Skreślenie z listy studentów
1. Kto skreśla z listy studentów?
Dziekan właściwego wydziału.
2. Kiedy student zostaje skreślony z listy studentów?
1) Dziekan skreśla w następujących przypadkach:
- Niepodjęcia studiów – przez niepodjęcie studiów rozumie się w szczególności: nie wpisanie się na I (pierwszy) semestr studiów, nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach dydaktycznych przez 1. (pierwszy) miesiąc od dnia rozpoczęcia zajęć w danym semestrze; nieprzedstawienie przez studenta wymaganej dokumentacji
- Rezygnacji ze studiów – przez rezygnację ze studiów rozumie się złożenie pisemnego oświadczenia w dziekanacie właściwego Wydziału albo dziekanacie Filii albo zgłoszenie rezygnacji za pośrednictwem systemu “Wirtualna Uczelnia” z indywidualnego profilu studenta. Za datę rezygnacji uważa się datę złożenia oświadczenia;
- Niezłożenia w terminie pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego
- Ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni.
2) Dziekan może skreślić studenta z listy w przypadku:
-
Stwierdzenia braku udziału w obowiązkowych zajęciach
-
Stwierdzenia braku postępów w nauce (brak postępu w nauce można stwierdzić, gdy stopień realizacji programu studiów wyklucza możliwość zaliczenia semestru/roku studiów),
-
Nieuzyskania zaliczenia semestru lub roku w określonym terminie i nieuzyskania zezwolenia na wpis warunkowy lub powtarzanie semestru/roku.
-
Niewniesienia opłat związanych z odbywaniem studiów.
3. Jaka wygląda procedura skreślenia z listy studentów?
Dziekan pisemnie zawiadamia studenta o wszczęciu postępowania w sprawie skreślenia go z listy studentów wyznaczając termin, w którym student może wyjaśnić zaistniałą sytuację. Następnie Dziekan wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów.
4. Gdzie złożyć odwołanie i w jakim terminie?
Studentowi przysługuje złożenie do Rektora (za pośrednictwem Dziekana) wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od doręczeniu decyzji. Decyzja Rektora jest ostateczna.
Uwaga! Od decyzji Dziekana studentowi przysługuje prawo złożenia do Rektora wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji. Decyzja Rektora jest ostateczna. Od decyzji wydanej przez Rektora przysługuje skarga albo sprzeciw do sądu administracyjnego.