Student - Mobilność studencka
Mobilność studentów wiąże się z podjęciem decyzji o wyjeździe do innej uczelni na określony czas oraz dostosowanie się (podporządkowanie się) do nowych wymagań i okoliczności kształcenia wyższego.
1. Czy Student Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu może wyjechać na inną uczelnię? W jaki sposób?
Student Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu może przenieść się do innej uczelni, w tym zagranicznej za zgodą Dziekana Wydziału albo osoby upoważnionej uczelni przyjmującej, jeżeli wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.
2. Co z przedmiotami, które zaliczyłem na innej uczelni?
Studentowi przenoszącemu zajęcia zaliczone w uczelni innej niż macierzysta, w tym zagranicznej, przepisuje się taką liczbę punktów ECTS, jaka jest przypisana efektom uczenia się uzyskiwanym w wyniku realizacji odpowiednich zajęć i praktyk w jednostce przyjmującej.
3. Jakie są warunki przeniesienia zajęć i praktyk zaliczonych w innej jednostce organizacyjnej?
Warunkiem przeniesienia zajęć i praktyk zaliczonych w innej jednostce organizacyjnej uczelni macierzystej lub innej uczelni, w tym uczelni zagranicznej, jest stwierdzenie zbieżności uzyskanych efektów uczenia się przypisanych określonym zajęciom w programie studiów jednostki przyjmującej.
4. Kto podejmuje decyzję o przeniesieniu zaliczonych przedmiotów?
Decyzję o przeniesieniu zaliczonych przedmiotów podejmuje Dziekan, na wniosek studenta, po zapoznaniu się z przedstawioną przez studenta dokumentacją przebiegu studiów odbytych na innym Wydziale Uczelni lub innej niż macierzysta uczelni, w tym zagranicznej.
5. Jakie warunki należy spełnić, żeby ubiegać się o przeniesienie na Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu?
Student innej uczelni, w tym zagranicznej, może ubiegać się o przeniesienie, przy zachowaniu kierunku, formy, poziomu kształcenia, po zaliczeniu co najmniej I roku studiów, jeżeli wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, którą opuszcza. Przeniesienie może nastąpić tylko od początku nowego roku akademickiego, pod warunkiem spełnienia zasad rekrutacji obowiązujących w danym roku akademickim na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu; oprócz tego student, który zamierza przenieść się na Uczelnię zobowiązany jest złożyć w Dziekanacie właściwego wydziału:
- wniosek o przeniesienie,
- kserokopię indeksu lub karty okresowych osiągnięć potwierdzone za zgodność z oryginałem przez uczelnię macierzystą,
- zaświadczenie o średniej ocen z egzaminów z zaliczonych lat studiów,
- zaświadczenie o przebiegu studiów z uwzględnieniem uzyskanych ocen i wykorzystanych punktów ECTS, z podpisem Dziekana lub osoby upoważnionej do podpisania,
- kserokopię świadectwa ukończenia szkoły średniej lub świadectwa dojrzałości, oryginały do wglądu,
- pisemne oświadczenie o niekaralności dyscyplinarnej oraz że przeciwko studentowi nie toczy się postępowanie dyscyplinarne,
- informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przewidzianym w ustawie o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304);
- w przypadku dokumentów sporządzonych w języku innym niż polski, należy je dostarczyć w wersji przetłumaczonej na język polski przez tłumacza przysięgłego.
6. W jakim terminie i gdzie należy złożyć dokumenty?
Dokumenty należy złożyć we właściwym dziekanacie w terminie od 1 sierpnia do 14 sierpnia roku akademickiego poprzedzającego rok akademicki planowanego podjęcia studiów
Pobierz wniosek
Dziekan może uwzględnić wniosek pod warunkiem:
- wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z przepisów obowiązujących na uczelni, którą student opuszcza;
- w przypadku przenoszenia w obrębie kierunków studiów lekarski i lekarsko-dentystyczny – wolnych miejsc w odniesieniu do limitu danego roku akademickiego, określonego przez Ministra Zdrowia na podstawie art. 444 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
- otrzymania nie mniej niż 60 punktów ECTS za zaliczenie każdego roku studiów.
Uwaga! Od decyzji Dziekana studentowi przysługuje prawo złożenia do Rektora wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji. Decyzja Rektora jest ostateczna. Od decyzji wydanej przez Rektora przysługuje skarga albo sprzeciw do sądu administracyjnego.