Najważniejsze akty prawne - Regulamin studiów
📢 Informacja dla Studentów
Najważniejsze zmiany w Regulaminie Studiów obowiązujące od roku akademickiego 2025/2026:
- Zwolnienia z zajęć (§13 ust. 9):
Zmiana zapisów w zakresie zwalniania studentów z niektórych zajęć dydaktycznych z uwagi na realizowaną działalność badawczą lub pracę o charakterze naukowych lub organizacyjnym - Indywidualny Tok Studiów (ITS) (§21 i kolejne):
- Wnioski o ITS będą składane do Prorektor ds. Studentów i Dydaktyki
- Umożliwiono korzystanie z ITS także studentom I roku będącym laureatami olimpiad (w ramach projektu „Młoda Nauka”).
- Egzaminy w jednym dniu (§32 ust. 6):
- Student może przystąpić tylko do jednego egzaminu dziennie, z wyjątkiem egzaminów z przedmiotów powtarzanych.
- Zastrzeżenia do egzaminu (§33):
- Uproszczono sposób zgłaszania uwag do treści pytań i klucza odpowiedzi – teraz bezpośrednio do egzaminatora wiodącego (nie do dziekana).
- Utrwalanie egzaminów (§38 ust. 4):
- Wprowadzono zakaz elektronicznego rejestrowania własnych prac egzaminacyjnych oraz kluczy odpowiedzi.
- Przenoszenie osiągnięć (§54 ust. 2):
- Przeniesienie osiągnięć przez studentów rozpoczynających drugi kierunek nie powoduje automatycznego wpisu na wyższy rok.
- Wznowienie studiów (§56):
- Termin na złożenie wniosku o wznowienie skrócono z 5 do 2 lat od momentu skreślenia z listy studentów.
📝 Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią nowego Regulaminu Studiów - poniżej
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2025/2026, wprowadzony uchwałą nr 2737 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 16 kwietnia 2025 r.
załącznik nr 1 - Regulamin studiów 2025/2026
załącznik do Regulaminu studiów 2025/2026 - wykaz przedmiotów rygorowych
Zgłaszanie zastrzeżeń co do formy i treści pytań na egzaminach
Zgodnie z Regulaminem studiów § 33 ust. 4-6:
4. Student ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia co do formy i treści pytania egzaminacyjnego bezpośrednio po egzaminie w protokole zastrzeżeń, który jest załącznikiem do odrębnego zarządzenia Rektora. Egzaminator wiodący rozstrzyga zasadność złożonego zastrzeżenia.
5. W wyjątkowych sytuacjach Rada Samorządu Studentów ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia odnośnie spornego pytania, po uprzednim wniosku starosty danej grupy/roku, do Dziekana albo Dziekana Filii w terminie do 2 dni roboczych od daty egzaminu.
6. Student ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia do klucza odpowiedzi, po uprzednim wniosku starosty danej grupy/roku, do egzaminatora wiodącego w terminie 1 dnia roboczego od daty wglądu do pracy.
w związku z zapisem Regulaminu studiów § 33. weszło w życie Zarządzenie nr 49/XVI R/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 kwietnia 2025 r. w sprawie zgłaszania zastrzeżeń co do formy i treści pytań na egzaminach z przedmiotów realizowanych na studiach wyższych od roku akademickiego 2025/2026
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2024/2025, wprowadzony uchwałą nr 2603 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2024 r.
załącznik - Regulamin studiów 2024/2025
załącznik do Regulaminu studiów 2024/2025 - wykaz przedmiotów rygorowych
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu obowiązujący od roku akademickiego 2023/2024, wprowadzony uchwałą nr 2499 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 26 kwietnia 2023 r.
załącznik do Regulaminu - wykaz przedmiotów rygorowych
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2022/2023, wprowadzony uchwałą nr 2393 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 27 kwietnia 2022 r.
tekst uchwały Senatu - do pobrania
załącznik do uchwały - Regulamin studiów 2022/2023
załącznik do Regulaminu - wykaz przedmiotów rygorowych
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2021/2022, wprowadzony uchwałą nr 2302 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 28 kwietnia 2021 r.
- uchwała Senatu nr 2302 - tekst do pobrania
- załącznik do uchwały - Regulamin studiów 2021/2022
- załącznik do Regulaminu Studiów 2021/2022 - Wykaz przedmiotów rygorowych
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2020/2021, wprowadzony uchwałą nr 2152 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 29 kwietnia 2020 r.
- uchwała Senatu nr 2152 - tekst do pobrania
- załącznik do uchwały - Regulamin studiów 2020/2021Regulamin studiów obowiązujący od roku akademickiego 2019/2020 - link
Zmiana do Regulaminu studiów obowiązującego od roku akademickiego 2019/2020 - Uchwała nr 2197 Senatu UMW z dnia 2 września 2020 r.
Druki obowiązujące od 1 października 2024 r.
Zarządzenie nr 141 /XVI R/2024 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 3 lipca 2024 r. w sprawie ustalenia wzorów wniosków i decyzji, o których mowa w „Regulaminie studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu obowiązującego od roku akademickiego 2024/2025”
tekst obowiązujący zarządzenia do pobrania
załącznik nr 1 - Wniosek o udzielenie urlopu
załącznik nr 2 - Wniosek o wyrażenie zgody na kształcenie w ramach Indywidualnego Toku Studiów
załącznik nr 3 - Wniosek o wyrażenie zgody na kształcenie w ramach Indywidualnego Rozkładu Zajęć
załącznik nr 4 - Wniosek o wyrażenie zgody na wpis warunkowy
załącznik nr 5 - Wniosek o wyrażenie zgody na powtarzanie semestru/roku
załącznik nr 6 - Wniosek o wyrażenie zgody na przeniesienie z innej uczelni na studia prowadzone przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
załącznik nr 6a - Decyzja Dziekana – wyrażenie zgody na przeniesienie
załącznik nr 6b - Decyzja Dziekana – niewyrażenie zgody na przeniesienie
załącznik nr 6c - Decyzja Rektora – wyrażenie/niewyrażenie zgody na przeniesienie
załącznik nr 6d - Decyzja Rektora – wyrażenie/niewyrażenie zgody na przeniesienie (dot. studenta będącego cudzoziemcem)
załącznik nr 7 - Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów
załącznik nr 7a - Decyzja Dziekana o skreśleniu z listy studentów
załącznik nr 7b - Decyzja Rektora o skreśleniu/nie skreśleniu z listy studentów
załącznik nr 8 - Wniosek o wyrażenie zgody na wznowienie studiów
załącznik nr 8a - Decyzja Dziekana – wyrażenie zgody na wznowienie studiów
załącznik nr 8b - Decyzja Dziekana – niewyrażenie zgody na wznowienie studiów
załącznik nr 8c - Decyzja Rektora – wyrażenie zgody/niewyrażenie zgody na wznowienie studiów
załącznik nr 9 - Wniosek o wyrażenie zgody na zmianę formy studiów
załącznik nr 10 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o ukończeniu studiów
załącznik nr 10a - Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału Nauk o Zdrowiu, Wydziału Pielęgniarstwa i Położnictwa i Wydziału Fizjoterapii
załącznik nr 10b - Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału Farmaceutycznego
załącznik nr 10c - Rejestr wydawanych zaświadczeń o ukończeniu studiów
załącznik nr 10d - Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału: Lekarskiego, Lekarsko-Stomatologicznego
załącznik nr 11 - Karta obiegowa
załącznik nr 12 - Deklaracja o powrocie z urlopu dziekańskiego
English text below