Przejdź do treści Wróć do strony głównej
  • PL
  • EN
Flag_of_Europe_0.svg

Unia Europejska

ikonka_zbuduj_zdrowie_z_umw-03-minify.svg

Zbuduj Zdrowie z UMW

AED.svg

Porusz serce

mail.svg

Poczta

Poczta dla pracowników
Poczta dla studentów
library_0.svg

Książka adresowa

library_0.svg

Biblioteka

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Wirtualna uczelnia

kontakt.svg

Kontakt

Logo strony
Uczelnia
Kandydat
Student
Informacje dla nowo przyjętych
Informacje ogólne dla studentów
Wydział Lekarski
Lekarski
English Division
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Wydział Farmaceutyczny
Farmacja
Analityka Medyczna
Dietetyka
Wydział Nauk o Zdrowiu
Zdrowie publiczne
Ratownictwo medyczne
Fizjoterapia
Pielęgniarstwo
Położnictwo
Filia w Wałbrzychu (Kierunek Lekarski)
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Studia podyplomowe
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nostryfikacje
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Szkolenia specjalizacyjne
Szkolenia dla lekarzy
Szkolenia diagnostów
Szkolenia farmaceutów
Doktorant
Szkoła Doktorska
Studia doktoranckie
Pracownik
Pracownik NNA
Nauczyciel akademicki (NA)
Nauka
Kształcenie
Szukaj Szukaj Szukaj Szukaj
Logo strony
Open menu
Close menu
Szukaj
Uczelnia
Kandydat
Student
Informacje dla nowo przyjętych
Informacje ogólne dla studentów
Wydział Lekarski
Lekarski
English Division
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Lekarsko-dentystyczny
English Division
Wydział Farmaceutyczny
Farmacja
Analityka Medyczna
Dietetyka
Wydział Nauk o Zdrowiu
Zdrowie publiczne
Ratownictwo medyczne
Fizjoterapia
Pielęgniarstwo
Położnictwo
Filia w Wałbrzychu (Kierunek Lekarski)
English Division
English Division - medicine
English Division - dentistry
Studia podyplomowe
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Nostryfikacje
Wydział Lekarski
Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu
Szkolenia specjalizacyjne
Szkolenia dla lekarzy
Szkolenia diagnostów
Szkolenia farmaceutów
Doktorant
Szkoła Doktorska
Studia doktoranckie
Pracownik
Pracownik NNA
Nauczyciel akademicki (NA)
Nauka
Kształcenie
Flag_of_Europe_0.svg

Unia Europejska

ikonka_zbuduj_zdrowie_z_umw-03-minify.svg

Zbuduj Zdrowie z UMW

AED.svg

Porusz serce

mail.svg

Poczta

Poczta dla pracowników
Poczta dla studentów
library_0.svg

Książka adresowa

library_0.svg

Biblioteka

wirtualna_uczelnia_ciemna.svg

Wirtualna uczelnia

kontakt.svg

Kontakt

Logo strony
Dla mediów
Gazeta Uczelniana
Wydawnictwo UMW
Deklaracja dostępności
logo_umed_mobile.svg
Uczelnia
Władze
Struktura
Zarządzenia
Placówki lecznicze
Fundacja
Galeria
Informacje dot. Przetwarzania Danych Osobowych
Polityka prywatności
Kandydat
News
Oferta
Warunki
Rejestracja
FAQ
Student
Domy studenckie
Kredyty studenckie
Stypendia
Wsparcie dla studentów
Studenci z niepełnosprawnością
Pracownik
Instrukcja obsługi strony
Konkursy
Oferty pracy
Klauzula informacyjna HR
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Nauka
Konferencje
Centrum Zarządzania Projektami
Granty i konkursy
Uniwersyteckie Centrum Wspierania Badań Klinicznych
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg
  • PL
  • EN
  • Strona domowa/
  • Kierunek Farmacja/
  • Studenci z niepełnosprawnością/
  • Oferta
2.jpg farmacja_rycina.jpg
Kierunek Farmacja
biret.svg
Wirtualna uczelnia
ASAP_0.svg
Akademicki system archiwizacji prac
e-teczka.svg
E-Teczka
erasmus.svg
Erasmus+
  • Strona domowa/
  • Kierunek Farmacja/
  • Studenci z niepełnosprawnością/
  • Oferta

Aktualności
Władze Wydziału
Kontakt
Informacje dla studentów
Ogłoszenia
Rozdział miejsc na wykonywanie pracy magisterskiej
Przeprowadzanie egzaminów - regulamin studiów, rozdz. 7
Rezygnacja lub skreślenie ze studiów
Zarządzenia i uchwały
Informacje dla nowo przyjętych
Podział roku akademickiego
Opiekunowie lat
Programy i Sylabusy
Plany zajęć
Fakultety
Zajęcia fakultatywne - informacje ogólne
Zajęcia fakultatywne - Farmacja
Dydaktyka
Komunikaty
Matryca Efektów Kształcenia
Plany studiów
Wypis z indeksu
Praktyki studenckie/zawodowe
Praktyki studenckie/zawodowe
Praktyka półroczna
Przeniesienia
Przeniesienia z innych uczelni
Informacje dla studentów ostatniego roku
Studenci z niepełnosprawnością
Biuro ds. osób z niepełnosprawnością
Kontakt
Oferta
Pełnomocnik rektora
Zakres działalności
Wnioski i formularze
Absolwenci
Organizacje studenckie
Filia nr 1 Biblioteka Wydziału Farmaceutycznego
Wydziałowy Konkurs Prac Magisterskich
Nostryfikacje
Praktyki studenckie
Praktyki w ramach umów bilateralnych
Oferta

WSPARCIE DLA STUDENTÓW I DOKTORANTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

OFERTA:

Uczelnia oferuje różne formy wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami:

  • wsparcie kandydata w procesie przyjmowania na studia, w tym rekrutacji na studia,
  • stworzenie warunków przyspieszających załatwianie spraw administracyjnych np. w dziekanatach,
  • odpowiednie przystosowanie infrastruktury uczelni,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • wsparcie w procesie dydaktycznym (adaptacja i dostępność materiałów dydaktycznych, nauki języków obcych, zajęć wychowania fizycznego),
  • zapewnienie dostępności procesu weryfikacji uczenia się,
  • wsparcie w prowadzeniu badań naukowych,
  • zapewnienie usług wspierających, w tym asystentów, transportu specjalistycznego,
  • konsultacje psychologiczne (także zdalnie),
  • wypożyczalnia technologii wspomagających (sprzętu specjalistycznego oraz specjalistycznego oprogramowania) dla osób z dysfunkcjami wzroku, słuchu i ruchu,
  • dostęp do przenośnych zestawów FM, pętli indukcyjnych,
  • dbanie o pełny udział społeczności akademickiej w wydarzeniach kulturalnych i sportowych,
  • zapewnienie dostępnego środowiska pracy,
  • organizacja szkoleń, wyjazdów integracyjnych, konferencji,
  • współpraca z organizacjami wspierającymi osoby ze szczególnymi potrzebami.
Przed złożeniem Wniosku o udzielenie wsparcia należy zapoznać się z poniższymi dokumentami:
docx Regulamin wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w U...
docx Wniosek o udzielenie wsparcia
doc Umowa użyczenia
doc Protokół zdawczo-odbiorczy
doc Klauzula informacyjna
pdf Zarządzenie nr 196_XVI R_2022
docx WYKAZ SPRZĘTU SPECJALISTYCZNEGO PRZEZNACZONEGO DO ...

Kto może liczyć na pomoc?

Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym osoby z niepełnosprawnościami tj.:

- kandydaci/tki do kształcenia
- studenci/tki
- doktoranci/tki
- uczestnicy/czki studiów podyplomowych
- uczestnicy/czki kursów i innych form kształcenia
- pracownicy/czki Uczelni (niezależnie od podstawy zatrudnienia)

Jak uzyskać wsparcie?

Uczysz się na naszej uczelni i chciałbyś skorzystać z pomocy? ZŁÓŻ WNIOSEK – chcemy Ci pomóc :)

Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością mają możliwość złożenia Wniosku o udzielenie wsparcia do Pełnomocnika Rektora ds. Studentów i Doktorantów Niepełnosprawnych - dr Krzysztofa Aleksandrowicza.

Złóż wniosek - to proste!

Gdzie, kiedy i w jakiej formie złożyć wniosek?

Wniosek o udzielenie wsparcia należy złożyć w formie papierowej – osobiście, listownie lub mailowo (ze skrzynki w domenie umw.edu.pl):

1) bezpośrednio do Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami mieszczącego się przy ul. Wojciecha z Brudzewa 12, 51-601 Wrocław, w formie elektronicznej (plik pdf) na adres e- mail: 
karolina.lenort@umw.edu.pl lub iwona.sojka@umw.edu.pl

2) bezpośrednio do podmiotu właściwego do rozpoznania wniosku (bez udziału Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami)
Właściwe podmioty wymienione są w §7 Regulaminu wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami. Są nimi: właściwy dziekan, dyrektor szkoły doktorskiej, właściwy dyrektor centrum kształcenia podyplomowego, dyrektor szkoły doktorskiej lub dyrektor instytutu, kierownik Biura Rekrutacji i Badania Losów Absolwentów lub właściwy dziekan oraz Pełnomocnik Rektora ds. Studentów i Doktorantów Niepełnosprawnych - w zależności od formy wnioskowanego wsparcia.
Właściwe adresy, w tym adresy mailowe podane są na stronie internetowej uczelni.

Wniosek o udzielenie wsparcia można złożyć w dowolnym terminie.
PAMIĘTAJ! Złóż wniosek z odpowiednim wyprzedzeniem, by umożliwić uczelni zapewnienie wsparcia w pożądanym czasie. Nie dotyczy to sytuacji nagłych.

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku?

Osoba ubiegająca się o udzielenie wsparcia do wniosku powinna dołączyć stosowną dokumentację uzasadniającą szczególne potrzeby:

1) potwierdzającą niepełnosprawność (np. orzeczenie o niepełnosprawności/ o stopniu niepełnosprawności,

2) wydaną na podstawie przepisów oświatowych (dokumenty z poradni psychologiczno-pedagogicznych, dokumenty dotyczące dostosowania warunków lub formy przeprowadzenia egzaminu, dokumenty dot. indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych),

3) medycznej

4) innej potwierdzającej szczególne potrzeby

WAŻNE! Wymagane jest złożenie przynajmniej jednego z wymienionych rodzajów dokumentów.

Co się stanie w przypadku gdy nie złożysz kompletnych dokumentów?

Nie martw się :) W przypadku gdy nie złożysz wszystkich dokumentów będziesz wezwany/a do uzupełnienia złożonej dokumentacji lub przekazania dodatkowych informacji niezbędnych do rozpatrzenia Twojego wniosku (m.in. poprzez wywiad, wypełnienie formularza/ankiety)

Na jaki okres jest przyznawane wsparcie?

Uprawnienia i usługi wspierające przyznaje się na okres uzasadniony indywidualną szczególną potrzebą: jednorazowo, na miesiąc, pół roku, semestr, rok akademicki, okres całego toku kształcenia, okres trwania zatrudnienia. Decyzja w przedmiocie udzielenia wsparcia może zostać wydana bezterminowo.

Kto wydaje decyzję w przedmiocie udzielenia wsparcia?

W przypadku, gdy wniosek trafia do BON – BON weryfikuje szczególne potrzeby, a następnie jeżeli istnieją odsyła wniosek do podmiotu właściwego do wydania rozstrzygnięcia.

W przypadku gdy wniosek trafia do organu właściwego do rozpoznania wniosku – decyzję o przyznaniu wsparcia wydaje ten organ.

Czy możesz otrzymać decyzję odmowną?

Tak. Dzieje się tak gdy wniosek oraz załączone dokumenty są niewystarczające i nie uzasadniają szczególnych potrzeb, wnioskowane wsparcie nie znajduje uzasadnienia w sytuacji w jakiej się znajdujesz, dokumentacja jest niekompletna i nie została uzupełniona, wnioskowane wsparcie nie jest niezbędne dla studenta, a stanowi obciążenie dla uczelni.

Gdy otrzymasz decyzję odmowną możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Rektora za pośrednictwem BON lub podmiotu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Rektor rozstrzyga wydaje ostateczne rozstrzygnięcie w terminie 30 dni.

Otrzymałeś pozytywną decyzję? Co musisz wiedzieć?

Wsparcie w zakresie, w którym została wydana decyzja otrzymasz niezwłocznie od właściwej jednostki organizacyjnej i/lub kadry uczelni.

Jeżeli jednostki organizacyjne bądź kadra uczelni nie respektują decyzji możesz złożyć skargę do Rektora. Należy ją złożyć za pośrednictwem BON lub podmiotu, który wydał decyzję. Rektor rozpatruje skargę w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia jej wpłynięcia.

Przesłanki zawieszenia (do czasu złożenia wyjaśnień) lub całkowitej utraty wsparcia:

1) ustanie przyczyny przyznania wsparcia,
2) uprawomocnienie się decyzji o skreśleniu z listy studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych,
3) inna forma zakończenia kształcenia,
4) pozytywne rozpatrzenie wniosku o urlop dziekański,
5) zakończenie zatrudnienia.

UŻYCZENIE TECHNOLOGII WSPOMAGAJĄCYCH

BARDZO WAŻNE!
Technologie wspomagające – inaczej wsparcie w postaci sprzętu specjalistycznego i specjalistycznego oprogramowania mogą być przedmiotem użyczenia - WYKAZ  SPRZĘTU SPECJALISTYCZNEGO I SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA (plik zamieszczony powyżej)

Chcesz skorzystać z tej formy wsparcia i wypożyczyć sprzęt?

W pierwszym kroku złóż wniosek o udzielenie wsparcia (plik zamieszczony powyżej). Poczekaj na jego pozytywne rozpatrzenie. Następnie zaprosimy Cię do BON gdzie wypożyczysz sprzęt.

Wydanie sprzętu bądź oprogramowania następuje po podpisaniu przez użyczającego i biorącego do używania umowy użyczenia (plik zamieszczony powyżej).

Użyczający – Uniwersytet Wrocławski im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
Biorący do używania –
studenci/tki, doktoranci/tki, uczestnicy/czki studiów podyplomowych, uczestnicy/czki kursów i innych form kształcenia, pracownicy/czki Uczelni (niezależnie od podstawy zatrudnienia

Zwrot przedmiotu użyczenia – następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (plik zamieszczony powyżej).

UWAGA! 
Biorący do używania ponosi pełną odpowiedzialność materialną za użyczony przedmiot!

Ponadto informujemy, że na terenie Uczelni rozmieszczone są stanowiska pracy własnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, które znajdują się w następujących lokalizacjach:    
1. Lokalizacja: ul. Marcinkowskiego 2-6, 50-368 Wrocław, Biblioteka Główna UMW
- pokój pracy indywidualnej wyposażony w  stół z regulacją wysokości, komputer ze skanerem, ergonomiczną myszą, klawiaturą dla osób niedowidzących, oraz oprogramowaniem Magic z funkcją powiększania ekranu i read out loud.
2. Lokalizacja: ul. Borowska 211, 50-556 Wrocław, Filia Biblioteki - Wydział Farmaceutyczny
- dwa stanowiska komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne.
3. Lokalizacja: ul. Krakowska 26, 50 - 425 Wrocław, Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
- urządzenie wielofunkcyjne.
4. Lokalizacja: ul. T. Chałubińskiego 3,
50-368 Wrocław, Katedra Fizjoterapii 
- stanowisko komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne.
5. Lokalizacja: ul. Bartla 5, 51-618 Wrocław, Wydział Nauk o Zdrowiu (pokój nr 316)
- 10 stanowisk komputerowych oraz urządzenie wielofunkcyjne.

Korzystanie z powyższych stanowisk jest bezpłatne, nie wymaga złożenia wniosku o udzielenie wsparcia, a urządzenia wielofunkcyjne wyposażone są w papier do drukarki i ksero.
  
Dodatkowe informacje można uzyskać w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami pod numerem telefonu 71-324-14-69

Logo strony
Dla mediów
Gazeta Uczelniana
Wydawnictwo UMW
Deklaracja dostępności
logo_umed_mobile.svg
Uczelnia
Władze
Struktura
Zarządzenia
Placówki lecznicze
Fundacja
Galeria
Informacje dot. Przetwarzania Danych Osobowych
Polityka prywatności
Kandydat
News
Oferta
Warunki
Rejestracja
FAQ
Student
Domy studenckie
Kredyty studenckie
Stypendia
Wsparcie dla studentów
Studenci z niepełnosprawnością
Pracownik
Instrukcja obsługi strony
Konkursy
Oferty pracy
Klauzula informacyjna HR
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Nauka
Konferencje
Centrum Zarządzania Projektami
Granty i konkursy
Uniwersyteckie Centrum Wspierania Badań Klinicznych
bip_0.svg
Flag_of_Europe_0.svg
facebook.svg
instagram.svg
linkedin.svg