolwenci

mail.svg

Email

Staff
Students
ksiazka_adresowa_telefon.svg

Address book

library_0.svg

Library

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Virtual University

kontakt.svg

Contact

Site logo
Media contact
University newspaper
University Press
Accessibility declaration
Tasks Co-financed from the State Budget
logo_umed_mobile.svg
School
Authorities
Structure
Orders
Treatment facilities
Foundation
Galleries
Information regarding the Processing of Personal Data
Privacy policy
Uczelnia
Candidate
News
Offer
Conditions
Registration
Klasy Patronackie
FAQ
Student
Student dormitories
Student loans
Scholarships
Support for students
Students with disabilities
.
Employee
Website user manual
Competitions
Job offers
HR information clause
Employee Benefit and Loan Fund
Science
Conferences
Project Management Center
Grants and competitions
University Center for Supporting Clinical Research
Wyszukiwarka afiliacji pracowników UMW
Muzea
Muzeum Farmacji
Muzeum Medycyny Sądowej
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg
X_logo-black_svg.svg
  • PL
  • EN
  • Homepage/
  • Kierunek Farmacja/
  • Studenci z niepełnosprawnością/
  • Oferta
2.jpg farmacja_rycina.jpg
Kierunek Farmacja
biret.svg
Wirtualna uczelnia
ASAP_0.svg
Akademicki system archiwizacji prac
e-teczka.svg
E-Teczka
erasmus.svg
Erasmus+
  • Homepage/
  • Kierunek Farmacja/
  • Studenci z niepełnosprawnością/
  • Oferta

Aktualności
Władze Wydziału
Kontakt
Podział roku akademickiego
Podział roku akademickiego
Kalendarz egzaminów
Plany zajęć
Opiekunowie lat
Dyplomowanie
Rozdział miejsc na wykonywanie pracy magisterskiej
Egzamin kończący studia/dyplomowy
Programy i Sylabusy
Fakultety
Fakultety - informacje ogólne
Fakultety - Farmacja
Praktyki studenckie/zawodowe
Praktyki studenckie/zawodowe
Praktyka półroczna
Praktyki w ramach umów bilateralnych
Praktyki w ramach programu Erasmus+
Procedura przedkładania zaświadczeń z KRK
Dydaktyka
Akredytacja
Centralne Repozytorium Materiałów Dydaktycznych
Organizacja zajęć dydaktycznych
Matryca Efektów Kształcenia
Plany studiów
Sylwetka absolwenta
Wypis z indeksu
Informacje dla nowo przyjętych
Przeniesienia
Przeniesienia z innych uczelni
Rezygnacje lub skreślenie ze studiów
Wydziałowy Konkurs Prac Magisterskich
Wnioski i formularze
Zarządzenia i uchwały
Absolwenci
Studenci z niepełnosprawnością
Biuro ds. osób z niepełnosprawnością
Kontakt
Oferta
Pełnomocnik rektora
Zakres działalności
Organizacje studenckie
Filia nr 1 Biblioteka Wydziału Farmaceutycznego
Nostryfikacje
Oferta

WSPARCIE DLA STUDENTÓW I DOKTORANTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

OFERTA:

Uczelnia oferuje różne formy wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami:

  • wsparcie kandydata w procesie przyjmowania na studia, w tym rekrutacji na studia,
  • stworzenie warunków przyspieszających załatwianie spraw administracyjnych np. w dziekanatach,
  • odpowiednie przystosowanie infrastruktury uczelni,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • wsparcie w procesie dydaktycznym (adaptacja i dostępność materiałów dydaktycznych, nauki języków obcych, zajęć wychowania fizycznego),
  • zapewnienie dostępności procesu weryfikacji uczenia się,
  • wsparcie w prowadzeniu badań naukowych,
  • zapewnienie usług wspierających, w tym asystentów, transportu specjalistycznego,
  • konsultacje psychologiczne (także zdalnie),
  • wypożyczalnia technologii wspomagających (sprzętu specjalistycznego oraz specjalistycznego oprogramowania) dla osób z dysfunkcjami wzroku, słuchu i ruchu,
  • dostęp do przenośnych zestawów FM, pętli indukcyjnych,
  • dbanie o pełny udział społeczności akademickiej w wydarzeniach kulturalnych i sportowych,
  • zapewnienie dostępnego środowiska pracy,
  • organizacja szkoleń, wyjazdów integracyjnych, konferencji,
  • współpraca z organizacjami wspierającymi osoby ze szczególnymi potrzebami.
Przed złożeniem Wniosku o udzielenie wsparcia należy zapoznać się z poniższymi dokumentami:
docx Wniosek o udzielenie wsparcia
doc Umowa użyczenia
doc Protokół zdawczo-odbiorczy
doc Klauzula informacyjna
pdf Zarządzenie nr 196_XVI R_2022
docx Request for support.docx
docx Regulamin wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w U...
docx Regulations for the support of persons with special...
docx WYKAZ SPRZĘTU SPECJALISTYCZNEGO PRZEZNACZONEGO DO ...

Kto może liczyć na pomoc?

Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym osoby z niepełnosprawnościami tj.:

- kandydaci/tki do kształcenia
- studenci/tki
- doktoranci/tki
- uczestnicy/czki studiów podyplomowych
- uczestnicy/czki kursów i innych form kształcenia
- pracownicy/czki Uczelni (niezależnie od podstawy zatrudnienia)

Jak uzyskać wsparcie?

Uczysz się na naszej uczelni i chciałbyś skorzystać z pomocy? ZŁÓŻ WNIOSEK – chcemy Ci pomóc :)

Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością mają możliwość złożenia Wniosku o udzielenie wsparcia do Pełnomocnika Rektora ds. Studentów i Doktorantów z Niepełnosprawnością -             dr Ewa Gieysztor.

Złóż wniosek - to proste!

Gdzie, kiedy i w jakiej formie złożyć wniosek?

Wniosek o udzielenie wsparcia należy złożyć w formie papierowej – osobiście, listownie lub mailowo (ze skrzynki w domenie umw.edu.pl): pelnomocnik.sdn@umw.edu.pl

1) bezpośrednio do Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami mieszczącego się przy ul. Wojciecha z Brudzewa 10, 51-601 Wrocław, w formie elektronicznej (plik pdf) na adres e- mail: pelnomocnik.sdn@umw.edu.pl

2) bezpośrednio do podmiotu właściwego do rozpoznania wniosku (bez udziału Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami)
Właściwe podmioty wymienione są w §7 Regulaminu wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami. Są nimi: właściwy dziekan, dyrektor szkoły doktorskiej, właściwy dyrektor centrum kształcenia podyplomowego, dyrektor szkoły doktorskiej lub dyrektor instytutu, kierownik Biura Rekrutacji i Badania Losów Absolwentów lub właściwy dziekan oraz Pełnomocnik Rektora ds. Studentów i Doktorantów z Niepełnosprawnością - w zależności od formy wnioskowanego wsparcia.
Właściwe adresy, w tym adresy mailowe podane są na stronie internetowej uczelni.

Wniosek o udzielenie wsparcia można złożyć w dowolnym terminie.
PAMIĘTAJ! Złóż wniosek z odpowiednim wyprzedzeniem, by umożliwić uczelni zapewnienie wsparcia w pożądanym czasie. Nie dotyczy to sytuacji nagłych.

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku?

Osoba ubiegająca się o udzielenie wsparcia do wniosku powinna dołączyć stosowną dokumentację uzasadniającą szczególne potrzeby:

1) potwierdzającą niepełnosprawność (np. orzeczenie o niepełnosprawności/ o stopniu niepełnosprawności,

2) wydaną na podstawie przepisów oświatowych (dokumenty z poradni psychologiczno-pedagogicznych, dokumenty dotyczące dostosowania warunków lub formy przeprowadzenia egzaminu, dokumenty dot. indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych),

3) medycznej

4) innej potwierdzającej szczególne potrzeby

WAŻNE! Wymagane jest złożenie przynajmniej jednego z wymienionych rodzajów dokumentów.

Co się stanie w przypadku gdy nie złożysz kompletnych dokumentów?

Nie martw się :) W przypadku gdy nie złożysz wszystkich dokumentów będziesz wezwany/a do uzupełnienia złożonej dokumentacji lub przekazania dodatkowych informacji niezbędnych do rozpatrzenia Twojego wniosku (m.in. poprzez wywiad, wypełnienie formularza/ankiety)

Na jaki okres jest przyznawane wsparcie?

Uprawnienia i usługi wspierające przyznaje się na okres uzasadniony indywidualną szczególną potrzebą: jednorazowo, na miesiąc, pół roku, semestr, rok akademicki, okres całego toku kształcenia, okres trwania zatrudnienia. Decyzja w przedmiocie udzielenia wsparcia może zostać wydana bezterminowo.

Kto wydaje decyzję w przedmiocie udzielenia wsparcia?

W przypadku, gdy wniosek trafia do BON – BON weryfikuje szczególne potrzeby, a następnie jeżeli istnieją odsyła wniosek do podmiotu właściwego do wydania rozstrzygnięcia.

W przypadku gdy wniosek trafia do organu właściwego do rozpoznania wniosku – decyzję o przyznaniu wsparcia wydaje ten organ.

Czy możesz otrzymać decyzję odmowną?

Tak. Dzieje się tak gdy wniosek oraz załączone dokumenty są niewystarczające i nie uzasadniają szczególnych potrzeb, wnioskowane wsparcie nie znajduje uzasadnienia w sytuacji w jakiej się znajdujesz, dokumentacja jest niekompletna i nie została uzupełniona, wnioskowane wsparcie nie jest niezbędne dla studenta, a stanowi obciążenie dla uczelni.

Gdy otrzymasz decyzję odmowną możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Rektora za pośrednictwem BON lub podmiotu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Rektor rozstrzyga wydaje ostateczne rozstrzygnięcie w terminie 30 dni.

Otrzymałeś pozytywną decyzję? Co musisz wiedzieć?

Wsparcie w zakresie, w którym została wydana decyzja otrzymasz niezwłocznie od właściwej jednostki organizacyjnej i/lub kadry uczelni.

Jeżeli jednostki organizacyjne bądź kadra uczelni nie respektują decyzji możesz złożyć skargę do Rektora. Należy ją złożyć za pośrednictwem BON lub podmiotu, który wydał decyzję. Rektor rozpatruje skargę w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia jej wpłynięcia.

Przesłanki zawieszenia (do czasu złożenia wyjaśnień) lub całkowitej utraty wsparcia:

1) ustanie przyczyny przyznania wsparcia,
2) uprawomocnienie się decyzji o skreśleniu z listy studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych,
3) inna forma zakończenia kształcenia,
4) pozytywne rozpatrzenie wniosku o urlop dziekański,
5) zakończenie zatrudnienia.

UŻYCZENIE TECHNOLOGII WSPOMAGAJĄCYCH

BARDZO WAŻNE!
Technologie wspomagające – inaczej wsparcie w postaci sprzętu specjalistycznego i specjalistycznego oprogramowania mogą być przedmiotem użyczenia - WYKAZ  SPRZĘTU SPECJALISTYCZNEGO I SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA (plik zamieszczony powyżej)

Chcesz skorzystać z tej formy wsparcia i wypożyczyć sprzęt?

W pierwszym kroku złóż wniosek o udzielenie wsparcia (plik zamieszczony powyżej). Poczekaj na jego pozytywne rozpatrzenie. Następnie zaprosimy Cię do BON gdzie wypożyczysz sprzęt.

Wydanie sprzętu bądź oprogramowania następuje po podpisaniu przez użyczającego i biorącego do używania umowy użyczenia (plik zamieszczony powyżej).

Użyczający – Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
Biorący do używania –
studenci/tki, doktoranci/tki, uczestnicy/czki studiów podyplomowych, uczestnicy/czki kursów i innych form kształcenia, pracownicy/czki Uczelni (niezależnie od podstawy zatrudnienia

Zwrot przedmiotu użyczenia – następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (plik zamieszczony powyżej).

UWAGA! 
Biorący do używania ponosi pełną odpowiedzialność materialną za użyczony przedmiot!

Ponadto, na terenie Uczelni rozmieszczone są stanowiska pracy własnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, które znajdują się w następujących lokalizacjach:    

1. Lokalizacja: ul. Marcinkowskiego 2-6, 50-368 Wrocław, Biblioteka Główna UMW
- pokój pracy indywidualnej wyposażony w  stół z regulacją wysokości, komputer ze skanerem, ergonomiczną myszą, klawiaturą dla osób niedowidzących, oraz oprogramowaniem Magic z funkcją powiększania ekranu i read out loud.
2. Lokalizacja: ul. Borowska 211, 50-556 Wrocław, Filia Biblioteki - Wydział Farmaceutyczny
- dwa stanowiska komputerowe oraz  dwa urządzenia wielofunkcyjne w tym drukarka, skaner i ksero.
3. Lokalizacja: ul. Krakowska 26, 50 - 425 Wrocław, Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
- urządzenie wielofunkcyjne.
4. Lokalizacja: ul. T. Chałubińskiego 3,
50-368 Wrocław, Wydział Nauk o Zdrowiu oraz Wydział Fizjoterapii
- stanowisko komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne.
5. Lokalizacja: ul. Bartla 5, 51-618 Wrocław, Wydział Położnictwa i Pielęgniarstwa (pokój nr 316)
- 10 stanowisk komputerowych oraz urządzenie wielofunkcyjne.

Korzystanie z powyższych stanowisk jest bezpłatne, nie wymaga złożenia wniosku o udzielenie wsparcia, a urządzenia wielofunkcyjne wyposażone są w papier do drukarki i ksero.

Informujemy również, że w ramach działań dostępnościowych, prowadzonych w Uczelni,  zakupionych zostało 11 krzeseł ewakuacyjnych typu ROBIN, które umożliwiają transport osób ze szczególnymi potrzebami z budynku w sytuacjach zagrożenia, a także w przypadkach, gdy nie można korzystać z wind. 

Krzesła ewakuacyjne zostały zamontowane w następujących obiektach Uczelni:

1.     Ośrodek Badawczo-Naukowo-Dydaktyczny (OBND) – Wydział Farmaceutyczny, ul. Borowska 211

2.     Zintegrowane Centrum Edukacji i Innowacji (ZCEI) – Wydział Farmaceutyczny, ul. Borowskiej 211a

3.     Centrum Naukowej Informacji Medycznej – budynek Biblioteki Głównej, ul. Karola Marcinkowskiego 2-6

4.     Centrum Naukowej Informacji Medycznej – budynek administracji Uczelni, ul. Karola Marcinkowskiego 2-6

5.     Katedra Fizjoterapii – Zakład Rehabilitacji w Dysfunkcjach Narządu Ruchu, ul. Tytusa Chałubińskiego 3

6.     Centrum Symulacji Medycznej, ul. Tytusa Chałubińskiego 7-7a

7.     Dom Studencki "Bliźniak", ul. Wojciecha z Brudzewa 12

8.     Dom Studencki "Jubilatka", ul. Wojciecha z Brudzewa 10

9.     Katedra Protetyki Stomatologicznej – Wydział Lekarsko-Stomatologiczny, ul. Krakowska 26

  
Dodatkowe informacje można uzyskać w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami pod numerem telefonu 71-324-14-69

Site logo
Media contact
University newspaper
University Press
Accessibility declaration
Tasks Co-financed from the State Budget
logo_umed_mobile.svg
School
Authorities
Structure
Orders
Treatment facilities
Foundation
Galleries
Information regarding the Processing of Personal Data
Privacy policy
Uczelnia
Candidate
News
Offer
Conditions
Registration
Klasy Patronackie
FAQ
Student
Student dormitories
Student loans
Scholarships
Support for students
Students with disabilities
.
Employee
Website user manual
Competitions
Job offers
HR information clause
Employee Benefit and Loan Fund
Science
Conferences
Project Management Center
Grants and competitions
University Center for Supporting Clinical Research
Wyszukiwarka afiliacji pracowników UMW
Muzea
Muzeum Farmacji
Muzeum Medycyny Sądowej
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg
X_logo-black_svg.svg