Najważniejsze akty prawne - Regulamin studiów

Regulamin studiów

📢 Informacja dla Studentów
Najważniejsze zmiany w Regulaminie Studiów obowiązujące od roku akademickiego 2025/2026:

  • Zwolnienia z zajęć (§13 ust. 9):
    Zmiana zapisów w zakresie zwalniania studentów z niektórych zajęć dydaktycznych z uwagi na realizowaną działalność badawczą lub pracę o charakterze naukowych lub organizacyjnym
  • Indywidualny Tok Studiów (ITS) (§21 i kolejne):
    • Wnioski o ITS będą składane do Dziekana właściwego Wydziału albo Dziekana Filii,
    • Umożliwiono korzystanie z ITS także studentom I roku będącym laureatami olimpiad (w ramach projektu „Młoda Nauka”).
  • Egzaminy w jednym dniu (§32 ust. 6):
    • Student może przystąpić tylko do jednego egzaminu dziennie, z wyjątkiem egzaminów z przedmiotów powtarzanych.
  • Zastrzeżenia do egzaminu (§33):
    • Uproszczono sposób zgłaszania uwag do treści pytań i klucza odpowiedzi – teraz bezpośrednio do egzaminatora wiodącego (nie do dziekana).
  • Utrwalanie egzaminów (§38 ust. 4):
    • Wprowadzono zakaz elektronicznego rejestrowania własnych prac egzaminacyjnych oraz kluczy odpowiedzi.
  • Przenoszenie osiągnięć (§54 ust. 2):
    • Przeniesienie osiągnięć przez studentów rozpoczynających drugi kierunek nie powoduje automatycznego wpisu na wyższy rok.
  • Wznowienie studiów (§56):
    • Termin na złożenie wniosku o wznowienie skrócono z 5 do 2 lat od momentu skreślenia z listy studentów.

📝 Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią nowego Regulaminu Studiów - poniżej


Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2025/2026, wprowadzony uchwałą nr 2737 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 16 kwietnia 2025 r.

tekst uchwały do pobrania

załącznik nr 1 - Regulamin studiów  2025/2026

załącznik do Regulaminu studiów 2025/2026wykaz przedmiotów rygorowych


Zgłaszanie zastrzeżeń co do formy i treści pytań na egzaminach

Zgodnie z Regulaminem studiów § 33 ust. 4-6: 

4. Student ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia co do formy i treści pytania egzaminacyjnego bezpośrednio po egzaminie w protokole zastrzeżeń, który jest załącznikiem do odrębnego zarządzenia Rektora. Egzaminator wiodący rozstrzyga zasadność złożonego zastrzeżenia.

5. W wyjątkowych sytuacjach Rada Samorządu Studentów ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia odnośnie spornego pytania, po uprzednim wniosku starosty danej grupy/roku, do Dziekana albo Dziekana Filii w terminie do 2 dni roboczych od daty egzaminu.

6. Student ma prawo do zgłoszenia zastrzeżenia do klucza odpowiedzi, po uprzednim wniosku starosty danej grupy/roku, do egzaminatora wiodącego w terminie 1 dnia roboczego od daty wglądu do pracy.

w związku z zapisem Regulaminu studiów § 33. weszło w życie Zarządzenie nr 49/XVI R/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 kwietnia 2025 r. w sprawie zgłaszania zastrzeżeń co do formy i treści pytań na egzaminach z przedmiotów realizowanych na studiach wyższych od roku akademickiego 2025/2026


Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obowiązujący od roku akademickiego 2024/2025, wprowadzony uchwałą nr 2603 Senatu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2024 r.

tekst uchwały do pobrania

załącznik - Regulamin studiów 2024/2025

załącznik do Regulaminu studiów 2024/2025 - wykaz przedmiotów rygorowych

Wzory wniosków i decyzji, o których mowa w „Regulaminie studiów UMW"

Druki obowiązujące od 1 października 2025 r.

Zarządzenie nr 94/XVI R/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 26 czerwca 2025 r. w sprawie ustalenia wzorów wniosków i decyzji, o których mowa w „Regulaminie studiów Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu obowiązującym od roku akademickiego 2025/2026”

tekst zarządzenia do pobrania

załącznik nr 1 – Wniosek o udzielenie urlopu

załącznik nr 2 – Wniosek o wyrażenie zgody na kształcenie w ramach Indywidualnego Toku Studiów

załącznik nr 3 – Wniosek o wyrażenie zgody na kształcenie w ramach Indywidualnego Rozkładu Zajęć

załącznik nr 4 – Wniosek o wyrażenie zgody na wpis warunkowy

załącznik nr 5 – Wniosek o wyrażenie zgody na powtarzanie semestru/roku

załącznik nr 6 – Wniosek o wyrażenie zgody na przeniesienie z innej uczelni na studia prowadzone przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu

załącznik nr 6a – Decyzja Dziekana – wyrażenie zgody na przeniesienie

załącznik nr 6b – Decyzja Dziekana – niewyrażenie zgody na przeniesienie

załącznik nr 6c – Decyzja Rektora – wyrażenie/niewyrażenie zgody na przeniesienie

załącznik nr 6d – Decyzja Rektora – wyrażenie/niewyrażenie zgody na przeniesienie (dot. studenta będącego cudzoziemcem)

załącznik nr 7 – Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów

załącznik nr 7a – Decyzja Dziekana o skreśleniu z listy studentów

załącznik nr 7b – Decyzja Rektora o skreśleniu/nie skreśleniu z listy studentów

załącznik nr 8 – Wniosek o wyrażenie zgody na wznowienie studiów

załącznik nr 8a – Decyzja Dziekana – wyrażenie zgody na wznowienie studiów

załącznik nr 8b – Decyzja Dziekana – niewyrażenie zgody na wznowienie studiów

załącznik nr 8c – Decyzja Rektora – wyrażenie zgody/niewyrażenie zgody na wznowienie studiów

załącznik nr 9 – Wniosek o wyrażenie zgody na zmianę formy studiów

załącznik nr 10 – Wniosek o wydanie zaświadczenia o ukończeniu studiów

załącznik nr 10a – Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału Nauk o Zdrowiu, Wydziału Pielęgniarstwa i Położnictwa i Wydziału Fizjoterapii

załącznik 10b – Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału Farmaceutycznego

załącznik nr 10c – Rejestr wydawanych zaświadczeń o ukończeniu studiów

załącznik nr 10d – Zaświadczenie o ukończeniu studiów dla absolwentów Wydziału: Lekarskiego, Lekarsko-Stomatologicznego

załącznik nr 11 – Karta obiegowa

załącznik nr 12 – Deklaracja o powrocie z urlopu dziekańskiego

Regulations of studies of Wroclaw Medical University

English text below

Regulations of the Wroclaw Medical University, effective from the academic year 2025/2026