Wykładowcy (Project Management in Drug Discovery and Drug Development)

Wykładowcy

Zajęcia prowadzone będą przez specjalistów, praktyków z zakresu prowadzenia projektów badawczo-rozwojowych w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, zarządzania projektami w międzynarodowym środowisku R&D oraz nauczycieli akademickich Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.


dr Artur Owczarek - kierownik studiów podyplomowych,  to doświadczony adiunkt związany z Katedrą Technologii Postaci Leku i Studium Kształcenia Podyplomowego na Wydziale Farmaceutycznym UMW. Jego główne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół technologii postaci leku oraz aspektów praktyki zawodowej farmaceutów. Jako specjalista farmacji przemysłowej, posiada szeroką wiedzę w dziedzinie przemysłowych procesów produkcyjnych leków. Dr A. Owczarek jest absolwentem studiów podyplomowych z zakresu "Menadżer ochrony zdrowia". Ma za sobą liczne staże w renomowanych podmiotach farmaceutycznych, takich jak PPF Hasco-Lek, Instytut Farmaceutyczny w Warszawie oraz Phytopharm Klęka. Ponadto organizował staże dla absolwentów UMW w firmach farmaceutycznych w ramach programu ZPORR, co służyło lepszej integracji teorii z praktyką w środowisku farmaceutycznym. Dr Artur Owczarek jest również aktywny jako realizator programów kształcenia podyplomowego z zakresu projektowania i realizacji badań klinicznych. Jego wkład w projekt Akademia Badań Klinicznych przyczynił się do rozwoju kompetencji zespołów badawczych w podmiotach leczniczych świadczących usługi szpitalne oraz lekarzy i innych pracowników zatrudnionych w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej, co w efekcie przyczynia się do poprawy jakości badań klinicznych w Polsce. Od 2018 roku pełni funkcję Konsultanta wojewódzkiego z farmacji przemysłowej dla województwa dolnośląskiego. Swoje kwalifikacje w zakresie prawa farmaceutycznego znacznie rozwinął dzięki ukończeniu indywidualnego programu kształcenia w Wyższej Szkole Prawa we Wrocławiu. Jako członek zarządu głównego i sekcji prawa farmaceutycznego Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego oraz delegat European Federation for Pharmaceutical Sciences, doktor Owczarek jest aktywnie zaangażowany w rozwijanie  farmacji i dzieli się swoją wiedzą z innymi specjalistami w kraju i za granicą.

dr hab. Piotr J. Rudzki

dr hab. Piotr J. Rudzki – absolwent Wydziału Farmaceutycznego Akademii Medycznej w Warszawie, specjalizujący się w bioanalizie i farmakokinetyce, w tym w badaniach równoważności biologicznej i badaniach faz wczesnych. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu Metrologii Chemicznej (Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, 2006) oraz zarządzania projektem badawczym i komercjalizacji wyników badań (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, 2013). Od 2020 r. kieruje Laboratorium Bioanaliz w Celon Pharma S.A. W latach 2003-2020 pracował w Zakładzie Farmakologii, a następnie Farmakokinetyki, Instytutu Farmaceutycznego, którym kierował w latach 2009-2020. Ponad 20 lat doświadczenia w systemie Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (GLP). Współautor ponad 40 publikacji, patentu oraz ponad 90 komunikatów konferencyjnych z zakresu analizy ilościowej leków i metabolitów w materiale biologicznym, spektrometrii mas i farmakokinetyki. Współtwórca nowych prezentacji graficznych i oceny statystycznej testu powtarzalności metody bioanalitycznej (ISR). Współinicjator projektu ORBIS (Horyzont 2020) i stażysta w Rutgers University (NJ, USA) i na Uniwersytecie w Lublanie (Słowenia). Uczestnik konsultacji społecznych EMA. Od 2020 w Komisji ds. Współpracy z Otoczeniem Gospodarczym przy Komitecie Terapii i Nauk o Leku PAN. Członek Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego, Polskiego Towarzystwa Farmakologicznego i Polskiego Towarzystwa Spektrometrii Mas.

Zbigniew Zasłonadr Zbigniew Zasłona obecnie pełni funkcję członka zarządu i dyrektora ds. naukowych w Molecure. Stopień doktora uzyskał w 2010 roku na Uniwersytecie w Giessen oraz w Marburg Lung Center w Niemczech, badając mechanizmy modulujące odpowiedź wrodzoną w kontekście zapalenia płuc. Następnie podjął staż podoktorski na Uniwersytecie Michigan w Stanach Zjednoczonych, gdzie skoncentrował się na badaniach farmakologicznych receptorów GPCR, w szczególności mediatorów lipidowych stanu zapalnego. Od 2015 do października 2020 roku był starszym pracownikiem naukowym w Trinity College Dublin (Irlandia) w Katedrze Biochemii i Immunologii oraz starszym badaczem w brytyjskiej firmie biotechnologicznej Sitryx, gdzie był odpowiedzialny za programy rozwoju leków przeciwzapalnych.

Łukasz Kościjańczuk

Łukasz Kościjańczuk jest partnerem w Zespole Biznes i innowacje w CRIDO. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z innowacjami, zwłaszcza w wymiarze pozyskiwania finansowania na realizację prac B+R oraz inwestycji w formie grantów i zwolnień podatkowych. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi przedsiębiorstwami w selekcji i optymalizowaniu projektów, kształtowaniu strategii innowacyjności oraz finansowania innowacji i opracowaniu agend badawczych. Uczestniczył lub kierował pracą zespołów w projektach, dla których łączna kwota udzielonego wsparcia wynosi ponad 2,0 mld zł. Wśród obsługiwanych przez niego klientów dominują podmioty działające w obszarze Life-Science. ​

Jakub Sojka

Jakub Sojka - menedżer z blisko 18-letnim stażem w zarządzaniu jednostkami sektora badań i nauki oraz projektami badawczo-rozwojowymi. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Centrum Transferu Technologii na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym, finansowym i projektowym, zdobyte w instytucjach naukowych, firmach konsultingowych i organizacjach międzynarodowych. W swojej karierze zajmował stanowiska kierownicze w PORT Polskim Ośrodku Rozwoju Technologii, Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, zasiadał w zarządach i radach nadzorczych spółek technologicznych. Jest certyfikowanym Project Managerem (PRINCE2, AgilePM).

Mariusz Olejniczak

Mariusz Olejniczak - Prezes Zarządu WPD Pharmaceuticals Poland, ekspert w rozwoju leków i innowacyjnych terapii onkologicznych. Absolwent Biotechnologii na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, doktorant w dziedzinie zarządzania. Posiada wieloletnie doświadczenie w R&D produktów leczniczych, medycznych i biotechnologicznych oraz w budowaniu spółek innowacyjnych. Autor publikacji branżowych i wykładowca studiów podyplomowych, z sukcesem łączy wiedzę naukową z praktyką biznesową.

Aleksandra Sabiniarz

dr n. farm. Aleksandra Sabiniarz
Do 2010 roku pracowała jako adiunkt w Zakładzie Chemii Leków na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W tym samym roku dołączyła do Selvity na stanowisku Starszego Naukowca w dziale Discovery Chemistry, zaś od 2019 roku pełniła funkcję Dyrektora tego działu w Ryvu Therapeutics. Do 2020 roku odpowiadała za strategię chemii medycznej w projektach badawczych, zarządzanie projektami naukowymi i infrastrukturalnymi oraz nadzór nad laboratoriami. Brała udział m.in. w rozwoju cząsteczek SEL24 i SEL120. Była również zaangażowana w projekty realizowane we współpracy z firmami zewnętrznymi. Od czterech lat pracuje jako Dyrektor ds. Operacji Badawczych w Ryvu Therapeutics, odpowiadając za infrastrukturę, budżety oraz procesy w obszarze badawczym spółki.

dr Dawid Łyżwa to doświadczony lider w dziedzinie rozwoju klinicznego. Posiada szeroką wiedzę w zakresie badań klinicznych. Jego doświadczenie obejmuje badania w  licznych obszarach terapeutycznych, jak kardiologia, nefrologia, choroby metaboliczne i układu oddechowego  oraz immunoonkologia (czerniak, kostniakomięsak). Prowadził projekty zarówno we wczesnej, jak i późnej fazie rozwoju, włączając w to badania z udziałem populacji pediatrycznych oraz badania nad chorobami rzadkimi. Podczas swojej kariery zawodowej pracował zarówno w firmach farmaceutycznych, jak i CRO. Aktualnie pracuje jako Szef Rozwoju Klinicznego w JJP Biologics, gdzie nadzoruje tworzenie strategii rozwoju klinicznego, planowanie badań, zarządzanie portfolio projektów klinicznych oraz budowanie i kierowanie interdyscyplinarnymi zespołami naukowymi.

Elżbieta Gliszczyńska obecnie jest brokerem technologii w Centrum Transferu Technologii UMW. Konsultantka i specjalistka ds. CMC oraz zgodności regulacyjnej z ponad 20-letnim stażem w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej. Jej kompetencje obejmują pełny zakres procesów CMC (Chemical, Manufacturing and Control), zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi oraz wsparcie w pozyskiwaniu i ochronie własności intelektualnej, w tym patentów i grantów. Realizowała projekty dla firm oraz start-upów, łącząc wiedzę naukową, praktyczną znajomość GMP i regulacji (EMA, FDA, ICH) z umiejętnością prowadzenia audytów, przygotowywania i weryfikacji dokumentacji rejestracyjnej oraz koordynacji projektów interdyscyplinarnych. 
Absolwentka Politechniki Wrocławskiej na kierunku Biotechnologia Molekularna i Biokataliza, ukończyła także studia podyplomowe z zarządzania badaniami klinicznymi oraz biznesu biotechnologicznego. Posiada certyfikat audytora GMP oraz ukończyła liczne szkolenia z zakresu jakości, rozwoju produktów i nowoczesnych technologii

Joanna Lipner

Joanna Lipner współzałożycielka spółki Pikralida, firmy biotechnologicznej z projektami w fazie klinicznej, która rozwija innowacyjne terapie w oparciu o strategię rediscovery. Joanna koncentruje się na budowaniu organizacji zdolnej do przekładania koncepcji naukowych na realny biznes. ​W swojej roli szczególny nacisk kładzie na ład korporacyjny, finansowanie i partnerstwa.​Od ponad dekady działa w obszarze badań i rozwoju leków, łącząc zaplecze naukowe ​z praktyką biznesową. Prowadziła spółki przez procesy pozyskiwania kapitału, współpracy międzynarodowej i przygotowania do badań klinicznych. W Pikralida odpowiada m.in. za pozyskanie finansowania, przygotowanie organizacji do równoległego prowadzenia badań fazy II oraz rozpoczęcie programu rozwoju leku weterynaryjnego we współpracy ​z partnerami zewnętrznymi.​ Jej ścieżka zawodowa – obejmująca doktorat z chemii organicznej oraz doświadczenie ​w zarządzaniu i finansowaniu innowacyjnych projektów – pozwala jej wnosić unikalną perspektywę do dyskusji o rozwoju innowacji deeptech.

Mikołaj Matłoka

dr Mikołaj Matłoka kieruje obecnie zespołem badań przedklinicznych w obszarze leków psychiatrycznych i neurologicznych w firmie farmaceutycznej Celon Pharma SA. Ukończył kierunek biotechnologii molekularnej na Uniwersytecie Technicznym w Monachium a stopień doktora nauk biologicznych otrzymał w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego. Posiada 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów nad innowacyjnymi lekami  w różnych wskazaniach, zarówno wczesnych jak i późniejszych faz rozwoju obejmujących farmakologię, farmakokinetykę, toksykologię czy też wsparcie regulacyjne. Współautor kilkunastu publikacji naukowych i patentów. Projekty związane z rozwojem dwóch cząsteczek zakończyły się uzyskaniem pozytywnych rezultatów w drugich fazach badań klinicznych.

Magdalena Marciniak

Magdalena Marciniak ukończyła studia inżynierskie i magisterskie na kierunku Technologia żywności i żywienie człowieka oraz Zarządzanie na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Swoją ścieżkę zawodową rozwijała, łącząc wiedzę biotechnologiczną z kompetencjami menedżerskimi i operacyjnymi. Większą część kariery spędziła w obszarze rozwoju nowych leków, pracując w spółkach Selvita, Ryvu Therapeutics oraz Genotic gdzie zajmowała się m.in. komercjalizacją wyników badań, scoutingiem technologii, wspieraniem projektów badawczo-rozwojowych, zarządzaniem współpracami międzynarodowymi oraz prowadzeniem negocjacji strategicznych. Po około dziesięciu latach w sektorze biofarmaceutycznym dołączyła do funduszu inwestycyjnego InI Biotech, gdzie odpowiada za międzynarodowe inwestycje w obszarze med-tech, biotech i deep tech. Równolegle realizowała ścieżkę naukową, przygotowując pracę doktorską pt. „Koncepcja systemu zarządzania projektami w obszarze rozwoju leków”, napisaną na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W trakcie studiów doktoranckich odbyła także wyjazdy zagraniczne w ramach programu PROM, prowadząc badania naukowe i poszerzając doświadczenie międzynarodowe.
Jest autorką publikacji – początkowo w zakresie biotechnologii, a w późniejszej fazie kariery także w obszarze transferu technologii oraz zarządzania projektami ukierunkowanymi na rozwój nowych terapii. Równolegle prowadzi własną praktykę biznesową Bioniq Consulting, wspierając projekty innowacyjne, prowadząc szkolenia oraz warsztaty łącząc doświadczenia z sektora naukowego, biznesowego i inwestycyjnego.
Pani Magdalena posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze ochrony zdrowia, biotechnologii i dóbr szybkozbywalnych (FMCG), zdobyte zarówno w firmach produkcyjnych, detalicznych, jak i innowacyjnych spółkach biotechnologicznych. Odnosi sukcesy w rozwijaniu działalności biznesowej, koordynowaniu procesów komercjalizacji, a także w budowaniu długofalowych sojuszy strategicznych.
Dzięki umiejętności łączenia interdyscyplinarnych zespołów oraz strategicznego podejścia do rozwoju projektów, aktywnie kształtuje strategie korporacyjne, usprawnia operacje i podnosi standardy zarządzania. Dysponuje szeroką wiedzą o branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy między biznesem, środowiskiem akademickim i organizacjami badawczymi.

Rafał Orłowicz-Murawski

Rafał Orłowicz-Murawski jest związany z Uniwersytetem Warszawskim, jako broker technologii i absolwent studiów executive MBA. Jest odpowiedzialny za analizę i ocenę rezultatów twórczych na uczelni, definiowanie strategii komercjalizacji i realizację. Ceni sobie podejście systemowe, kodyfikację wiedzy w zespole, sprawne zarządzanie procesami (certyfikat lean six sigma black belt). Jest autorem poradnika pt.: "Jak komercjalizować wynalazki lekowe na UW".

Małgorzata Sobiecka

Małgorzata Sobiecka – Quality Assurance Specialist w obszarze badań klinicznych. Na co dzień zajmuje się zapewnianiem zgodności badań z zasadami Dobrej Praktyki Klinicznej (GCP). Wieloletnie doświadczenie zdobywała zarówno w firmach farmaceutycznych i organizacjach CRO. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje, by wspierać rozwój projektów, które mają realny wpływ na zdrowie pacjentów.

dr Marek Panfil od 25 lat zajmuje się: zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa z perspektywy funduszy private equity, profesjonalnymi wycenami przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych, aktywnym nadzorem korporacyjnym. Marek posiada kanadyjskie i polskie doświadczenie w wycenie przedsiębiorstw, wycenie aktywów niematerialnych (w tym własności intelektualnych), analizie projektów inwestycyjnych oraz zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa. Jest autorem / współautorem wielu książek i artykułów z obszaru finansów przedsiębiorstwa i wyceny przedsiębiorstwa. W okresie 2019-2025 Marek zrealizował jako biegły wyceny przedsiębiorstwa w ramach indywidualnej działalności gospodarczej „Marek Panfil Business Valuation” ok. 100 projektów profesjonalnych projektów wycenowych przedsiębiorstw. W okresie 2016 –2018 Marek był związany z EY w Vancouver w Kanadzie, gdzie pracował jako menedżer w dziale wyceny i modelowania finansowego. Od 2023r. jest Członkiem (od lipca 2023r. – Członkiem Zarządu) Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstwa w Polsce https://www.sbwpwp.org/czlonkowie i współautorem Standardów Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce (obowiązujących od 1.07.2024r.) https://www.sbwpwp.org/standardy-zawodowe. Biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstwa i aktywów niematerialnych w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Od 2019r. Marek pracuje jako starszy wykładowca w Katedrze Finansów w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie kieruje Podyplomowymi Studiami Wycena Przedsiębiorstwa i Modelowanie Finansowe oraz prowadzi zajęcia z finansów przedsiębiorstwa, wyceny przedsiębiorstw, entrepreneurial finance. Od lutego 2024r. Marek jest Członkiem Rady Nadzorczej PKO BP SA (Sekretarz RN, Przewodniczący Komitetu Audytu).
 
Katarzyna Wójcikdr Katarzyna Wójcik od wielu lat łączy rozwój leków i kosmetyków z pasją do zarządzania projektami. Współzałożycielka firmy Finea – marki TIYATI, innowacyjnej firmy kosmetycznej, które we współpracy z Politechniką Krakowską opracowało pierwsze na rynku perfumy na bazie wody. Zawodowo związana również z firmą LEKAM, gdzie pełni funkcję Kierownika Projektu ds. Badawczo-Rozwojowych. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów w sektorze ochrony zdrowia, łącząc wiedzę naukową i techniczną z umiejętnościami menedżerskimi. Zarządza zespołami interdyscyplinarnymi i międzynarodowymi, współpracując z partnerami CMO i CDMO. Z zaangażowaniem podchodzi do zarządzania zmianą, wdrażania nowych strategii i innowacyjnych rozwiązań. Kieruje zespołami poprzez przykład, dla Kasi ważne jest łaczenie nauki z biznesem oraz przekładanie wizji na konkretne strategie w dynamicznym środowisku biznesowym. Jej pasją jest offroad i wyścigi Ultra 4, gdzie również przekłada wiedze z zarządzania projektami współorganizując King of Poland.